’Totaalverbod vuurwerk eigen schuld’

Heel vaak stoken jongeren met illegaal vuurwerk op plekken waar de "knal" extra hard klinkt, daar camera's ophangen. Waarmee bewijsmateriaal word verkregen. Waarna vervolgens 1 of meerdere agenten (desnoods undercover) diegene kunnen lokaliseren en/of oppakken. Het vergt wat technologie en manschappen. Maar het is een stap. Je moet ergens beginnen. Laat desnoods burgerwachten het werk doen (Genoeg zuurzeikers die deze taak maar al te graag op zich nemen)

Heb nog velen extra ideeën maar die worden steeds onwaarschijnlijker in z'n uitvoer, dus houd ik maar voor me.

Ja dat is dus het probleem. De makkelijkste optie is een totaal verbod. Dan valt een knal veel meer op en kun je de daders makkelijker pakken.

Wat de intentie van mijn post is: i.p.v. massaal te roepen dat het niet eerlijk is ga je niks bereiken. Als je daadwerkelijk een discussie aan wil zwengelen zullen we uit een ander vaatje moeten gaan tappen.

Dus wie heeft er betere opties dan een totaalverbod en wat haalbaar is gezien de financiën voor de staat??

Ik ben het stadium van aardig reageren gepasseerd. Op Facebook ook steeds dezelfde onzin. Mensen met Ehud ondoordachte oordeel over consumenten vuurwerk. Totaal niet luisteren, totaal niet voor reden vatbaar. Argumenten om niet het vuurwerk te verbieden reageren ze nooit op. Je krijgt alleen te horen dat ze toch ook een eigen mening mogen hebben.
Zelfs van die meisjes die roepen dat hun kat het niet leuk vindt en dus het maar verboden moet worden. En dat zijn dan zogenaamd de sociale in onze maatschappij tegenwoordig. Ikke ikke ikke.
Wat een ongelofelijk kut land wordt dit.

Als je daadwerkelijk een discussie aan wil zwengelen zullen we uit een ander vaatje moeten gaan tappen.

Wel is in discussie gegaan met een tegenstander?Ik zeg je wel dat is als water naar de zee dragen.Die hebben vaak een mening of standpunt die nergens op gebaseerd is en toch blijven ze daar aan vast houden. :bonk:

Wel is in discussie gegaan met een tegenstander?Ik zeg je wel dat is als water naar de zee dragen.Die hebben vaak een mening of standpunt die nergens op gebaseerd is en toch blijven ze daar aan vast houden. :bonk:

de meeste mensen wel ja haha...omdat aan een discussie vaak zelfbeeld wordt geplakt en mensen niet willen verliezen of dom over willen komen en daardoor wordt het vaak persoonlijk en komen emoties in het spel. :biertje:

zoveel verspilling van liefhebber zuurstof waar wijzelf als enigste last van hebben.wij hebben de strijd van de anti club toch verloren het uitkleden van onze hobby gaat gestaag verder.

Ik denk dat het ook aan het volgende ligt.
Iedereen die wat aparts/bijzonders of is wordt een stempel op gedrukt.
En allemaal maar wijzen op tv, in de krant op de asociale media.
Als je naar gemiddelde reacties kijkt op een Twitter account van Pter R. de Vries.
Ik kijk er heel af en toe op, wat de beste man tegenwoordig roept in die avondprogramma's slaat kant nog wal.
Maar wat betreft een aantal moordzaken en de oplossingen die hij heeft bedacht vind ik hem een held.
Maar om een lang verhaal nog langer te maken, op de iedere post worden plaatjes gepost met Holleeder er op, opmerkingen van Peter je moet altijd achterom kijk, enz.

Het slaat allemaal kant nog wal, op de sociale media zitten veel mensen die standaard een kl*te reactie posten.
Altijd negatief, altijd zo dat het eigen standpunt er mooi gelikt uit komt.

Let wel op mensen dat er op de asociale media de hele dag aan trollen zijn.
En om je daarover jezelf over de frustreren?

We moeten ook even realistisch blijven.Afgelopen jaar waren er 59 incidenten met
geweld tegen de politie op ruim 17 miljoen inwoners is dat toch een grap.Als ze
om die reden het vuurwerk totaal zouden verbieden zijn we toch wel behoorlijk
de weg kwijt met zijn allen.

Ik zie dat dat vuurwerkmanifest wat iedereen ondertekend juist voor een verbod is :thumbsdown:
Al 150.000 mensen voor een verbod.

Donderstraal op man.
Een miniscuul deel van de mensen die vuurwerk afsteken verzieken het voor de liefhebbers die er normaal en verantwoord mee omgaan.
Dit is het zoveelste mediabericht wat onze hobby in een slecht daglicht zet.

Vooral pissig dat we over 1 kam gescheerd worden met de mensen die het voor ons verzieken.

Niks verbaast mij nog in dit land bestuurd door een smerig EU geil kartel die de media onder controle houdt.

Bah!

Back
Bovenaan