Transbomber

Ik heb zelf ook een hekel aan Crackling, zo erg zelfs dat ik zelfs de crackling chry , Crackling Fan niks vind.

Maar deze box tjah is gewoon geweldig.

Ik vind de discussie interessant en ben dan erg benieuwd wat de mensen er van vinden als ze hem wel live hebben gezien(in de straat).

Is alleen maar goed als er discussie is, niets mis mee. Dit houdt het forum levendig. En ik kan me ook niet herinneren dat een product zoveel aandacht kreeg als de Transbomber.

Was het eerst zo'n gedoe over of het een sample is, gaat het nou over de effecten.
Ik denk dat Rubro heel bewust voor crackling heeft gekozen. 10 schoten at once crackling geeft een indrukwekkendere en beter gevulde lucht dan 10 shots at once peony. (Als het tenminste dezelfde kwaliteit is) Dat is onder het gewone publiek zo en ook onder de freaks, dat blijkt uit hoeveel deze box heeft losgemaakt.
Ik ben zelf ook van de unieke effecten en mooie kleuren maar zeg nou zelf een hele lucht vol goud en geknetter is toch ook helemaal geweldig.
En zelfs als je de effecten helemaal niks vind heb je de Rumble in the Jungle nog.

Wel ik aan aanjager van deze discussie is totaal niet vies van chaos in de lucht. Ik wil deze zeker proberen maar heeft zeker geen voorrang in de te aanschaffen lijst. En dan zal zeker de live ervaring de uitslag bepalen voor mij.

Ik moet even wennen om een hele box aan te schaffen voor chaos. Dat creëer ik normaal met meerdere potten waarvan ik weet dat zij dat samen kunnen doen. Een box is natuurlijk ook een samenstelling maar die steek je normaalgesproken op volgorde af.

Wel we gaan het mogelijk beleven. Wel tof om te lezen hoe de smaken verschillen. En dat is maar goed ook!

Ik heb hem nog niet live gezien, ben ook niet 'weggeblazen' door de beelden, maar ga hem hoogstwaarschijnlijk wel bestellen. Volgens mij kun je nooit een buil vallen aan deze box, gezien de overweldigende reviews. Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar ik ben nog niemand tegengekomen die aangaf dat de box een miskoop bleek te zijn.

toch kan ik me geen cake or box voor ogen halen die ook rood naar crackling heeft (behalve de trackmania), is het echt zon doorsnee effect zoals sommigen roepen ?
Daar heb je wel een punt! Red Crackling Sky Dragon van Beko (SkyLine),die inmiddels al uit het assortiment is. Maar inderdaad,het komt niet heel veel voor. Maar crackling met een kleurtje,is een effect wat je vaker ziet.

Even een Copy/paste van bij de buren.

De Transbomber. Wat een gruwelijke, overweldigende enorm asociale ragbak! Ik had deze box voor in mijn 'het-is-bijna-02:00' showtje staan en toen hij klaar was vergat ik even om iets nieuws aan te steken zo indrukwekkend was hij. Ook het publiek viel even stil om daarna uit het bolletje te gaan!

Soms hoeft het naar mijn mening niet alleen te gaan over schoonheid van de effecten, opbouw, duur of andere te 'meten' kwaliteiten van een stuk vuurwerk. Soms gaat het ook om het onderbuik-ballen-kriebelende eierstokken niveau en daar weet de Transbomber wel raad mee! Geweldig ding.

En de kwaliteit en effecten van deze geweldenaar liegen er ook echt niet om. Ik zeg zonder blikken of blozen dat er met de effecten helemaal niks mis is.

Oeeeehhh hoor zoveel goeie verhalen erg mooi! Nou heb ik um dus nog over ( over? Ja erg he ) goed laten drogen dus en kijken hoe die dan is

Mooi filmpje Jantjebeton1981!

