Toppers/floppers 2025-2026!

Toppers:
Horror House (Loots)
Time to go (Pyro Specials)
Golden Colour Box (Zena)
Szakal (Iskra)
Razic (Iskra)
Fransbomber (Loots)

500gr cakes (Pyro specials)

Tegenvallers:
Funke 500gr cakes... over priced en niet beter dan andere top merken die goedkoper zijn.

Extra note:
Wat iskra uit de 20/21mm haalt ongelooflijk goed.

Laatst bewerkt:
Mijn toppers van de avond waren:

Riakeo elegance
Ghostbuster
1.2 Showdown
Crashbox
Immortal gold
Massive
Cupido

Veel riakeo en rubro geschoten wat echt allemaal top was!
Geen tegenvallers dit jaar 😬

Toppers: bunker blaster 2019, blitz bomber 2024, lion 2023.

Er tussen in:
Great wall 2025 was echt prachtige kwaliteit maar schoot net te hoog. Kon wel op veel applaus vanuit de buurt rekenen.

Super skreech hele goede fluit, maar wat kleine boeketten (schoot ook heeel hoog)

Break out 2024 van wolff (kooiloos) was wisselend per cake. Sommige als vanouds, sommige toch wat minder dan die van het jaar daarvoor.

Flopper: Sutorobo Taki. Wat is dat een downgrade geworden zeg.

Cairo Crackling 2025 was echt buitenaards goed weer!

Hardcore Helium, dat geluid wanneer zo'n rij eruit schiet, ongelofelijk vet zeg! Leek wel Triplex ofzo.

Riakeo (Toxic, Eclipse) viel misschien iets tegen, Attraction was wel fantastisch.

Event Sky Symphony was goed, maar misschien meer verwacht

Toppers:

TDS 400
Jackhammer (man wat een bak, ongekend)
Killer Mutant (prachtig, prachtig, prachtig)
Super Flowers
Eclipse
Toxic
Dog

Middenmoot:
Immortal Gold (2e jaar op rij niet helemaal aan de hoge verwachtingen voldaan)
Atlantis Lion
Rebel 2.0

Floppers:
Waren er eigenlijk geen. In midden-Limburg bijna geen wind. Wat een verschil met vorig jaar zeg.

Eigenlijk gewoon tevreden met alles wat ik had en alles ook naar verwachting, op 1 artikel na. Had de atomic rage besteld en als vervanger een dominance gekregen. Kwam er te laat pas achter en niet de moeite genomen om terug te gaan, de dominance was echt helemaal niks.

Echte toppers die overal bovenuit staken: hardcore helium, 888 en 999 fountain en alles van Riakeo. Qua kwaliteit en kleuren kan echt niks tippen aan de Riakeo kwaliteit. Qua burst en effectgrootte kan weinig aan de hardcore helium tippen denk ik.

Toppers:
Chameleon (St8ment)
Terracotta (Weco)
1,2" Ultimate Chry (Crown)
Blitzbomber (Rubro)
Colorblind (St8ment)
Color Crossette (Pyroshow)
Fountain Orchestra (WTF)

Floppers (tegenvallers)
Radiant Denotation (ProXplosion)
Blinking Wave (Wolff)
Full Throttle (Wolff)
Black Thunder 25 (Cafferata)

Toppers:
Future Aurora, budget topper
The Great leap
Heavy legend pack
999 fontein
Stars over Vienna
Ultimate display 300

Meeste was ook gewoon goed. Heb de kooien niet gemist, of in ieder geval niet zo veel als verwacht.

Floppers:
Bunga cake set, 2 goede, 2 die na een paar schoten stopten, en eentje heel matig.

Beste van de avond:
- Tarantula. Hij was zo goed dat ik zelfs al stopte met filmen voor de echte finale

Geweldig:
- Blitz Bomber
- Illuminate the sky
- Snow Crystal
- Frozen Flames

Goed:
- Raff Chaos
- Golden Tower potten
- Wckd Warlord
- 999, popcorn fountain

Oké:
- Transbomber. Leuk stookvoer maar miste gewoon wat extra geweld, vooral in pot 1.

Matig:
- Return of the Phoenix
- Dream Chaser
- Eclipse of roar. We hebben hem met 5 tegelijk geschoten en dat was erg gaaf, maar voor hetzelfde geld zijn er leukere finales te maken.

Topper:

Bruuttt 50Shots (wat een bizarre cakes waren dit) Mijn topper van 2025
Sensation 1
Sansation 2
Sensation 4
Sansation 5
Transbomber (als vanouds)
Blitzbomber (heeft me verbaasd, wat een goede cake)
Cairo (3 in W shape) wat een chaos

Matig

1.2 insane crown bomber

Floppers

Strong Celebration (wat een slap aftreksel is dat geworden zeg, geen salutes meer in de cake)
Sensation 3 (matige cake, salutes zijn eruit gehaald wat toch echt het onderscheid maakte)

Voor de rest prima kwaliteit het Nederlandse vuurwerk

Laatst bewerkt:
Bijna alles was gewoon heerlijk en top!
Killer mutant
Gracefulness
Alle Sensation boxen, wat een burst!
Super flowers
Sky symphoney
Ghostbuster
Construction chine red
Transbombers
Tarantulla
Cairo

