[Uitgesteld] Pyrodise - Dirk Maas Memorial Event - 22-6-2024

Natuurlijk begrijpelijk om de teleurgestelde reacties van iedereen te lezen, er is zeker niet stilgezeten. Het is gewoon enorm ongelukkig dat de vergunning nog niet verleend was tot op heden mede dankzij de zomer vakantie. Je moet op een gegeven moment wat, het enige voordeel is dat er nu tijd genoeg is om alles optijd weer in orde te hebben. En zal de kaartverkoop pas weer beginnen als het weer helemaal rond is. Het is nog een eindje weg, maar het vuurwerk moet toch de lucht in, en het lange wachten gaat goedgemaakt worden op de dag zelf.
Ik heb een kaartje van iemand anders gekocht maar stel dat hij met zijn kaartje ook gewoon naar dat event gaat en ik daar geweigerd wordt omdat dit ticket al is gescand?
Kan dit?

ja dat kan. ze scannen de zelfde barcode. dan is het degene die als eerste binnen is heeft geluk. Ken er wel een aantal die dit mee hebben gemaakt bij voetbalwedstrijden.

Ik heb een kaartje van iemand anders gekocht maar stel dat hij met zijn kaartje ook gewoon naar dat event gaat en ik daar geweigerd wordt omdat dit ticket al is gescand?
Kan dit?
Zelfs via ticketswap al meerdere keren last van gehad.. Als het gewoon een pdfje is, dan is dat dus zeker een mogelijkheid. Of dat een kaartje 5x wordt doorverkocht. Via dit forum zou die kans hopelijk wel minimaal moeten zijn.

Ik ga niet, maar wil mij hier toch even mee bemoeien, aangezien de organisatie aangeeft dat zij geen geld hoeven terug te betalen omdat het evenement verplaatst is. Er zijn bepaalde rechten die consumenten hebben en wetten waar organisaties zich aan dienen te houden.

Mocht jij niet kunnen en/of willen, vorder je geld dan terug. Hier heb je recht op. Accepteer zeker geen nee van de organisatie. Als zij weigeren kan je juridische hulp inschakelen en kan je dit bij de kantonrechter brengen. Ik neem aan dat de organisatie dit niet wilt, omdat zij dan voor de juridische kosten opdraaien.

Ik wil ook niet de organisatie kapot maken en zeg ook zeker niet dar iedereen maar moet gaan terugvorderen. Het gaat me om de mensen die echt niet kunnen en hier mogelijk stres door ervaren.

Er is voldoende te vinden op internet ala je zoekt naar 'evenement verplaatst wat zijn mijn rechten'. Ook kan je zo de juiste juridische hulp krijgen. Zie onderstaande voorbeelden.

Artikel 6:265 Burgerlijk Wetboek zegt:
  1. Iedere tekortkoming van een partij in de nakoming van een van haar verbintenissen geeft aan de wederpartij de bevoegdheid om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt.
Tekst van Consumentenbond:

Alternatief afgelast concert​

Soms biedt de organisator van het concert een alternatief. Zoals een andere datum waarop je kunt gaan. Hier hoef je niet mee akkoord te gaan. De keuze is aan jou.

Tekst van advocatenbureau:
De organisatie kan ook besluiten dat een geannuleerd evenement zal worden verplaatst naar een andere datum. Het gekochte ticket is dan geldig voor deze nieuwe datum. Dit wordt vaak gedaan omdat organisaties daarmee voorkomen dat ze iedereen moeten terugbetalen en in financiële problemen komen.
Mocht je niet kunnen op de nieuwe datum dan kun je alsnog kiezen om de overeenkomst te ontbinden en het geld van het betaalde ticket terug te krijgen.
De organisatie kan er ook voor kiezen om het bedrag van het ticket terug te betalen met een voucher. Dit voucher kun je vervolgens gebruiken voor een evenement naar keuze. Ook hier geldt weer dat je niet verplicht bent met het voucher akkoord te gaan.

Achmea Rechtsbijstand:

Evenement op een andere datum

Als een evenement niet doorgaat, kan het soms worden verplaatst naar een andere datum. De organisatie van een festival kan dan bijvoorbeeld aanbieden dat de bezoeker met het eerder gekochte kaartje naar binnen kan. Als u op de nieuwe datum kunt en wil gaan, dan kunt u dat accepteren. U krijgt dan alsnog het concert waar u voor betaald heeft. Voor veel organisaties kan zo hun financiële verlies beperkt blijven. Als heel veel mensen hun geld terugvragen, kan dit immers zelfs betekenen dat een organisatie failliet gaat. Wilt u echter echt niet op een ander moment naar het festival? Dan heeft u recht om uw geld terug te krijgen.

Dit valt inderdaad allemaal onder het consumentenrecht maar als je die weg wil bewandelen (wat mij op dit moment nog niet echt nodig lijkt) dan wens ik je veel succes om je geld terug te halen van een bedrijf in Hongarije (Pyrodise, Budapest, Honvéd u. 8, 1054, Hungary).

In het meest gunstige geval heb je een rechtsbijstandverzekering en keert de verzekeringsmaatschappij het uit omdat het bedrag te laag is voor ze om er tijd en moeite in te steken. Die kans lijkt me echter ook niet groot.

Ik zou je aanraden om gewoon rustig af te wachten en er voorlopig vanuit te gaan dat we volgend jaar gewoon een dikke show gaan zien. Zoals een wijs man ooit zei: "wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen".

Dit valt inderdaad allemaal onder het consumentenrecht maar als je die weg wil bewandelen (wat mij op dit moment nog niet echt nodig lijkt) dan wens ik je veel succes om je geld terug te halen van een bedrijf in Hongarije (Pyrodise, Budapest, Honvéd u. 8, 1054, Hungary).

