Top2000!

Status
Niet open voor verdere reacties.
De afgelopen maanden is wel aangetoond dat een hoop Nederlanders slappie de pappie zijn. Nu Danny Vera op de eerste plek in de Top 2000. Is er dan helemaal niks meer heilig in dit land?!

Wtf Danny Vera! Er zijn wel 1999 liedjes beter. Liedjes, zangers, zangeressen en bands die 1000x meer hebben betekend voor de muziek, voor de maatschappij. Daar zit ik met mijn goeie gedrag dan een lijst voor in te vullen. Mijn zoon snel vanmiddag om half vijf ook nog serieus liedjes uitzoeken.... en voor wat? Zetten ze Danny Vera op 1.... zelfs de Top 2000 wordt gemanipuleerd om het “nationale gevoel” te s(t)imuleren.

Een voordeel, ik hoef nu niet op nummer 1 te wachten...... kan gewoon ongestoord met mijn hobby starten klokslag twaalf uur. Tante Truus met haar poedeltje op schoot luistert maar lekker naar Danny.

Hahaha, ik kan je wel begrijpen en misschien zit er ergens een kern van waarheid in. Nederland laat zich teveel leiden ( en daardoor lijden ) door nietsnutten en langdurige steuntrekkers die niets anders te doen hebben dan enquêtes en dit soort dingen in te vullen. Dat verklaart ook een beetje de reden dan veel enquêtes een verbijsterende uitslag hebben.

Hahaha.... zit ook een beetje te stangen. iedereen zijn (wanstaltige) smaak dan maar. Ik vind het altijd wel leuk om een stuk of wat nummers in te sturen. Die gozer bij mij thuis zat in de auto een lijst te maken met flink wat andere nummers. ACDC, Metallica en meer van dat soort, ieder zijn meug, maar jezus serieus.... als je dit Vera nummer leuk vindt dan hou je dat toch stil? Nu is deze lijst insturen wel redelijk anoniem. Dat dan weer wel.

Ze doen er echt alles aan om je Oud en Nieuw te vergallen.:frusty: :D

Ik begrijp het ook ergens wel MichelAngelo. Ik heb expres ook niet op Danny Vera of Bohemian Rapsody gestemd. Keertje wat anders had mij wel leuk geleken.

De meest wijze woorden waren toch wel: "Eenieder zijn eigen smaak dan maar". Wij vinden het met zijn allen ó zo geweldig dat een ander zijn mening aan ons oplegt? Net zoals alle GL'ers die dat vuurwerk zo mooi vinden? Joh, laat iedereen lekker stemmen :D

De nieuwe nummer 1 past helemaal in het patroon van de Top 2000, die er om de vijf jaar een nieuwe koploper bij krijgt. Vanaf de eeuwwisseling is Bohemian Rhapsody al het populairste lied, maar in 2005 (Avond van Boudewijn de Groot), 2010 (Hotel California van The Eagles) en 2015 (Imagine van John Lennon) was er telkens een nieuwe lijstaanvoerder. Roller Coaster is nu het vijfde lied ooit dat op 1 staat in de eindejaarslijst van NPO Radio 2. Hotel California stond ook in 2014 bovenaan, in de overige zeventien edities ging Queen aan kop.

Dat Roller Coaster dit jaar de enige plaat zou zijn die Bohemian Rhapsody zou kunnen verdringen was al duidelijk. De plaat die Danny Vera samen schreef met de Brabantse singer-songwriter Mercy John was vorig jaar al sensationeel gedebuteerd op plaats 4 en in andere hitlijsten over 2020 scoorde het gevoelige liedje ook hoog. Zo voert Roller Coaster de Evergreen Top 1000 van Radio 5 aan en in de Top 4000 van Radio 10 neemt het lied de tweede plaats in, achter Bohemian Rhapsody.

dus verassend is het niet echt :wink:

Ergens snap ik de opmerkingen wel, tis gek dat een nummer van amper 2 jaar oud binnendringt in de top 10 en vervolgens ook nog op 1 staat.

Over smaak valt niet te twisten, ik vind het een heerlijk nummer, een ander niet, dikke prima tog.

Ik heb er echt zin in, zitten dit jaar erg veel thuis dus veel de radio aan, al zal dat wel afgewisseld worden met hier en daar een kerstfilm. Prima manier om de dagen door te komen wmb :D

De gehele lijst is nu bekend:

https://www.nporadio2.nl/top2000

De Top 2000 van dit jaar is onthuld! Je hoort de lijst van 25 t/m 31 december op NPO Radio 2.
Voorafgaand aan de onthulling werd ook de NPO Radio 2 Top 2000 Award uitgereikt. Deze gaat dit jaar naar DI-RECT voor hun twaalfde plek met Soldier On. De Haagse band is daarmee de hoogste nieuwe binnenkomer in deze editie van de lijst der lijsten.

Nieuwe binnenkomers

Ook de op één na hoogste binnenkomer in de ‘lijst der lijsten’ komt dit jaar van eigen bodem: Door De Wind van Miss Montreal, op 29. Blinding Lights van The Weeknd is op 98 de hoogste niet-Nederlandse nieuweling. De top 5 van nieuwe binnenkomers wordt compleet gemaakt door Impossible van Nothing But Thieves op 180 en Ze Huilt Maar Ze Lacht van Maan op 356.

