[Tsjechië]

Heb ff gekeken, maar Klení is echt een gehucht van niks. Kon geen vuurwerkwinkels in de buurt vinden...

Zeg dat. Daarom juist :)

Vorig jaar echter al in het noorden geweest, jaar ervoor in het oosten, dus nu wilden we tijdelijk het westen in.

Ik vind echter ook niets in de gehele omgeving. Balen :rolleyes:

Heb al eerder een paar berichten gepost over mijn vakantie in Tsjechië, maar die laat ik even voor wat ze zijn, hier mijn complete verslag. Ik ben dus in de zomervakantie ongeveer 2 weken naar Tsjechië geweest. We zaten op een camping vlak onder Praag, en hebben in totaal 2 vuurwerkwinkels bezocht. De eerste was MarthyPyro. Dit was een zeer nette winkel met een redelijk groot assortiment. Alles stond netjes naast elkaar in de vakken, je kon alles zelf pakken. Alleen de knallers lagen achter de toonbank, deze pakte de winkelbediende voor me. Er lagen allerlei bekende knallers, zoals de La Bomba, Colour Salute, Megatron, Black Death, enzovoort. De cakes in de winkels waren vooral van Panta en Brothers.

marthypyro.jpg
Voorkant van de winkel. Foto niet van mij!

De tweede winkel die we hebben bezocht was Ohnostroje Krupicka. Dit was een ietwat rommelige winkel, met een groot assortiment. Ook hier kon je alles zelf pakken, ook de knallers. Het assortiment was heel breed: cakes, knallers, pijlen, shellkitjes, fonteinen, enzovoort. De man die in de winkel werkte was heel aardig er sprak goed Engels. Nog even een praatje met hem gehouden. Ook had ik hem nog even gevraagd of je daar het hele jaar door vuurwerk af mag steken. Hij zij dat het op eigen terrein mocht voor 10 uur 's avonds, als de buren er geen last van hebben. Het is in Tsjechië namelijk veel gebruikelijker om vuurwerk af te steken met feestjes, verjaardagen en dat soort dingen. De cakes waren hier vooral van Xplode, maar ook Brothers en Panta was er wel. Heb in deze winkels ook nog foto's gemaakt. Sorry dat ze niet zo goed zijn gelukt, heb ze even snel met mijn telefoon gemaakt.

20140716_143349.jpg

20140716_143104.jpg

20140716_142801.jpg

20140716_142723.jpg

20140716_142705.jpg

20140716_142646.jpg

20140716_142637.jpg

Heb uiteraard ook nog wat kleine dingetjes gekocht om te proberen :D

Deel van MarthyPyro:
collectiemp.jpg

Deel van Ohnostroje Krupicka:
20140716_204037.jpg

Dit waren mijn bevindingen in Tsjechië, als iemand vragen heeft hoor ik het wel :)

hoe duur waren la bomba´s en colour salute? Kon je ook nog andere knaller halen zo als bv. cobra6

Wanneer je la bomba of colour salute in Tsjechische winkels vind ligt de prijs tussen 60,00 Kč-70,00 Kč (€2,18-€2,55).

Cobra 6 zal je er niet snel vinden aangezien dit product voornamelijk uit Italië wordt geïmporteerd.

Welkom op het forum trouwens!

Heb ff gekeken, maar Klení is echt een gehucht van niks. Kon geen vuurwerkwinkels in de buurt vinden...

Gehucht of niet, vuurwerk is er in overvloed. Het punt is dat je er wel naar moet zoeken, en zonder verstand van zaken vind je het zeer zeker niet. Inmiddels is me wel duidelijk dat in iedere winel waar een vietnamees achter de toonbank staat gewoon word verkocht. Zelfs in augustus.

Gister even een shellkitje (1,8", maar 2" en double break etc, lag er ook allemaal!) en pakje widowmaker 2 meegenomen. De prijzen ehiervan waren in eerste instantie 260,- en 55,- kronen. Na het (gebruikelijke) afdingen samen meegekregen voor 250,- kronen.

