[Tsjechië]

Die winkel was volgens mij in Praag, zou ook net dr buiten kunnen zijn. Dit is het adres:

Ke křížkám 166,*Praha, Dubeč (de winkel waar ik foto's van had gemaakt)

En dit is her adres van MarthyPyro:
Modřanská 4/3,*Praha, Modřany

is de winkel het hele jaar open die in ke krizkam en was je daar naar de auto of met het openbaarvervoer gegaan

Laatst bewerkt:
Lidl heeft zijn site ook weer open staan met vuurwerk. Ik heb nu de Slowaakse gepakt, omdat die het al doet, de Tsjechische is gelijk, maar nog niet online.

http://www.lidl.sk/sk/ponuka.htm?id=420

Zoals eerder gezegd, de Predator is mijn favoriet, 840 gram. Meerdere keren in Tsjechie oud en nieuw gevierd met dit vuurwerk. Ligt alleen de laatste week van december in de schappen.

mag je in tsjechie nou echt het hele jaar afsteken? Of krijg je dan gewoon problemen? En maakt het ook nog uit wat je afsteekt? (Ik wil liefst ook shells schieten)

is de winkel het hele jaar open die in ke krizkam en was je daar naar de auto of met het openbaarvervoer gegaan

Sorry dat ik het nu pas lees, maar hier alsnog een antwoord. Of de winkel het hele jaar open is weet ik niet, maar in de zomer was hij in ieder geval al open. Ik was er met de auto heen ja :wink:

mag je in tsjechie nou echt het hele jaar afsteken? Of krijg je dan gewoon problemen? En maakt het ook nog uit wat je afsteekt? (Ik wil liefst ook shells schieten)

De winkelbediende in Praag zei dat je het hele jaar door tot 22:00 uur mag afsteken, zolang het geen overlast geeft (of dit waar is weet ik niet). Het is volgens mij niet toegestaan om professionele shells te schieten, alleen shellkitjes. Professionele shells zijn dan ook niet te koop in winkels (ik ben ze in ieder geval niet tegengekomen). Wellicht dat je ze kunt vinden op Vietnamese markten o.i.d.

De winkelbediende in Praag zei dat je het hele jaar door tot 22:00 uur mag afsteken, zolang het geen overlast geeft (of dit waar is weet ik niet). Het is volgens mij niet toegestaan om professionele shells te schieten, alleen shellkitjes. Professionele shells zijn dan ook niet te koop in winkels (ik ben ze in ieder geval niet tegengekomen). Wellicht dat je ze kunt vinden op Vietnamese markten o.i.d.

ik was plan om naar potucky te gaan, heb via youtube vernomen dat ze daar alles verkopen voor geld :P En dat is dichter bij dan osinow dolny en nog goedkoper(tenminste dat denk ik) ook

ik was plan om naar potucky te gaan, heb via youtube vernomen dat ze daar alles verkopen voor geld :P En dat is dichter bij dan osinow dolny en nog goedkoper(tenminste dat denk ik) ook

Of het goedkoper is is nog maar de vraag. Volgens mij is Potucky net zoals Osinow Dolny een bekende trekpleister voor toeristen. Dit weten ze daar op de markt maar al te goed dus ik verwacht niet dat de prijzen nou super laag zullen zijn. Maar ik ben er niet geweest dus kan er ook niet echt over oordelen :wink:

Of het goedkoper is is nog maar de vraag. Volgens mij is Potucky net zoals Osinow Dolny een bekende trekpleister voor toeristen. Dit weten ze daar op de markt maar al te goed dus ik verwacht niet dat de prijzen nou super laag zullen zijn. Maar ik ben er niet geweest dus kan er ook niet echt over oordelen :wink:

Ben goed in afdingen ;)

Het enige waar ik bang voor ben is dat als ik in de zomer ga dat er dan bijna niets te halen valt omdat er dan gewoon te weinig vraag naar vuurwerk is. Ik zou het bv niet fijn vinden als er bv alleen peony shells te krijgen zijn, maarja dat geld ook in osinow

Ben goed in afdingen ;)

Het enige waar ik bang voor ben is dat als ik in de zomer ga dat er dan bijna niets te halen valt omdat er dan gewoon te weinig vraag naar vuurwerk is. Ik zou het bv niet fijn vinden als er bv alleen peony shells te krijgen zijn, maarja dat geld ook in osinow

Tja het aanbod zal aan het eind van het jaar groter zijn, maar dan heb je ook weer meer kans op grenscontroles. Maar in Polen was het aanbod in ieder geval alsnog behoorlijk groot, en ik was er in mei. Ik ga er trouwens ook wel vanuit dat ze ondanks dat de vraag naar vuurwerk in die tijd niet zo groot is toch wel meerdere soorten effecten hebben als het gaat om shells. En als je ze niet ziet liggen kan je er ook altijd naar vragen.

