[Tsjechië]

Wij gaan zo in de voorjaarsvakantie op wintersport naar tsjechie in lipno en ik vroeg me af of daar ook vuurwerk winkels in de buurt zijn. Als je dit weet reageer dan ff.

Wij gaan zo in de voorjaarsvakantie op wintersport naar tsjechie in lipno en ik vroeg me af of daar ook vuurwerk winkels in de buurt zijn. Als je dit weet reageer dan ff.

Waarschijnlijk is er wel in Chomutov en er is sowieso 1 in Teplice (wat verder) En anders moet je opzoek gaan naar een vietnamees marktje waar bijna geen mens komt meestal hebben ze daar wel vuurwerk.

Vraagje: is het aanbod op de markt in Potucky vergelijkbaar met die van Excalibur City? Ik kan namelijk geen filmpje vinden van het aanbod in Potucky. Ik ben dan vooral op zoek naar de grotere potten 50mm. Als iemamd een filmpje heeft van Potucky.... Graag!

vraagje

vraagje

Is die winkel in Nova Paka zomers ook open. Over twee weken ben ik daar in de buurt op vakantie en het is natuurlijk interessant om even te kijken daar.

Mvg, Martin

Tip: zoek met http://maps.google.nl
Ga naar Praag (Praha) in de kaart, zoom uit totdat je de hele stad ziet.

Typ dan het volgende woord in de zoekbalk van google maps: ohnostroje
Krijg je een lijstje van minimaal 7 locaties...
2e zoekopdracht: pyrotechnika
Nogmaals (deels dezelfde) locaties.

Er is genoeg, overal. Ga gewoon op onderzoek uit.

Zit je in het Reuzengebergte, dan is in Vrchlabi soms nog wat te krijgen bij de vietnameesjes. Beter is het doorrijden naar Nova Paka (Vrchovina). Daar zit een echte vuurwerkwinkel (die niet op internet of op google maps te vinden is, maar zit aan de weg met grote spandoeken, zie streetview linkje..)
https://www.google.nl/maps/@50.5048...ata=!3m4!1e1!3m2!1set3JwPEGDkcWwot4D0DHeg!2e0

Extra sortimet: groot assortiment
Super ceny: super goedkoop.
Het huis is nu verder afgebouwd en het weggetje er naartoe is nu ook beter. Het blijft trouwens in de binnenlanden. Vanaf Vrchlabi is het nog een 30 tot 40 minuten rijden!

Ik rij er elk jaar 2x langs ;) (maar niet om vuurwerk te kopen)

Is die winkel in Nova Paka zomers ook open. Over twee weken ben ik daar in de buurt op vakantie en het is natuurlijk interessant om even te kijken daar.

Mvg, Martin

En was hij open? Ik ben er meestal alleen in de wintermaanden en dan knippert het billboard altijd, dus neem ik aan dat ie open is.

Lipno ben ik ook geweest eind vorig jaar. Weinig vuurwerk gezien. Inderdaad alleen kraampjes van Vietnamezen. En daar moet je ONTZETTEND op je hoede zijn.
Ik weet niet hoe ze het geflikt heeft maar ik kocht daar ook wat en ik wist dat ik er om moest denken en toch, en toch!, bij thuiskomst bleken er 2 producten niet in te zitten die ik wel betaald had. Ging maar om 5 euro maar toch. Zo'n laser pen en..nog wat kleins..
Maar pas op !
Ze naaien je in Tsjechië overal een poot uit. Alles met Tsjechies geld betalen want tijd om na te reken of het klopt krijg je niet. En het klopt nooit wanneer je in euro's betaald.
Zag het toevallig bij een paar Duitsers.. die werden voor 15,- euro genaaid in de supermarkt. Heb me er ook niet mee bemoeid want dan blijf je bezig daar.

Ha mede fanaten,

Gister (9 januari) geweest naar Potucky. Ik was een lang weekend naar Praag en op de weg terug heb ik mijn vrienden zo ver gekregen om langs het oh zo "bekende" Potucky te gaan. Het had flink gesneeuwd dus het was nog even billenknijpen of het zou lukken met de smalle weggetjes. Vanaf Praag via Karlovy Vary gegaan via een provinciale weg wat uiteindelijk een smal bergachtige lokale weg werd.