Was een leuk winkeltje, met nog leuker spul. Maar aangezien we 5 min voorsluitingstijd kwamen, waren we de enige bezoekers en voelde ik de ogen van de eigenaar in m'n nek branden. Binnenkort nog even terug wanneer er meer volk rondloopt. Natuurlijk moet er van alles getest worden hier!!

Enig nadeel is het gebrekkig Duits + Engels hier. Er valt geen gesprek te voeren. Echter is dit met voldoende kennis geen probleem, en ze doen echt hun best wel.

Foto's volgen! Hopelijk ook van de winkel(s), wanneer het daar drukker is.

net terug uit tsjechie, is het derde jaar dat we er zijn geweest, dit jaar vuurwerk meegenomen van div vietnameze markten na zwaar afdingen, geen grote potten maar meer knalvuurwerk ivm de ruimte in de auto! zal wel een hoop fake zijn maar het knalt behoorlijk hard want dat hebben we daar uitgebreid getest uiteraard, als je erom vraag kun je ook zeer zwaar vuurwerk kopen met krachten van handgranaat, we hadden er eentje gekocht voor 100 kroon, ca 4 euro, was een staafje van ca 8 cm hoog, rond en ca 4 cm in doorsnede, kleur was beige en op ca 30 meter afstand voelde je de druk door je lijf heengaan... als je die voor de deur afsteekt liggen de ramen eruit! gevaarlijk dus!! dus alleen wat cobra's, nitraat, vlinders, shells en ander knalwerk meegenomen, en dat voor weinig want afdingen is een ware sport daar! en wil de ene er niet aan dan loop je naar 1 van de andere 50 winkeltjes! ! bovendien kun je de meest vreselijke dingen kopen op die markten, oa samuraizwaarden, tasers, stroomstootwapens, slagwapens, werpsterren, peppersprays, merkkleding en andere merkartikelen, tuinkabouters en noem maar op... volgend jaar weer want behalve dat is het ook nog eens een goedkoop en mooi land!

net terug uit tsjechie, is het derde jaar dat we er zijn geweest, dit jaar vuurwerk meegenomen van div vietnameze markten na zwaar afdingen, geen grote potten maar meer knalvuurwerk ivm de ruimte in de auto! zal wel een hoop fake zijn maar het knalt behoorlijk hard want dat hebben we daar uitgebreid getest uiteraard, als je erom vraag kun je ook zeer zwaar vuurwerk kopen met krachten van handgranaat, we hadden er eentje gekocht voor 100 kroon, ca 4 euro, was een staafje van ca 8 cm hoog, rond en ca 4 cm in doorsnede, kleur was beige en op ca 30 meter afstand voelde je de druk door je lijf heengaan... als je die voor de deur afsteekt liggen de ramen eruit! gevaarlijk dus!! dus alleen wat cobra's, nitraat, vlinders, shells en ander knalwerk meegenomen, en dat voor weinig want afdingen is een ware sport daar! en wil de ene er niet aan dan loop je naar 1 van de andere 50 winkeltjes! ! bovendien kun je de meest vreselijke dingen kopen op die markten, oa samuraizwaarden, tasers, stroomstootwapens, slagwapens, werpsterren, peppersprays, merkkleding en andere merkartikelen, tuinkabouters en noem maar op... volgend jaar weer want behalve dat is het ook nog eens een goedkoop en mooi land!

Man wat *** je nou en overdrijf je toch aan jou praten zou je denken dat jij zon sensatie zoekende nep journalist bent bha bha en nog eens bha.

Heb je ook foto's van de gekochte spullen :-) ? Is gewoon een stille die op zoek is naar kopers....

Laatst bewerkt:

Hoewel de vorige reacties op je bericht vrij hard zijn, en voldoende duidelijk maken dat je bericht niet compleet op waarheden berust, zal ook ik (Nog altijd in Tsjechië) hierop reageren.