Ben niet van plan om het mee naar Nederland te nemen, ik wil gewoon daar een weekendje stoken :)
Opzich denk ik eigenlijk dat ik sowieso wil gaan, zelfs als ik er daar achter kom dat er alleen nitraten en shellkitjes aanwezig zijn wil ik nog

Daarom, ik zou als ik jou was gewoon heen gaan. Verwacht er niet te veel van, dan kan het alleen maar tegenvallen. Gewoon een rustig plekje opzoeken, en lekker stoken! :)

Tip: zoek met http://maps.google.nl
Ga naar Praag (Praha) in de kaart, zoom uit totdat je de hele stad ziet.

Typ dan het volgende woord in de zoekbalk van google maps: ohnostroje
Krijg je een lijstje van minimaal 7 locaties...
2e zoekopdracht: pyrotechnika
Nogmaals (deels dezelfde) locaties.

Er is genoeg, overal. Ga gewoon op onderzoek uit.

Zit je in het Reuzengebergte, dan is in Vrchlabi soms nog wat te krijgen bij de vietnameesjes. Beter is het doorrijden naar Nova Paka (Vrchovina). Daar zit een echte vuurwerkwinkel (die niet op internet of op google maps te vinden is, maar zit aan de weg met grote spandoeken, zie streetview linkje..)
https://www.google.nl/maps/@50.5048...ata=!3m4!1e1!3m2!1set3JwPEGDkcWwot4D0DHeg!2e0

Extra sortimet: groot assortiment
Super ceny: super goedkoop.
Het huis is nu verder afgebouwd en het weggetje er naartoe is nu ook beter. Het blijft trouwens in de binnenlanden. Vanaf Vrchlabi is het nog een 30 tot 40 minuten rijden!

Ik rij er elk jaar 2x langs ;) (maar niet om vuurwerk te kopen)

Zou je beter naar polen kunne gaan of na tsjechie ??
We wille keer in t voorjaar gaan of in de zomer
Maar komen er niet uit waarheen of wat beter is
We wille voor harde knallers en shells enzo
Verders ook mooi sier vuurwerk

Zou je beter naar polen kunne gaan of na tsjechie ??
We wille keer in t voorjaar gaan of in de zomer
Maar komen er niet uit waarheen of wat beter is
We wille voor harde knallers en shells enzo
Verders ook mooi sier vuurwerk

Ik zou naar de Polenmarkt Hohenwutzen gaan. Zeker als je ook mooi sier wilt hebben. Is wel iets duurder dan gemiddeld maar dan heb je ook wat. Ze hebben daar werkelijk alles en los daarvan is het gewoon een fantastische ervaring, al de kraampjes met vuurwerk. Tsjechie is meer zoeken naar kleine marktjes en kijken of ze misschien ook een paar nitraten hebben. http://www.hohenwutzen.de/ Hier heb je de site en er zijn ook vele filmpjes op Youtube te vinden! :D

Oke bedank, maar het is daar te duur dat schiet nog nie veel op
Maar wat ik raar vind dan is dat je op somige sites wel gewoon alles ziet staan wat ze verkope shells en harde knallers.

Oke bedank, maar het is daar te duur dat schiet nog nie veel op
Maar wat ik raar vind dan is dat je op somige sites wel gewoon alles ziet staan wat ze verkope shells en harde knallers.

Winkels zijn goedkoper en als je aanneemt wat iemand al is beschreven heeft met de UITVINDING Google maps,kom je heel ver.Voor Polen zoek je een plaats op,je neem de functie 'in de buurt zoeken'je toetst Fajerwerki of Fajerwierki in en je krijgt alle winkels netjes op je schermpje,en als je die aanklikt kom je ook hun gegevens te weten zoals waar ze zitten en hebben ze een site of niet,is een Pracht uitvinding :idea::D

En uit ervaring kann ik zeggen,ben voor t 1st naar Tsjechiee geweest,daar is het wel heel goedkoop,voor dit blokkie nog geen 50 euro betaald
en kom gewoon uit een Supermarkt,denk wel dat de supermarkten het alleen Maar rond Oud en Nieuw verkopen,succes in ieder geval met het nehmen van een beslissing waarheen te gaan.

Back
Bovenaan