Daar aangekomen snel de auto voor 15kronen (60cent) weg gezet en het avontuur begon. Het was nog behoorlijk zoeken bij voornamelijk de kledingkraampjes. Op een gegeven moment kwam ik een pakje Dum Bum single shots van klasek tegen. 1 van de artikelen waar ik voor kwam. Even doorgevraagd en ze hadden ook Dum-Bums, crazy robets, La Bomba's & Colour salutes. Dat was wel leuk maar ik wilde kijken naar wat zwaarder en ook een mooie pakketprijs.

Verder gekeken en kwam bij een man uit die meteen wist omdat ik verstand er van had wat ik zocht. Hij kwam (onder de toonbank) aan met echte panta colour salutes, en dumbum van klasek. PAS OP MET DE FAKE NITRATEN. Vervolgens vroeg ik naar shells en andere producten en had hij 4' shells van klasek, Kobra16 (50gram delova rana). Hier een pakketje gekocht met shells, dumbum single shots, colour salute panta en de Kobra 16.

Vervolgens verder gekeken en kwam ik bij de winkel uit in Potucky van o.a. de film van Xtremerides1 en PTD. De man had wat gorrila bombs en nitraten liggen, maar al snel leidde hij ons naar een ruimte achter een muur van spiegels en schilderij. Hier had hij 5' shells van klasek, delova rana's, 30MM blokken, neppe cobras en de standaard nitraten. Hier een blok meegenomen, No.1's met 100 gram, Dumbums, TXP0100 en VIPER 12.

Was een leuk avontuur en vervolgens alles opgestookt in de bossen daar aangezien ik wat huiverig was met al de politie daar om het de grens over te nemen (Pussy).

Hoop dat jullie er wat aan hebben!

Ik ga (bijna) ieder jaar naar de beste.
Klasek (Alexandra , leuke vrouw) , Pyromoravia(Vojta, top goser) en naar pyro ruzicka(Petr).
Leuke dagjes uit , en hebben altijd leuke spullekes.

Ik wil dit jaar naar praag, maar je kunt zeker niks bij potucky de grens mee over nemen? 500gr voor een tientje en andere prijzen is een schijntje

Ik wil dit jaar naar praag, maar je kunt zeker niks bij potucky de grens mee over nemen? 500gr voor een tientje en andere prijzen is een schijntje

Voor zover ik weet kan dat juist heel goed. Bij Potucky zou je bij een eventuele controle (welke kans nihil is) nog alle kanten op in tegenstelling tot bijv. Hohenwutzen. Ik zou het gewoon doen! :)

Voor zover ik weet kan dat juist heel goed. Bij Potucky zou je bij een eventuele controle (welke kans nihil is) nog alle kanten op in tegenstelling tot bijv. Hohenwutzen. Ik zou het gewoon doen! :)

Je bedoelt die zijwegen daar? Ik denk dat je in de zomer juli/aug meer controles hebt dan de winter?

Je bedoelt die zijwegen daar? Ik denk dat je in de zomer juli/aug meer controles hebt dan de winter?

Inderdaad veel meer omwegen en meer uitgestrekt gebied daar. Algemene controles je heb misschien wel weer kans op ja in de zomer met al die toeristen. Er gebeurt daar behalve zwaar vuurwerk verhandelen natuurlijk wel meer wat niet pluis is en wettelijk niet mag op die Aziatische markten! :wink:

Inderdaad veel meer omwegen en meer uitgestrekt gebied daar. Algemene controles je heb misschien wel weer kans op ja in de zomer met al die toeristen. Er gebeurt daar behalve zwaar vuurwerk verhandelen natuurlijk wel meer wat niet pluis is en wettelijk niet mag op die Aziatische markten! :wink:

Ik ga liever naar de lidl. Grote cakes voor een geweldige prijs. Kun je daar pinnen, of contant in euros/kronen?

Je zal daar vast wel kunnen pinnen, maar niet met de Nederlandse Maestro passen denk ik. Ik zou lekker voor de zekerheid kronen meenemen/pinnen. :wink:

is dat te doen nu rond deze vakantie tijd ? kan je gewoon zo de grens over rijden bij potucky naar duitsland zonder controle ? en is er genoeg te krijgen op de markt rond deze tijd ?

Back
Bovenaan