Heb de transbomber zelf als laaste afgestoken na de 6 elements en wat een geweldige keuze is dat geweest, zowel aanschaf als schieten op het eind. Vorig jaar had ik een nare nasmaak omdat mijn finale lichtelijk in het water viel door hoge verwachting en het loschieten van lont naar verschillende potten. Met de transbomber is die nasmaak compleet verdwenen.
Ik heb lang getwijfeld over aanschaf gezien de discussie over het sample schieten, dat er nog geen één tijdens een consumentendemo was geschoten, de transbomber heeft een kleiner kaliber(kan het dan wel wat zijn?) en vooral omdat ik niet zo'n crackling fan was. Ja, was. Ik hoef nog steeds niet persé crackling van begin tot eind te zien maar een mooie opbouwende finale zoals de transbomber gaat niet gauw vervelen, wat overdonderend. Dan niet te vergeten de prijs die ruim onder 100 is in vergelijking met andere cakeboxen en de duur van zo'n finale box, er leek maar geen eind aan te komen ondanks naatloze overgangen. (dit kan natuurlijk ook komen doordat ik geen fan ben van crackling maar zoals ik nu heb gezien is het fantastisch)

De discussie ging er ook vaak om of je nou een rubro fan bent of niet. Tuurlijk ik geef toe dat ik fan ben van Rubro maar heus niet alleen van Rubro en daar gaat het helemaal niet om. Prima dat Rubro in de ogen van sommigen wat steken heeft laten vallen, Rubro is ook niet perfect maar het gaat hier om de Transbomber op zich zelf, los van wat je van het merk vindt en de Transbomber opzich is de bom. Voor wie twijfelt zou ik zeggen probeer 'm eens als je het budget hebt, het is de duurste box niet en zoals velen al zeggen, zien is geloven.

Mocht je dan nog niet overtuigd zijn, dan zal de reactie van (zo goed als) iedereen om jouw heen je overtuigen als de laatste crackling staarten/palmen/willows? langzaam in de lucht vervagen.

Even een quote van een willekeurig lid, vlak na de rubro demo, "wat is iedereen hier ineens naief geworden zeg? je kan toch zo zien dat dit nooit nooit NOOIT zo kan presteren als wat we gisteren gezien hebben?!!!" Ik vraag me af hoe o.a. dit lid er nu over denkt. Want wat leek de gekregen Transbomber van iedereen toch verdomd veel op het product zoals we die toen gezien hebben op de veel nabesproken demo ook al zou dit nooit, nooit, NOOIT kunnen.

( Het lijkt wel een verkooppraatje(sorry) als ik dit nalees en zo is het dan ook weer niet helemaal bedoeld, maar ik was oprecht opzettend blij met de koop en de uitvoering waardoor ik zo enthousiast ben en de mensen die 'm niks vinden zonder te hebben gezien niet kan geloven. Hoe dan ook, ik koop 'm dit jaar gewoon weer en man, man, man, wat heb ik er zin in.)
AMEN:bonk:

Staat me nog bij als de dag van gisteren.
Dit jaar 2 x in bestelling staan.
heb er nu al zin in.
Hiervoor een colorfull city een psycho box en dan sluiten met 2 van deze rakkers.
BIEM!

@PieterV, daar kan ik ghoost wel gelijk in geven. Op de demo van Rubro worden samples gebruikt die net wat beter zijn dan de productie. Maar eerlijk is eerlijk, de samples zijn wel bijna indentiek aan de productie. Daar moeten we Rubro echt credits voor geven!

Deze cakebox profiteert vooral van het feit dat de bombettes lekker laag komen, van de snelheid, van de salvo's en van de effectsoorten die met weinig gram effectlading al groots kunnen uitpakken.

Overigens word er, zoals in het verslag staat, dit jaar wel voor het eerst uit de productie geschoten omdat de meeste spullen al vroeg binnen zijn.

ach, zo moeilijk is deze discussie helemaal niet...
de transbomber is een DIJK van een box. erg goed en prijstechnisch zeer interessant. zeker voor de aanbiedingen links en rechts voor 7 tientjes.
alleen die op de demo was gewoon gepimpt. daar kan je niet onderuit. dit is algemeen bekend dus ik snap niet waarom er weer zo'n nadruk op wordt gelegd als het wordt benoemd. de knallen waren veel harder dan de productie, maar dat maakt de productie zeker niet slecht.

Back
Bovenaan