Toppers/floppers 2025-2026!

Toppers:
Icb batch 2024, wat een burst en goud bleef (aardig) netjes hangen (4bft).
Hardcore helium
Riakeo elegance
Riakeo marvellous
Riakeo tang empire
Riakeo alle 30 mm cakes waren echt top
Mega big 19 van outlet waren ook echt weer goed
400 shots total display

Floppers:
Philadelphia spitters leek nog nat te zijn... veel ploppers.
Strong celebration. Helaas geen salutes meer. Had hem juist hiervoor gekocht.

Toppers:
- Alles van SRpyro (Supercharged, Hypernova & Willow box), heel groot verschil met alle NL compounds en mega goede uitwerkingen. Devils shot waren ook goede beukers.
- HBLfireworks, We Salute you lijn. The Warrior x3 en the Colonel x2. Goede salutes
- Hardcore Helium
- Walhalla Magic
- Riakeo Elegance
- TDS batch 646. Gejuich in de straat (wel paar bombettes die erg laag klapten)

Floppers:
- Imperial, maar dat komt ook vanwege de hoge standaard qua compounds die we hadden

Toppers
Cairo crackling, weer als vanouds (2023)
1,2 inch assorted display
400TDS
Spain fanstyle
Black panther Luypaers
Iskra zaplon
Argenote Red crosette
Tropic snow
Big 19
Etc..etc..

Eigelijk alles wat ik had was top, geen floppers gehad!

Toppers
Sensation boxen 1 2 3 5 ( 4 heb ik niet gehad )
Bloody chameleon Bon fireworks.
Galacticos
Bruuttt valk
Booster500 ! ( had er wel de booster2000 van gemaakt ^^ )
Cairo crackeling
final chapter ( pap private label )
TDS200 ( had ik niet verwacht zulke volwaardige boeketten en harde burst ! )

ultimate City trip
buurt assortiment

Floppers
toch wel de pro xplosion ... niet persee lelijk , maar door de hype eromheen en de goede filmpjes .. de werkelijkheid ( de 1.4 ) was minder spectaculair.

alles was goed behalve

de Fast 19 die voor de 3de keer uit elkaar klapte........ eerst naar 3 schoten en de ander na 7 schoten en de ander bij de finale salvo...
schrok me kapot :P

Toppers, alles van iskra, Funke en riakeo 1.3 uiteraard.

De 20 mm compounds en cakes van iskra gaat flink over 25-30 kooiloos no heen en benaderd eerder zwaarder vuurwerk. Ongelofelijk wat een kwaliteit.

Floppers:

Killer Coyote , naast het 1.3 van de bovenstaande is het net niks, goeie klieren maar matige spreiding en burst en ook last van de wind bij 4bft.

Toppers:
Juggernaut, Event Sky Candy, Immortal Gold, Firestarter en de Event Best of Power Boxen van Rubro.
Qua cakes was de Cosmic Fury zeker goed, net als het Buurt Assortiment en de Lucky 19 cakes.
Six Box 2024 batch was ook heel goed, beter dan de Six Box die ik jaren terug heb gehad.

Floppers:
Niet echt een flop, maar wel minder dan verwacht, de Vuurwerk Pap Last Dance (is dezelfde als een gedeelte van een ProXplosion bak).

Toppers:

Hardcore Helium
Riakeo Vortex 2
Cairo Crackling
400 shots total display
Crossbeam
Cosmic Furry
Fountain 999
Forza 6
Al Dorado (albert feuerwerk)
Neon City (albert Feuerwerk)

Floppers:

Rocket Rhapsody (Strong Celebration) - wat een teleurstelling was dit zonder salutes
Rebel 2.0
Cupido
Precious gold
Crackling Rave

Poh toppers en floppers.

Top :
El Gato diamante DE( mooie effecten, volle kleur en spreiding)
Zena BE Golden Colours Box ( felle kleuren en palmen, mooie spreiding)
Iskra Line Neon King 13.G DE en Szakal mooie opbouw en variatie en heerlijke salutes.

