Hierbij de reactie van Pyrodise op degene van bovenstaand bericht. Mocht gedeeld worden, heb hem ook gelezen namelijk.
Dag Nick,
Op de website staan gewoon de contactgegevens;
[email protected]
Wanneer je daarop een e-mail had gestuurd, had je net zo goed antwoord gekregen.
Ik heb jouw e-mailadres nergens terug gevonden, dus je hebt in ieder geval nog nooit een poging gedaan. Dus je manier van handelen is niet echt plausibel t.o.v. je manier van "spreken".
Met betrekking tot het onderwerp, dit "verhaal" heeft inmiddels meerdere kanten gekregen, wat totaal onnodig is. Ik zal het redelijk kort houden en alleen alles opsommen wat direct relevant is i.p.v. er een hele Bijbeltekst van te maken.
Na annulering is duidelijk aangegeven dat er op de achtergrond gewerkt zal worden aan een nieuwe vergunning. Dit is ook wat momenteel volop gaande is natuurlijk. Updates staan voor volgend weekend gepland, omdat we dan +- 3 maanden voor eventdate zitten. Deze update gaat vanwege alle plotselinge commotie op bepaalde fora echt niet naar voren worden gehaald.
De ouders van Nick hebben hier niks mee te maken inderdaad, dat kan iedereen met een functionerend stel hersenen wel bedenken. Dus Nick voor alles uitmaken en/of zijn ouders bedreigen of uitschelden.. toetsenbordhelden! Natuurlijk weten zijn ouders goed wie de organisator is en hoe ze deze kunnen bereiken, echter dit delen is een totaal ander verhaal. Maar ook natuurlijk ben je niet op zoek naar de contactgegevens om deze te delen met de ouders van Nick, dat is ook totaal niet de insteek. Ik krijg ook screenshots door van wat er allemaal wordt gezegd op diverse fora in NL en DE.
Entiteiten zonder zakelijke activiteiten zijn niet te vinden in reguliere openbare registers, gezien zij geen zakelijke activiteit hebben die voor particulieren of andere bedrijven bedoeld zijn. Een holding heeft geen zakelijke activiteit, enkel het houden of beschermen waardevolle eigendommen. Hongarije is vrij logisch, laagste corporate tax van Europa en geen belastingen op dividenden, rentes en royalty's. Dus het is een puur zakelijke beslissing, echter gaan gasten zonder enige vorm van kennis weer lopen roepen zonder na te denken..
Je maakt een fout in je vertaling vanuit het Duits. Logischerwijs zijn er aanvragen gedaan, dat weet iedereen die betrokken is. Die Duitse screenshot slaat terug op de huidige event datum en daar ga je de fout in met je conclusie. Het evenement zal inderdaad NIET meer plaatsvinden in Aldenhoven met de huidige geprikte datum.
De reden hiervoor is juist exact dit soort e-mails aan het circuit, de burgemeester en zijn team. Allerlei onnozele vragen, opmerkingen en zelfs bedreigingen zijn geuit, dat hierdoor de goede verstandhouding onder hoogspanning is komen te staan.
Je hebt op YouTube zelf kunnen zien dat er al een show is geweest in Aldenhoven, echter is mogelijkheid tot een herkansing voor de 2e show dus om zeep geholpen door zogenaamde liefhebbers. Want vanaf dag 1 is er al een hetze gaande tegen wat we proberen te bereiken.
Ik zal verder geen namen noemen, maar uiterst sneu is het wel. Het gevolg is dat de niet zo snuggere onder "ons" er mee aan de haal gaan en moord & brand beginnen te schreeuwen, terwijl er totaal niks, maar dan ook werkelijk niks aan de hand is.
Iedereen die vragen heeft kan ze gewoon hier stellen, dat is vrij simpel. Natuurlijk kan het voorkomen dat een e-mail wordt gemist.. stuur dan een reminder. Maar om vervolgens hele Netflix blockbusters te creëren, puur om de sensatie, slaat nergens op.
Als dit een scam of oplichting was, dat had je nu nog steeds tickets kunnen kopen voor max profits... Of denk je dat Pepe shirts zou dragen met het logo wanneer het geen zuivere koek was?
De producten zijn allemaal uit eigen zak betaald en lagen grotendeels al in de bunker voordat de ticketsale überhaupt begonnen was. Dus ook verhalen rondom dat kloppen voor geen meter. Iedereen die nauw betrokken is in de vuurwerkscene, snapt zelf ook wel dat je zulke hoeveelheden top materiaal niet 6 weken voor aanvang kan gaan bestellen, betalen, produceren en transporteren. Dit is al ruim een jaar vooraf gedaan.