Floppers:
Overdrive Elite mark
Howling valk

Laatst bewerkt:
Toppers (NL) vuurwerk

- Rebel 2.0 leuk begin van de show, fluiters vond ik mooi, Boeketten met blauw ook te gek. Zat kleine pauses tussen blok 2 en 3 maar mocht de pret niet drukken.
- Displayshow 300 25mm viel me niet tegen zeg met dat tempo. Als je deze ramt dan is het tempo van de andere soms even wennen haha
- Riakeo Artificial. Hoge tails waren echt hoog, super joh! Net even eerder geschoten dus nog even wat minder wind. Verdient hij wel.
- Riakeo Opera 5 Ook heel mooi, maar vond de Gracefullness x2 meer opvallen
- Riakeo Gracefullness (2 tegelijk) waanzinnig mooie doosjes voor het geld in de freak zeker. Boeketten mooi groot en de colorchange geweldig.
- Riakeo Triple Melody viel echt op in de straat, veel complimenten gehad over deze doos. Publiek moest even lachen toen we met dit project de straat op kwamen zetten na al het geweld wat al geweest was. Alleen inderdaad pauzes tussen de doorlont cakes, terwijl dit piekfijn gedaan was door mij :) haha.
- WTF Coloring willows (nog oude batch over) knallende goed erop, alleen geen finale
- Wolff Gold Navy Erg mooi en het laatste blok was te gek

Kleine cakes van watt, rubro en Duitse materiaal was fantastisch ook.

Flop

Wolff aurora air (gratis) was gevaarlijk laag. omdat een paar schoten niet genoeg kracht kregen en dus te laag afgingen.

Laatst bewerkt:
Het was magisch! Wat een verschil als je goed weer hebt zeg.

Toppers:
-Aniol - iskra, bizar wat ze uit 20mm halen echt zo gaaf.
-Gracefulness - riakeo, die colorchange is fenomenaal.
-Philadelphia spitters met erachter mairo gold, echt werkelijk prachtig! De spitters die rustig begint en als finale mairo gold echt een top blok.
-Firestarter - broekhof, had de kooi versie. Wat een bizare klappen kwamen hier vanaf zeg! Echt mega boeketten
-Twister - wolff, voor dat geld echt heel goed. Leuke effecten en afwisseling.
-Neon father - albert, mocht je deze ooit ergens tegenkomen, direct kopen! Niet normaal de hangtime en spreiding, is slechts 20mm maar o zo mooi. Kost ook maar 80 euro ofzo.
-Eervole vermelding:
gbv (evolution/pangu) lijkt de zaakjes weer op orde te hebben, ik heb het vermoeden dat er stiekem wel iets meer dan 5% burst in zat, klapte echt heel goed. Uitwerkingen niet vernieuwend genoeg, ze lopen een paar jaar achter.

Floppers:
-Climax - wolff, echt om te janken, matige effecten maar vooral het tempo.... Kinderen waren in slaap gevallen, buren hebben snel nog even de hond uitgelaten en de vrouw heeft de was, vaat en badkamer schoongemaakt en nog waren ze op tijd voor het "spectaculaire" eindschot wat de climax had van een 90 jarige die klaarkomt....
Volgend jaar neem ik er 3 en zet ik ze achter elkaar. De toiletten, woonkamer, zolder, slaapkamers en garage kan ook wel eens een goede schoonmaak beurt gebruiken.

Dit jaar zeer tevreden over de collectie. Niet zo omvangrijk als voorgaande jaren maar gemiddelde kwaliteit zwaar boven verwachting.

Geen echte floppers maar telleurgesteld dat Oriental Mandarin na de 1e cake van de 2e compound stilviel. Aan het reservelont kunnen aansteken maar doet toch afbreuk aan de beleving.

De rest van Rubro / Mania zeer van genoten. Gold Navy, Booster Tubro Dominiation en Titanic Blitz ook goed bevallen. Orange Pride van VWT niet de hardste burst maar kleuren als van ouds.

Mijn absolute toppers:
Iskra Szakal ongekend wat uit 20mm komt
Hardcore Helium
De blokken van El Gato

De topper van de avond de GOLDEN ORACLE van caffarata. Nog nooit zo'n stuk kutvuurwerk gehad als dit. Zelfs voor 20 eu zou ik pissig zijn... gelukkig heb ik er maar 65 voor betaald.

Daar was al voor gewaarschuwd man.

Niet om je tegen je schenen te schoppen hoor, maar toch eigen schuld om deze te houden.
Je had bijna twee maanden de tijd om te cancelen.

-

Verder goed om te lezen dat er veel vuurwerk, al dan niet kooiloos, goed is bevallen bij de meeste.

De weersomstandigheden waren dan natuurlijk mega goed deze jaarwisseling.

Ik ga hier niet alles benoemen wat top & flop is, ik review liever in de topics zelfs.

Maar de Ex-Machina was gewoon gevaarlijk spul, moet direct uit de handel.

Dus als er één flopper te benoemen is, dan is het dat item wel.

Alles was bij ons echt goed te doen dus ik heb eigenlijk bijna alleen maar toppers:

Ok:
Turbo Fountain (Hello)

Prima:
Head Hunter (Magnum)
Monster Ride (Vuurwerkmania)

Geweldig goed:
Ex Machina (Lesli)
Orc (Lesli)
888/999 (Wolff)
Fountain Orchestra (Cafferata)
Great Fountains (Wolff)
Crystal Clear (Hello)
Snowblind (Vuurwerkmania)
Walhalla Magic (Rubro)
Atlantis Lion (Rubro)
Strong Celebration 2022 (Vuurwerkmania)

Wow factor:
Snow Crystal (Cafferata)
Killer Mutant (Rubro)
Transbomber (Rubro)

Laatst bewerkt:
Waar moeten we beginnen.....

Eigenlijk geen echte floppers. Veel nederlands spul is gewoon heel degelijk. Van rubro sprong veel er positief uit. En uiteraard alles van Riakeo is gewoon top, maar daar betaal je ook voor.

Absolute toppers:
Szakal van Iskra
Brutal assortiment van Rubro

Back
Bovenaan