Flop :
Riakeo Peking Opera 1 ( horse tails kwam niet uit )

Door niet levering van de FWS Nightshade en Dazzling als vervanger gekregen CR Joyrider en CR Ocean.
Hoewel ze op de video mijn tegenvielen was ik verbaasd in de straat.

Laatst bewerkt:
Toppers:
Color hypnoses (doorverbonden reserve op reserve). Mooi tempo en kleuren
Donnerblitz, mooi tempo en goede burst
Whistling rainbow, heerlijke fluit. Kreeg veel waardering van de buren
Pyrostar 2,5in rockets, bleef goed hangen ook met de wind
1.2" Color Cream 100sh, goed veel power zat er in
Gorilla party, had hem als vervanger maar leuke waaiercake. Gaat zo weer in de collectie

Flop:
GBV Meistershaft, zou fluit in moeten zitten maar niks van gezien of gehoord. Gaat niet meer op de lijst
Howling Titanium bomba, 2 van de 6 besloten na 5 a 8 stijgmeters verticaal te gaan vliegen heb gelukkig genoeg ruimte maar moet niet gebeuren. Verder mooi spul maar het moet ook veilig zijn

Ga komende week nog een de gehele collectie door. Misschien dat de lijst nog veranderd

Het was prachtig......

Kan het wel hebben over de goede el gato's, funkes of riakeo's maar ik vondt de voor mij nieuwkomers SRPYRO en ProXplosion van de 1.3G echt top ook omdat ze net iets vriendelijker zijn van prijs.

SRPYRO grandioos....en de proxplosion 1.3 lijn uitmuntend zal wat (PRYME- Ongetwijfeld ook) oehhs en aahhhsss in de straat opnoemen...

SRPYRO supercharger
SRPYRO willow Mayhem

ProXplosion pyroclash
ProXplosion inferburst

Toppers compounds Nederland
TDS 400
Immortal gold (goede batch)
1,2 Golden willow

Toppers cakes nederland
Heavy legends 3x20 (verrassend goed)
Cairo crackling
Big valk 19

Fonteinen Nederland
Ex machina
999
888

Floppers? Geen floppers, behalve een belgische nitraatcake (clouds of thunder dacht ik) die openklapte.

Top Toppers:
Torunament Box Batch 2022 (was voor het publiek het absolute hoogtepunt, veel applaus)
Beast of Burden Batch 2025(achterlijke doorlont, met lont zelf gedaan maar liep alsnog niet goed door)
Mei Tai Tailgate 2022
Luypaers Maltese Tiger 2022 (beste qua alles)
Sylvester Mainframe 2025 (kooiloos, deed niet onder voor de Beyond redemption van 2023)
Future Aurora 2025
Stealth Bomber 2024
Luypaers 49 shots 20 mm cakes (ongelooflijk, zelfs een dame kwam melden aan ons dat ze er een (terranagu leopard of zo) zo bijzonder mooi vond. (2022)
Parallel Universe (2025)
Fransbomber (2025?, vond hem echt beter dan in vorige jaren)
Argento Zylon (2025)
Crazy Hornets (2025) wat een leuk product
Screaming Titans (keiharde salute en rauwe fluit ook nog).

Toppers
Volt Scuba 2025
Peking Opera 1 (2025)
Riakeo Elegance (2025)
Iskra Widmo cakes (2024)
Exclusive FUnky Town (2025)
Atmosphere 64 shots (2025)
W triple layer (2022)
Crazy Cyclone (2025)
CRiakeo Cyberworld B en D (duurden me voor het geld veel te kort)
RIakeo Carsshow C (of hoe die ook heet) Wel VEEL TE DUUR!
Return o the Phoenix (niet zo'n rauwe fluit en dat beviel me beter)
Luypaers Ball Python en Evolution 50 mm geval (waren prima maar ik mis deze niet als ze er niet meer zijn)

Subtoppers
Blue Lion King (2025)
Peking Opera 100 (2025)

Alleen maar toppers gehad gelukkig. We zijn in de loop der jaren steeds kritischer geworden en gokken ook niet meer op producten.