In het meest gunstige geval heb je een rechtsbijstandverzekering en keert de verzekeringsmaatschappij het uit omdat het bedrag te laag is voor ze om er tijd en moeite in te steken. Die kans lijkt me echter ook niet groot.

Ik zou je aanraden om gewoon rustig af te wachten en er voorlopig vanuit te gaan dat we volgend jaar gewoon een dikke show gaan zien. Zoals een wijs man ooit zei: "wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen".
Helemaal mee eens, maar mijn bericht was meer gericht op de reactie die ik las over mensen die nu aangeven die datum niet te kunnen en aangaven niet te weten wat ze moeten of mogen doen.

Dreigen met rechtszaken, man man man, dat is pas te triest voor woorden. Kan je niet, verkoop je kaartje gewoon, meer dan genoeg mensen die er heen willen.
Stemmingmakerij noemen ze dat!
Ik lees het niet als dreigen.
Het zou de organisatie sieren als ze -na 2x afzeggen plus een nieuwe datum over ruim een half jaar plannen- de consumenten wijzen op hun rechten.

(Hiermee bedoel ik niet dat ik de organisatie geen succes en nieuwe datum gun. Zelf werk ik als ZZPer in de afbouw, als je daar 1x je afspraak door onvoorziene omstandigheden niet helemaal nakomt, ook al los je het op... Pffff)

Dreigen met rechtszaken, man man man, dat is pas te triest voor woorden. Kan je niet, verkoop je kaartje gewoon, meer dan genoeg mensen die er heen willen.
Stemmingmakerij noemen ze dat!
Heeft niets met dreigen te maken, misschien moet je leren begrijpend lezen. Ik zal je hier nogmaals mee helpen: Het is gericht aan de mensen die op de nieuwe datum niet kunnen en niet weten waar zij recht op hebben. Het is wel heel makkelijk om te zeggen verkoop je kaartje. Als consument in Nederland heb je bepaalde rechten en daar moet men gebruik van kunnen maken. Het is dus niet netjes van de organisatie om te zeggen dat zij geen restituties doen. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen misschien al hun vakantie gepland en geboekt hebben voor die periode, die mensen moeten ook gewoon hun geld kunnen terug krijgen.

Ik geef ook in mijn bericht duidelijk aan dat ik niemand aanspoor dit zomaar te doen, omdat de organisatie ook de kans moet krijgen dit recht te trekken voor de mensen die wél kunnen en willen gaan. Maar met een nieuwe datum kan je niet met iedereen rekening houden en die mensen moeten gewoon krijgen waar zij recht op hebben, en dat is hun geld terug.

Ik hoop dat het nu wel duidelijk is.

Ik geloof er niet in dat er opzet zit om mensen op te lichten maar dat de organisatie zich enorm vergist heeft in het organiseren van zo’n event is wel zeker.

De wil om zo’n evenement te organiseren zal er vast zijn en gelukkig zijn er nog mensen die het proberen in deze tijd. Hopelijk hebben ze nu genoeg de tijd om alles te regelen en hebben zij goede contacten om met de overheid om te gaan in Duitsland.

We gaan het zien volgend jaar.

Ik geloof er niet in dat er opzet zit om mensen op te lichten maar dat de organisatie zich enorm vergist heeft in het organiseren van zo’n event is wel zeker.

De wil om zo’n evenement te organiseren zal er vast zijn en gelukkig zijn er nog mensen die het proberen in deze tijd. Hopelijk hebben ze nu genoeg de tijd om alles te regelen en hebben zij goede contacten om met de overheid om te gaan in Duitsland.

We gaan het zien volgend jaar.
Ik snap de frustratie goed, ik baalde zelf ook dat het weer was afgelast. Ik geloof gewoon echt niet in opzet of oplichterij, meer dat het door allerlei omstandigheden anders loopt dan gepland.

Ik hoop dat als dit een succes wordt er meer mogelijkheden tot dit soort shows komen. Met het betalen hou je een groot gedeelte van het tuig buiten de deur. Zena trophy laatste x was voor mij en mijn vrouw los van de geweldige show niet zo geweldig. Ik werd geprovoceerd door tuig dat expres voorkroop bij de drankenrij en je vervolgens uitdagend aankeek opzoek naar rotzooi. Dezelfde groep liep later moeilijk te doen bij mensen die gewoon enthousiast stonden te kijken. Met betalen los je dit probleem hopenlijk op.

In Japan was deze manier van vuurwerkshows standaard. Je kon 75 a 100 euro betalen om helemaal vooraan te zitten en comfortabel naar al het prachtigs te kijken. Ik hoop dat we met een succesvolle pyrodise meer van dit soort events mogen bezoeken als pyro's . En ik denk dat de organisatie van pyrodise ook leert van deze situatie en dat het de volgende x anders verloopt.

Ach.. in mei kan het beter weer zijn dan in Oktober.. Sta toch liever in een zonnetje dan met laarzen aan in de drek :)

Krijg alleen wel een beetje een onderbuikgevoel van alles wat ik hier lees...!

Is er iemand die nog interesse heeft in een kaartje (€75) met parkeer ticket? Retourtje vlc-ams die tijd €180. Net ff te veel van het goede vind ik dus wil de show laten 'schieten'.

Erg jammer maar kan je geld maar 1x uitgeven en heb andere zaken op het oog waar ik iets langer plezier van heb dan 5sec 16 inch haha.

Jammer dat het in juni niet door ging. Was toen net 2 uurtjes NL dat het afgelast werd. Mijn mening, belabberde organisatie. Maargoed, iemand interesse?

Back
Bovenaan