Transbomber

Ik wilde dit posten in Forum>Buitenlands vuurwerk>Siervuurwerk (consumenten)>Fransbomber.
Maar daar kan ik geen berichten in plaatsen… hier zijn wat fotos van de fransbomber van loots.

De Fransbomber van Loots vuuwerk november 2023
- In 2022 was het Art.no.8897
- Fransbomber heeft nu het Art.no.2387
- Tube hoogte: +/- 14,5 cm.
- Tubes lijken een stuk minder gevuld dan de Transbomber. Deze zijn voor 5cm leeg.
- Labels Nec=248,4g per cake. Totaal Nec=993.6g
- Totaal gewicht doos en cakes: 11,6 kg.
- Fabrikant: Pingxiang Zoomka Fireworks
- Importeur: Geisha Firewoks GmbH
- Distributeur: Rubro B.V.
- Prijs: 110 euro bij de herfst promodeal in het weekend.

Wat mij ook opvalt is dat op de site van lootsvuurwerk (Artikel nu niet meer beschikbaar) de foto van deze box het oude art.no.8897 heeft dat gelijk is aan de transbomber. En er een video van vuurwerkcrew bij stond met de transbomber.

Het is lastig om te beoordelen vanaf oudere fotos in dit topic maar de tubes lijken minder gevuld dan de Transbomber. Dit wil natuurlijk niet alles zeggen. Op een andere oude foto met de per 2 verpakte transbomber staat een g.w. 26kg en n.w. 25kg. (zie: Pyro Is Art #1868) Dat zou betekenen dat de doos die er in zit 25kg/2 = 12,5kg zou moeten wegen.

Het lijkt dat er in de fransbomber 1kg minder kruit zit, of in ieder geval minder… Zou mooi zijn als iemand foto’s en gewichten heeft van een nieuwe batch transbomber om te controleren.

Edit: zie nu in oud bericht dat de transbomber 11,4kg woog wat zou betekenen dat het gewicht dus wel overeenkomt…

11,4 kg gewogen (compound versie)

IMG_2281.jpg
IMG_2284.jpg
IMG_2285.jpg
IMG_2286.jpg
IMG_2288.jpg
IMG_2291.jpg
IMG_2292.jpg
IMG_2293.jpg
IMG_2294.jpg

Laatst bewerkt:
Ik wilde dit posten in Forum>Buitenlands vuurwerk>Siervuurwerk (consumenten)>Fransbomber.
Maar daar kan ik geen berichten in plaatsen… hier zijn wat fotos van de fransbomber van loots.

De Fransbomber van Loots vuuwerk november 2023
- In 2022 was het Art.no.8897
- Fransbomber heeft nu het Art.no.2387
- Tube hoogte: +/- 14,5 cm.
- Tubes lijken een stuk minder gevuld dan de Transbomber. Deze zijn voor 5cm leeg.
- Labels Nec=248,4g per cake. Totaal Nec=993.6g
- Totaal gewicht doos en cakes: 11,6 kg.
- Fabrikant: Pingxiang Zoomka Fireworks
- Importeur: Geisha Firewoks GmbH
- Distributeur: Rubro B.V.
- Prijs: 110 euro bij de herfst promodeal in het weekend.

Wat mij ook opvalt is dat op de site van lootsvuurwerk (Artikel nu niet meer beschikbaar) de foto van deze box het oude art.no.8897 heeft dat gelijk is aan de transbomber. En er een video van vuurwerkcrew bij stond met de transbomber.

Het is lastig om te beoordelen vanaf oudere fotos in dit topic maar de tubes lijken minder gevuld dan de Transbomber. Dit wil natuurlijk niet alles zeggen. Op een andere oude foto met de per 2 verpakte transbomber staat een g.w. 26kg en n.w. 25kg. (zie: Pyro Is Art #1868) Dat zou betekenen dat de doos die er in zit 25kg/2 = 12,5kg zou moeten wegen.

Het lijkt dat er in de fransbomber 1kg minder kruit zit, of in ieder geval minder… Zou mooi zijn als iemand foto’s en gewichten heeft van een nieuwe batch transbomber om te controleren.

Edit: zie nu in oud bericht dat de transbomber 11,4kg woog wat zou betekenen dat het gewicht dus wel overeenkomt…

Bekijk bijlage 75896
Bekijk bijlage 75897
Bekijk bijlage 75898
Bekijk bijlage 75899
Bekijk bijlage 75900
Bekijk bijlage 75901
Bekijk bijlage 75902
Bekijk bijlage 75903
Bekijk bijlage 75904

Steek aan dat ding! :thumbsup:

Vanmorgen toch maar een transbomber besteld bij een lokale winkel voor 99,-. Ik neem aan dat het de 2023 batch zal zijn. Deze is nogsteeds circa 2kg kruit toch? Of worden ze inmiddels ook al minder goed gevuld? :rolleyes:

Vanmorgen toch maar een transbomber besteld bij een lokale winkel voor 99,-. Ik neem aan dat het de 2023 batch zal zijn. Deze is nogsteeds circa 2kg kruit toch? Of worden ze inmiddels ook al minder goed gevuld? :rolleyes:
Dit is alleen in belgie vanwege hun max 1 kg kruit per box is in nederland niet aan de orde . Die fransbomber is zowizo scam en een slap belgisch aftreksel van de echte

Deze was zoals ik heb vernomen vers van de pers 2023 batch. En hij was weer helemaal goed! Prima burst, grote spreiding voor 25mm. Het rood leek zelfs net iets anders dan normaal, wat mooier. Ieder geval gewoon weer helemaal dikke prima, niks minder geworden!

Rekening houden dat we op grote afstand stonden

Ik vond transbomber weer oke, niet meer zo goed als eerste batch maar wel weer acceptabel. Alleen geen 129.95 waard.

Ik vond transbomber weer oke, niet meer zo goed als eerste batch maar wel weer acceptabel. Alleen geen 129.95 waard.
Ben het helemaal met je eens..maar hij viel nog wel positief op al waren beide compounds er voor en die erna ook erg goed dus komt het om smaakt aan. En met de (advies)prijzen van tegenwoordig is het lastig vergelijken wat iets nog waard is in vergelijking met vroeger.

Dat ziet er dus gewoon weer dikke prima uit. Mooi man, staat hier in de straat te vlammen komende jaarwisseling!

Ik blijf er bij, als je m eenmaal gehad hebt heb je dit wel gezien.
Wordt een beetje saai allemaal, ook de goud effecten zijn minder geworden met de jaren.

Presteerde wel oke, en als je dit product nog nooit gehad hebt zeker eens doen.

Deze was zoals ik heb vernomen vers van de pers 2023 batch. En hij was weer helemaal goed! Prima burst, grote spreiding voor 25mm. Het rood leek zelfs net iets anders dan normaal, wat mooier. Ieder geval gewoon weer helemaal dikke prima, niks minder geworden!

Rekening houden dat we op grote afstand stonden

Zat het filmpje toevallig net op yt te kijken en het fellere rode viel mij ook op.
Zowiezo het idee dat deze batch dikker is dan afgelopen jaren.

We gaan het zien...

Inderdaad gezien op demo in Zoetermeer, de rode kleur was mooi. Burst was niet slecht maar ook zeker niet de beste van de avond.

Voor het eerst in jaren dat ik deze niet heb, in de corona jaren nog in België gehaald. Dit jaar bewust een keer over geslagen, blijft een top bak, zeker voor de oude prijs van rond de 75.

Komt weer meer dan prima over, blijft het een goede box vinden. Gelukkig ook dit jaar weer in de straat.

Back
Bovenaan