Sterker nog, het stond eigenlijk al een half jaar eerder gepland. Echter haalde Del Vicario de deadline niet om de 16 inchers op tijd af te krijgen. Sindsdien ligt al een groot deel van de andere merken in de bunkers.
Dit hele event is ook helemaal niet om geld te doen, want het kost waarschijnlijk geld i.p.v. dat het wat oplevert. Want ook al zou het volledig uitverkopen, dan wordt er nog geen tot nauwelijks winst gedraaid. Dit was vooraf ook al duidelijk, echter is dat een bewuste keuze geweest met de gekozen materialen.
Het is daar ook helemaal niet om te doen, het gaat puur om een leuke dag met geweldige shows die overal in Europa steeds minder worden. En lekker een praatje maken met gasten die je normaliter alleen in Valencia, Adelfia, Recco, Malta, etc ziet… of online, in jullie geval. Maar kennelijk zit het bij enkele zo diep dat ze een paar tientjes "risico" belangrijker vinden dan een uniek evenement te steunen.
En dat Dirk niet jouw type persoon was, prima. Het was ook niet mijn vriend, maar we hadden wel altijd leuke en goede gesprekken over vuurwerk. En natuurlijk heeft hij zich niet altijd van zijn beste kant heeft laten zien online, ook dat snap ik. Voor hem was vuurwerk een uitlaatklep, of beter gezegd een uitweg. Daarom dat pyro emotions een geweldige bedrijfsnaam is. Iedereen uit dat op zijn eigen manier, dit was de zijne. Zijn acties maken hem nog niet meteen een slecht persoon. Ja, hij deed dingen die niet mochten, maar iedereen verdient respect op zijn eigen manier. Vooral nu hij zijn eigen niet meer kan verdedigen tegenover zulke aanvallen. Dirk hoeft niet op een voetstuk te worden geplaatst zoals sommige bij jullie denken, dat doen wij ook niet. Echter is de 1e show wel ontstaan ter herinnering aan hem, omdat hij veel gasten samen bracht met dezelfde passie. Want zijn passie voor vuurwerk die is onmogelijk te ontkennen.
Want negativiteit is zo gecreëerd met allerlei onzin verhalen, maar op de achtergrond alles rechttrekken is een enorm karwei. Vanwege het door moeten schakelen naar een nieuwe locatie zijn we zeer waardevolle tijd verloren.
Maar het is wat het is. De blik is gewoon vooruit zonder bezig te zijn met allerlei randzaken (negatieve activiteiten fora/appgroepen).
Kortom, gezien je jezelf geroepen voelt, ben je vanaf nu het aanspreekpunt voor als er weer een nieuwe Netflix aflevering is. Stuur me dan een e-mail en je krijgt gewoon antwoord op het script

.
Inmiddels is het alsnog een flink stuk tekst geworden, hieronder in het kort de updates;
Nieuwe locatie = nog steeds in Duitsland (locatie wordt pas bekend gemaakt als vergunning definitief is binnenkort, puur vanwege wat hierboven besproken is)
Line up = geen verandering vooralsnog
Hoeveelheid vuurwerk = hetzelfde, dus nog steeds 15x 400mm o.a.
Datum kan nog 1 of 2 weken opschuiven i.v.m. Japantag. Dit viel enorm ongelukkig, want 1 week na akkoord tussen alle betrokken partijen, kondigde Japantag hun show aan op 24 mei, i.p.v. begin juni zoals voorgaande jaren. Want waarom zou je moeten kiezen als je in 1 of 2 weken tijd beide shows kan pakken?
Officiële update via e-mail volgend weekend
Er stond overigens een heftige mascleta gepland in Valencia tijdens fallas 2025, de gemeente was hier ook bij betrokken i.v.m. de soort mascleta die bedacht was. Echter heb ik besloten deze mascleta een jaar op te schuiven, puur uit respect voor alle tickethouders. Ik wil hier geen credits voor, maar het zijn wel dingen waar mee ik bezig ben zonder dat mensen van buitenaf er weet van hebben.
Dus we gaan eerst dit evenement laten plaats vinden, daarna zien we wel weer verder.
Verder ben ik 1 van de velen, maar dan gewoon op de achtergrond. Je zal me tijdens het evenement of bij andere shows ook niet met bedrijfslogos zien rondlopen of popie jopie doen. Ik heb alleen interesse in een mooie dag vol dikke shows, met een kippenvel finale, meer niet, maar zeker niet minder!
Voor verdere vragen kan je me hier bereiken.
Fijne avond