De enige gok en tegenvaller was de Event Golden Autumn. Misschien niet eens heel slecht maar in verhouding met de overige producten kwam die echt niet mee.

Verder was alles van Funke megagoed. En dan met name de Goldbombers en de bekende 100 shots blauwe dozen. Helaas naast de Blutenregen gegrepen want daar waren we ook erg benieuwd naar. Maar ook die 20mm bakjes van Iskra, ongelofelijk wat ze daar uit weten te persen. Speciale opmerking nog over de Eisbrecher, zo zeg dat waren flinke klappen die daar af kwamen.

SRPyro ook erg goed. Tiny Titan, Supercharged en wat minder spectaculair maar erg sierlijk de Willow Box.

Rubro was ook top (wel allemaal batch 24). Skysymp, sen 2 & 4, Beast of Burden.

Riakeo Elegance was mooi, sierlijk en mooie finale. De burst is wat minder waardoor de beleving iets anders is.

We waren met een grote groep en iedereen had wat gehaald dus we konden er dus ook wat moois van maken. In de buurt gingen erg veel f4 triplex sierblokken de lucht in maar toch bizar dat met name de Funke maar ook de SRPyro blokken daar qua sier echt niet voor onder doen.

Verder belangrijk toch dat alle producten veilig de lucht in zijn gegaan en geen enkel probleem is geweest. Was een superfeest en iedereen heeft zich heel top gedragen. En alle zooi is inmiddels ook opgeruimd.

Toppers:

Avalanche - Argento
Met name de dubbele crackling mine was grandioos, de hele straat gevuld met crackling. Veel crackling waaiers gehad in de jaren maar deze kwam er met kop en schouders bovenuit.

Krawallmonster 3/4 - Startrade
Beide cakes geweldige budgettoppers. Vooral nummer 4, dikke spinning tails met goede salutes, en dat voor nog 10€!

Opal - argento
Eigenlijk zijn alle 13s van Argento geweldig, maar deze kwam er echt bovenuit. De burst en spreiding was echt nog een stuk beter dan de andere Argento cakes.

Salve - El Gato
Verreweg de allerbeste F2 salute cake. Geen enkele salute cake komt hierbij in de buurt. Dreunen door je hele lichaam heen. Hoorde hierna uit verschillende tuinen mensen juichen, mooiste gevoel wat er is :)

400TDS - Magnum
Hoef ik denk ik niet toe te lichten, misschien wel de beste van de avond.

Thunderbolt - SRpyro
Geweldige compound van een geweldig merk. Beste burst van de avond. Hele straat vol goud. Top bak.

Mi Vida Loca - HBL
Jammer dat de finale geen salutes had zoals op de filmpjes belooft was, echter alsnog een geweldige bak. Goeie rauwe fluitsalvos die eindigen in verrassend grote effecten. Top kwaliteit levert HBL, de 20mm salute cake was ook erg goed.

Floppers:
Geen echte Floppers gehad, zorgvuldig en kieskeurig bestelt ;)
Nou om er toch 1 te noemen de Rapid Thunder van Argento. Leuke bak maar salutes vielen tegen.

mijn ultieme toppers van de avond waren:
Snowman. Dat blauw met die zachte crackling tips was echt geweldig
Insane Crown Bomber. Wat een insane dikke bak is dit zeg, eerste jaar dat k m schoot maar echt heel goed.
Evo Bomber. Insane wat een klappen die had, mensen vroegen oprecht bij die bak of die wel echt legaal was.
Sky Blaster, Earthquake, Water Wave, Fire Master. Wat een goede burst was dit. heb me heel de avond staan verbazen over de spreiding van de effecten van deze potten

Floppers: Niet echt veel floppers gehad. Vond het alleen jammer dat bij de Snow Crystal bij mij de mine halverwege de fontein er al doorheen kwam.

Dit jaar veel Rubro, Gheisa en Riakeo geschoten. Geen een viel mij echt tegen.

