[Uitgesteld] Pyrodise - Dirk Maas Memorial Event - 22-6-2024

Wel mooi om te lezen in hun update dat maar 0.01% van de personen hun geld terug wil vanwege deze situatie. De rest heeft dus terecht nog steeds hoop :)

Denk niet dat je het zo moet stellen. Als ze nu een optie hadden aangeboden voor geld terug dan lag dit percentage waarschijnlijk hoger. Echter omdat ze die mogelijkheid nu nog niet bieden, wacht men af tot er meer duidelijkheid is voor eventueel je geld terug te krijgen.

Ik denk persoonlijk dat de Duitse overheid pas later in zag wat de plannen echt waren qua hoeveelheid en type vuurwerk.. Als je er bewust van bent hoe lastig de zena trophy al was en is geworden de jaren erna dan zou dit eigenlijk nooit door kunnen gaan.

We hopen op het beste natuurlijk maar dit gaat niet gebeuren denk ik en het excuus van het EK is typisch politiek. Volgende keer hebben ze wel weer een ander excuus.

Daarintegen vind ik het wel beetje kortzichtig om zoiets te organiseren tijdens een EK.. Er zijn mega veel mensen op de been in elke stad en dat is niet alleen tijdens speeldagen.

Ik denk persoonlijk dat de Duitse overheid pas later in zag wat de plannen echt waren qua hoeveelheid en type vuurwerk.. Als je er bewust van bent hoe lastig de zena trophy al was en is geworden de jaren erna dan zou dit eigenlijk nooit door kunnen gaan.

Geheel niet thuis in de Duitse wetgeving aangaande vuurwerk. Daarom vraag ik mij af of jouw uitspraak een mening is of gebaseerd is op feiten? Ben vorig jaar nog bij Kermisshows geweest waar 10" werd geschoten. Dus...

Geheel niet thuis in de Duitse wetgeving aangaande vuurwerk. Daarom vraag ik mij af of jouw uitspraak een mening is of gebaseerd is op feiten? Ben vorig jaar nog bij Kermisshows geweest waar 10" werd geschoten. Dus...

Hoeveel Kg was die show in totaal?
Ik lees nu overal zoveel verhalen op servers van mensen die hun geld terugwillen

Het gaat niet zozeer om het maximale kaliber maar het totaal aan NEM.. Alles moet CE gekeurd zijn.. ect ect. Op papier kan een hoop in Duitsland tov Nederland maar ook in DE zijn er veel tegenstanders.

Met andere woorden het zou in theorie allemaal vast kunnen maar de ervaring leert dat de overheid altijd z`n zin krijgt. Is dat in dit geval een mening dat ze het te extreem vinden en overlast verwachten..wordt het echt een hele zware dobber.

Daarnaast werkt het zo dat een duitse schieter volledig verantwoordelijk ( ook financieel) is en moet zijn op het schietveld als de show in DE wordt geschoten. Hij dus ook verantwoordelijk voor de Spaanse en Italiaanse schietbedrijven die minder ervaring hebben met alle regels in Duitsland en metname Italiaanse bedrijven nemen het niet zo heel nauw zoals vele wel weten.

Het is dus dan ook de vraag welke duitse schieter zon financieel risico wil lopen..

Anyway ik hoop dat het lukt want echte shows die in noord Europa nog eruit springen zijn helaas schaars geworden.

@ Rollingthunder: dank voor je duiding, maar die Duitse schieter is er toch al? Misschien naïef, maar ik heb er vertrouwen in dat er een alternatieve datum komt voor dit evenement dat door liefhebbers voor liefhebbers is opgezet.

Ik zie 1 oktober 2024 als nieuwe datum als ik op de pyrodyse tickets site kijk. Helaas wel uitverkocht. Had er graag bij willen zijn

Ik zie 1 oktober 2024 als nieuwe datum als ik op de pyrodyse tickets site kijk. Helaas wel uitverkocht. Had er graag bij willen zijn

Dat zal niet de uiteindelijke datum van het evenement zijn, die moet nog vastgesteld worden. Er zullen vast nog wel wat kaarten te koop komen van mensen die op de nieuwe datum niet kunnen dus als ik jou was zou ik het forum goed in de gaten houden.

Ik verheug me er al die tijd al op en heb er vertrouwen in dat het alsnog een waar spektakel wordt. Iedere dag dichter bij goed nieuws!

Back
Bovenaan