Ik ga niet beweren dat je liegt, of handelt etc. Ik geloof er eerder in dat je nog jong bent en geen verstand hebt van de zaken waarover je spreekt. Zou ik je mogen vragen waar je in Tsjechië zat, en of je ook foto's van je spul hebt? Anders is het wel duidelijk dat je complete bericht gewoon verwijderd kan worden.

:bye: Joost

Deze sneak-peaks van mijn mobiel kan ik jullie toch echt niet onthouden.....
Ga nog heen met normaal toestel. Deze foto's zullen dan volgen met mijn reisverslag!

Er blijft van alles te vinden, en dus blijf ik me verbazen.
De 5'' shell schokte me toch wel een beetje, evenals een aantal jorge blokken die ik niet heb kunnen fotograferen.

Loop naar de achterwand van een willekeurige vietnameze winkel en je beland in het vuurwerk-walhalla.

20140819_130631.jpg

20140819_130635.jpg

20140819_130414.jpg

(Zie blokken rechts. 2'' en dus niet echt legaal......)

20140819_130419.jpg

20140819_141710.jpg

20140819_130644.jpg

De winkel eigenaren zijn er niet blij mee wanneer er foto's worden gemaakt. Vandaar de qualiteit van sommige foto's.

Foto's mogen niet zonder mijn toestemming gebruikt worden. (Alle rechten voorbehouden!)

Laatst bewerkt:
Ik ben ook naar tsjechie geweest en heb daar wat vuurwerk in geslagen. Mijn eerste winkel was in plzen die shop heet alfatactical,Het is trouwens een wapenwinkel waar je vuurwerk kan kopen voor verschrikkelijke lage prijzen.Ik kocht 2 pakken la bomba 2 pakken fp3 jorge nitraten en crazyrobot nitraten 2 pakken. Ik was bij elkaar maar €25,- mijn 2e winkel was in een winkelcentrum in Letnany in Praag, die shop heete ohnostroje krupicka, deze shop was 2x zo duur als alfatactical. Ik had 4 pakken delovarana gekocht voor €10,- misschien was het duurder omdat het in een winkelcentrum was.trouwens die Vietnamese markten in Praag verkopen alleen vuurwerk in december buiten praag kan dat wel maar in Praag mogen die Vietnamese dat niet verkopen omdat ze gecontroleerd worden door de politie daar.Maar volgend jaar ga ik weer naar tsjechie

Ik ben ook naar tsjechie geweest en heb daar wat vuurwerk in geslagen. Mijn eerste winkel was in plzen die shop heet alfatactical,Het is trouwens een wapenwinkel waar je vuurwerk kan kopen voor verschrikkelijke lage prijzen.Ik kocht 2 pakken la bomba 2 pakken fp3 jorge nitraten en crazyrobot nitraten 2 pakken. Ik was bij elkaar maar €25,-

Haha, wat zeg je me hier? 6 pakken nitraten voor €25?
Ben jij effe lekker opgelicht! Pakje hoort niet duurder dan €2 à €2,50 te zijn.

Heb je wel afgedongen?

de prijzen waren :
la bomba 3,- per pak
crazy robot 2,- per pak
fp3 was ook 2,- per pak
delova rana was 2,50 euro per pak het was duur omdat het in een toeristische gedeelte van tsjechie was en in een drukke winkelcentrum was maar de winkel was leeg en er stond een man die goed engels kon , die man van alfatactical kon gebrekkig engels maar wel verstaanbaar. Ik was bijelkaar dus 24 euro

Die winkel was volgens mij in Praag, zou ook net dr buiten kunnen zijn. Dit is het adres:

Ke křížkám 166,*Praha, Dubeč (de winkel waar ik foto's van had gemaakt)

En dit is her adres van MarthyPyro:
Modřanská 4/3,*Praha, Modřany

Back
Bovenaan