Eigenlijk was alleen de gratis nordic fire compound een flop, de 1e cake ging sneller dan de 2e. 2:45 doen over 170 schoten is wel traag. Saai ding vergeleken met de rest.

toppers
Riakeo extraordinary - gewoon een prachtig stuk vuurwerk met mooie effecten en die superbreed schiet.

Riakeo - Massive - wederom mooie effecten en die laatste salvo's bleven gewoon 10 seconden branden in de lucht bizar lang voor 30mm!

Rubro Transbomber - ging weer als vanouds, blijft een rambak die positieve reacties los maakt.

Hardcore Helium - Snoeiharde burst heerlijk blokkie.

Ook lekker:
Killer mutant
Crash box
Atlantis lion
Thermal jewels gheisa
Rave from hell gheisa
The big final gheisa

Last but not least
De Rubro Soddom and Gomorah van de overbuurman die een paar keer vonkoverslag had waardoor op het laatst 5 of 6 cakes tegelijk stonden te beuken🤘🏻😂

Hierbij mijn toppers en floppers, maar ook degene waar ik iets meer van had verwacht. Al het andere wat hier niet tussen staat was gewoon goed, maar ook niet direct een regelrechte topper.

Toppers
  • Sylvester Mainframe – Magnum (Batch 2024)
    • Wat een ontzettende beukers zaten hierin. Absoluut de hardste knallen die ik de gehele avond heb meegemaakt. Zeer sierlijke effecten en niet normaal breed. Echt super blij dat deze een jaartje heeft gedroogd.
  • Heisenberg – Lesli
    • Hij heeft een aantal jaren gedroogd in de bunker en heb deze voor een top prijs á 149 euro mogen scoren. Wat een absolute no-brainer was dat en wat een show geeft deze box weg voor dat geld. Was een publieksfavoriet.
  • Blue Lion King – Lesli (Batch 2024)
    • Deze box á 70 euro is echt een no-brainer. Voor het geld krijg je gewoon prachtig siervuurwerk. Ja de burst en spreiding is minder goed dan anderen, maar het tempo maakt dat weer goed. Dit was toch wel 1 van mijn toppers van de avond. Ik houd zelf immers dan ook wel erg van blauwe effecten.
  • Magic in the Air – Chinared
    • Deze box heb ik last-minute nog op de kop kunnen tikken in de losse verkoop. De verhalen die ik eerder had gehoord en gelezen waren zeer positief. Deze verhalen durf ik inmiddels ook meer dan te bevestigen. Wat een knallen kwamen hier af zeg. Lekker tempo en diverse mooie effecten. Deze knalde 75% van de 30mm cakes/compounds eruit.
  • Killer Mutant – Rubro
    • Naar mijn mening denk ik wel de beste binnenkomer van 2025. Voor het geld krijg je een super diverse compound. Multishape, unieke effecten en wat een finale! Prijs/kwaliteit verhouding is dit gewoon echt een no-brainer. Absolute aanrader voor iedereen, ook voor je buurman!
  • Thermal Jewels – Vuurwerkmania / Rubro
    • Een rustigere sierlijke bak met mooie kleuren. Persoonlijk houd ik van dat ‘glitter’ goud die in deze compound verwerkt zit. Het is voor het budget wat je er aan kwijt bent echt een mooie 30 mm klapper.
  • Skazal – Iskra
    • Een absolute rammer van een bak is dit. Klappen die uit 20mm komen was niet normaal en dit in combinatie met het moordende tempo is echt insane. Voor het geld is dit een absolute, maar dan ook een absolute aanrader om aan te schaffen!
  • Neon Knight – Albert Feuerwerk
    • Een sierlijke compound die je bij de lidl voor 89,99 kon aanschaffen in Duitsland. Met zowel 25 als 30 mm tubes en multi-shape kwam deze erg goed uit de verf. De kleursamenstelling is uniek en echte “Funke kwaliteit”. Mooi om te zien dat de discounter(s) in Duitsland hierop inspelen om dit aan te bieden. Deze bak zou je eigenlijk alleen al willen halen voor de magistrale finale die erin zit.
  • Heavy Legends – The Legend Pack – Rubro
    • 3 cakes á 20 schoten met 30 mm. Ik ontving deze cakes los in een tas, hierdoor heb ik de batch niet goed gechecked. Echter zou ik vermoeden dat ik een oudere batch heb ontvangen gezien de klappen die hier af kwamen. Het leken wel 2” shells af en toe wat hier uit kwam. Echt niet normaal wat voor knallen en effecten uit deze cakes kwamen. Absolute, maar dan ook absolute aanrader voor het geld.
  • Break Even – Hello Fireworks (Batch 2024)
    • Een jaar drogen en een kooi artikel heeft dit product echt goed gedaan. Wat een knallen kwamen hier van af zeg, niet normaal. Prachtige (uniekere) kleuren met goud en de hele lucht was gevuld.
  • Wizard – Hello Fireworks (Batch 2024)
    • Hetzelfde als bij de Break Even was een jaartje drogen en natuurlijk een gekooid artikel een gouden combinatie. De spreiding is dan ook echt niet normaal in combinatie met het effect wat hier uit kwam.
  • Bull – Chinared
    • Deze vorig jaar aangekocht in de op=op en wat ben ik daar blij mee. Voor het aantal schoten was ik bijna bang dat dit mwah zou zijn, gezien de kruitverdeling. Niks was minder waar en wat een klappen kwamen hieruit zeg! Mooie effecten en zeer breed. Helaas is dit artikel nergens meer verkrijgbaar, want oh wat zou dat mooi zijn geweest om deze opnieuw te halen.
  • Dragon – Chinared
    • Nog zo’n dierenlijn cake. De verwachting lag eigenlijk wat lager gezien niet iedereen even positief was vorig jaar. Echter was ik zeer te spreken over de uitwerking en burst uit deze 40 shots cake. Mooie uniekere kleurencombinaties en leuk multi-shape effect erin verwerkt.
  • Cupido – Riakeo
    • De absolute topper van alle cakes van Riakeo naar mijn mening. De doos alleen al is inmens groot (lekker opgevuld), maar ook de effecten in de lucht zijn goed breed. Prachtig diep-blauw met horsetail en vervolgd door crackling palmen met mooie kleuren. Ik ben dankbaar dat ik deze 2x heb mogen schieten om er extra van te genieten.
  • Yellow River – Pangu
    • Deze cake blijft een persoonlijke favoriet die standaard in de collectie zit. Mooi ‘glitter’ goud met blauw en rode sterren erbij. Een burst die goed in orde is en een wat rustiger tempo. Gewoon een mooie sierlijke cake.
  • 1.2” Ultimate Chry & Cairo Crackling – Broekhoff & Magnum (Batch 2024)
    • De batch van vorig jaar die een jaartje heeft staan drogen. Wat een beuker blijft dit zeg. Deze zowel los als gezamenlijk afgestoken en die klappen blijf je voelen. Dit samen met een lucht voor crackling wolken maakt dit een absolute topper die elk jaar in de collectie hoort.
  • Crossbeams – Rubro
    • Voor die 12 euro dat ik deze heb aangeschaft stond ik echt versteld van wat uit deze 22 mm cake kwam. Wat een absolute rammer is dit. Dikke klappen en voor dat geld een absolute no-brainer. Naar mijn mening beste budget-cake optie (althans freak-prijzen).
  • Neon & Blaster – GBV Weco
    • Vrij onbekende cakes naar mijn mening. Daardoor ook ondergewaardeerd. Een leuk cake setje met 2 cakes. Een cake met dubbel-trap fluit en een cake met dikke tails, beiden gecombineerd met wat kleine boeketjes. Leuk stookvoer en spijt dat ik deze maar 2x heb gekocht. Voor het geld was dit echt tof spul! Bij vrienden was dit 1 van hun favorieten.
  • Fountain Orchestra – Vuurwerktoppers
    • Ja ja, een fontein als 1 van de toppers van de avond. Deze fontein is simpelweg gewoon uniek, een mooie combinatie van effecten en een prachtige finale die ook nog eens hoog komt. Nee, deze fontein is over het algemeen niet hoog. Echter koop je hem daar niet voor, maar voor het effect. Mede is dit ook 1 van de beste nieuwkomers naar mijn mening.
  • GBV Thunder – GBV Weco (Batch 2024)
    • Had nog een aantal van deze cakejes over. Voor die 2 euro per stuk krijg je echt leuk stookvoer. Wat uit deze kleine tubes komt is echt niet normaal. Dikke klappen en een spreiding van jewelste. Regelrechte toppers naar mijn mening voor dat geld.

Prima

• Pearl of the South – BredaVuurwerk
    • Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken. Deze heb ik immers ‘gratis’ mogen afsteken. Desondanks had ik hogere verwachtingen van deze box qua spreiding en uitwerking. De crackling oogt goedkoop, maar knettert wel goed. Al met al een prima box voor t geld.
  • Transbomber – Rubro (Batch 2025)
    • Er is al veel gesproken over deze batch en lijkt er op alsof er diverse varianten zijn. Mijn variant was helaas echt ondermaats naar mijn mening. Cake 2 & 4 hebben hem doen redden. De eerste cake merkte ik gewoon direct dat de klappen minimaal waren (had misschien ook last van een maandag ochtend variant). De crackling was zacht en amper effect lading. De tweede cake vond ik dan wel weer goed en de derde juist heel slecht. De derde cake had dan wel een hoger tempo maar rood was totaal weg misschien 1 a 2 sterren en amper crackling. De finale maakte het gelukkig wel beter want wat was dat weer genieten! Doe mij maar 4x de finale in een box.
  • Pyro 5 – Rubro
    • Dit setje van 5 cakes voor een leuk prijsje mee kunnen nemen. Hier had ik na alle positieve verhalen toch een ander beeld bij qua burst en uitwerking. Ondanks het nog steeds prima was, was ik wel een beetje teleurgesteld. Uiteindelijk besloten 3 tegelijk nog aan te steken om eventjes te rammen. Al met al prima stookvoer.
  • Picobello – Katan
    • Het is absoluut geen slecht artikel, alleen zo enorm snel weg. Dat is jammer want het effect blijft natuurlijk ook niet hangen. De klappen zijn goed, maar daardoor is het gewoon een prima waaiercake.
  • Hexenjagd – GBV Weco
    • Een artikel die voor het geld echt dikke prima is. Het zijn geen harde klappen en lijkt soms eerder op goede 20mm dan 25 mm, maar door de multi-shape in dit product maakt het hem wel heel speels.
  • Thunderkong Ex Machina – Lesli
    • Een leuk en uniek fonteintje van Lesli. De fontein zelf stelt niet zo veel voor, maar de finale is echt geinig. Echter had ik niet verwacht dat deze zo ver zou spreiden waardoor je deze echt niet in een krap straatje moet afsteken. Geinig, maar niet meer dan dat.

Floppers

• Ocean of Lights – Firework Specials (Batch 2024)
    • Om hier kort over te zijn: Wat een beuker is dit, absolute topper. Echter… knalde deze dus halverwege de tweede cake helemaal uit elkaar waardoor je gewoon heel veel mooie beukers en effecten hebt gemist. Mede toch een flopper. Heb inmiddels contact opgenomen met de winkel om te kijken wat er mogelijk is qua vergoeding. (Weet niet of dat gebruikelijk is).
  • Hammertime – GBV Weco
    • Er is veel gesproken over deze cakes door de enorm aantrekkelijke prijs (€4 á €5 euro p/s). Echter merk je dit natuurlijk wel in de kwaliteit. Zijn ze dan echt slecht? Nee. Had ik er iets meer van verwacht/gehoopt? Ja. Mede toch een beetje een flopper. Het is leuk stookvoer, maar niet meer dan dat. Voor dat geld kan je beter wat losse GBV Thunders halen bijvoorbeeld.

Even prijs op zekere zin buiten beschouwing gelaten:

Toppers:
  • 1.2" Firestarter, wat een fantastische bak was dat. Dikke salvos, snaarstrak. Het was een 2024 batch, maar gezien zoveel mensen over het gehele land een 2024 versie hebben meegekregen vermoed ik dat deze batch ook gewoon kooiloos was.
  • Tsubaki, zeker niet goedkoop, maar met de sterren die bijna tot op de grond kwamen was dit een prachtig exemplaar. Ook veel kleurvariatie.
  • Fire Frost, deze deed helemaal niets onder van het Riakeo kruipende goud. Ook het vallende goud was erg mooi. Wel een cake waarbij je voldoende afstand moet hebben voor het mooiste resultaat, niet direct onder gaan staan
  • Gold Navy, ik had geen perfect exemplaar, toch een absolute topper. Cake 1 ontbrak en cake 3 zat omgedraaid op de plaats van cake 1. Cake 3 was dusdanig goed dat het geen heel groot probleem was dat cake 1 ontbrak.
  • Snow Crystal, nog altijd de koning van de crackling fonteinen.
  • Ex Machina, ik snap dat niet iedereen hem even veilig vind, maar op een open veld was het prima te doen. Het effect is wel uniek en gaaf.
  • Racing Drones, heel leuk product.
  • Melkbus, piepklein artikel, maar toch een groots effect. Had er veel meer van moeten kopen. Ook qua effectduur erg goed.
Gewoon prima
  • Climax, krijgt wat negatief commentaar, maar wil het hier toch wel opnemen voor mijn exemplaar. Toegegeven, rr stond hier weinig wind, maar de salvos zagen er gewoon prima uit. Mooie strakke boeketten, het tempo was in mijn geval ook helemaal niet tergend traag. Voor 40 euro niet goedkoop (voor die prijs wel meedingend naar gratis vuurwerk), maar zeker geen miskoop
  • Riakeo Eclypse, de verwachtingen voor Riakeo lagen misschien wat hoog waardoor het geen topper is. Opnieuw zeker geen miskoop, gewoon een hele mooie cake, maar niet extreem bijzonder. De laatste salvo bleef wel lang hangen.
  • Fountain Orchestra, de reden dat het geen topper is, is omdat tube 2 van de 3 wat matigjes was. Het effect kwam er niet helemaal goed uit. Het effect van tube 1 en 3 waren wel prachtig.
  • Crackling Rave, een dikke crackling cake hoort erbij, en deze was ook absoluut goed, maar ook wel een type cake die inmiddels al wat (te) vaak heb gezien. Achteraf toch liever een Crackling Revo 2.0 of Tarantula gehaald
  • Blazing Rocket Fountain, voor een 10tje was het zeker geen miskoop, prima effecten en het artikel zelf is erg leuk vormgegeven. Leuk om erbij te hebben, maar geen must.
Floppers
  • De boze buurvrouw die de sfeer kwam verpesten en vervolgens een poging lijkt te doen om met haar bus dwars door het publiek te racen. Dit jaar gevierd in België, in die gemeente mocht er enkel tussen 0:00 en 0:30 worden afgestoken en daar hebben we ons netjes aan gehouden. Met 12 volwassenen (waarvan 2 agenten in het dagelijks leven) zaten we ook dik onder de 12kg pyrotechnische sas, we hadden 6kg aan cakes en circa 1000g aan fonteinen en ander klein spul (bovenstaand is alles wat we hebben afgestoken). Haar paarden werden wat onrustig van de cakes en 'zijn ook levende wezens'. Dat is blijkbaar de reden om je dusdanig te gedragen. De hele straat ligt overigens vol met paardenkak. Ik had het zelf niet door dat er op straat ruzie werd gemaakt, en stak toevallig net de 1.2" Firestarter aan toen ze voor de eerste keer woest wegreed. Gelukkig kregen we veel bijstand van de buurt, maar ze draaide om en kwam met 80 km/u over een smal landweggetje scheuren waar een stuk of 15 kinderen rondliepen was ronduit belachelijk. Tot zover respect voor 'levende wezens'. Zonde.

Back
Bovenaan