Stijgers

Uncharted van Kensington stijgt dit jaar de meeste plaatsen: van 1722 in 2019 naar 87, een verschil van 1635 plaatsen. Daarmee is Kensington voor de derde keer (met drie verschillende songs) de grootste stijger in de Top 2000 – een unicum. Ook Always Remember Us This Way van Lady Gaga klimt flink: van 1430 naar 184. Phantom Of The Opera van Floor Jansen & Henk Poort gaat van 1322 naar 105.

Hofleveranciers

Dit jaar is Queen voor de tweede keer de artiest met de meeste noteringen: 34 in totaal. Daarna komen The Beatles met 30 en The Rolling Stones met 24 nummers. Vaakst genoteerd van eigen bodem is BLØF met 19 noteringen.

Overleden helden

Ook deze editie is er een verband te zien tussen het stemgedrag en recent overleden beroemdheden. Zo stijgen de noteringen van Bill Withers en Eddie Van Halen behoorlijk in vergelijking met vorig jaar én staan ze allebei met meer songs in de lijst. Saillant detail: Just The Two Of Us van Bill Withers (& Grover Washington jr.), op positie 1816, keert terug in de lijst na twintig jaar afwezigheid en dat is een record.

Live Is Life van Opus, onlosmakelijk verbonden met de voetballegende Maradona, komt na tien jaar opnieuw in de lijst. Op positie 877 en dat is toevallig ook exact de hoogste notering die Live Is Life eerder behaalde.

Opening op tv

Je volgt de Top 2000 van 25 t/m 31 december via radio, tv en online. De uitzending van de lijst begint dit jaar al op eerste kerstdag om 00.00 uur. Bart Arens verzorgt met een spectaculaire mash-up van Top 2000-hits de opening, die dit jaar grootser dan ooit zal zijn en ook op tv is te volgen - aansluitend op Hekkensluiters (NTR) op NPO 3. Vervolgens start Jeroen van Inkel de nummer 2000 in: Can't Get It Out Of My Head van Electric Light Orchestra.

De gehele lijst is nu bekend:

https://www.nporadio2.nl/top2000

De Top 2000 van dit jaar is onthuld! Je hoort de lijst van 25 t/m 31 december op NPO Radio 2.
Voorafgaand aan de onthulling werd ook de NPO Radio 2 Top 2000 Award uitgereikt. Deze gaat dit jaar naar DI-RECT voor hun twaalfde plek met Soldier On. De Haagse band is daarmee de hoogste nieuwe binnenkomer in deze editie van de lijst der lijsten.

Nieuwe binnenkomers

Ook de op één na hoogste binnenkomer in de ‘lijst der lijsten’ komt dit jaar van eigen bodem: Door De Wind van Miss Montreal, op 29. Blinding Lights van The Weeknd is op 98 de hoogste niet-Nederlandse nieuweling. De top 5 van nieuwe binnenkomers wordt compleet gemaakt door Impossible van Nothing But Thieves op 180 en Ze Huilt Maar Ze Lacht van Maan op 356.

Stijgers

Uncharted van Kensington stijgt dit jaar de meeste plaatsen: van 1722 in 2019 naar 87, een verschil van 1635 plaatsen. Daarmee is Kensington voor de derde keer (met drie verschillende songs) de grootste stijger in de Top 2000 – een unicum. Ook Always Remember Us This Way van Lady Gaga klimt flink: van 1430 naar 184. Phantom Of The Opera van Floor Jansen & Henk Poort gaat van 1322 naar 105.

Hofleveranciers

Dit jaar is Queen voor de tweede keer de artiest met de meeste noteringen: 34 in totaal. Daarna komen The Beatles met 30 en The Rolling Stones met 24 nummers. Vaakst genoteerd van eigen bodem is BLØF met 19 noteringen.

Overleden helden

Ook deze editie is er een verband te zien tussen het stemgedrag en recent overleden beroemdheden. Zo stijgen de noteringen van Bill Withers en Eddie Van Halen behoorlijk in vergelijking met vorig jaar én staan ze allebei met meer songs in de lijst. Saillant detail: Just The Two Of Us van Bill Withers (& Grover Washington jr.), op positie 1816, keert terug in de lijst na twintig jaar afwezigheid en dat is een record.

Live Is Life van Opus, onlosmakelijk verbonden met de voetballegende Maradona, komt na tien jaar opnieuw in de lijst. Op positie 877 en dat is toevallig ook exact de hoogste notering die Live Is Life eerder behaalde.

Opening op tv

Je volgt de Top 2000 van 25 t/m 31 december via radio, tv en online. De uitzending van de lijst begint dit jaar al op eerste kerstdag om 00.00 uur. Bart Arens verzorgt met een spectaculaire mash-up van Top 2000-hits de opening, die dit jaar grootser dan ooit zal zijn en ook op tv is te volgen - aansluitend op Hekkensluiters (NTR) op NPO 3. Vervolgens start Jeroen van Inkel de nummer 2000 in: Can't Get It Out Of My Head van Electric Light Orchestra.

Zonde had moeten staan Joel beukers goud en nieuw bij de nieuwkomers :P jammer dat er weinig gehoor is aangegeven

Ik kijk hier weer heel erg naar uit. In de mail zag ik dat maar liefst 12 nummers van mijn lijst de Top2000 niet gehaald hebben, fors aantal, maar niks aan te doen. Nu maar hopen dat ik een aantal van mijn nummers hoor :D

Ik hoef er niet vroeg uit om mijn nummers te horen. :D, veel ook allemaal de 31 in de avond. Misschien is het wel een teken om mij wat op te vrolijken.

1.PNG

2.PNG

3.PNG

4.PNG

5.PNG

Weten jullie al wanneer de nummers waarop jullie gestemd hebben, gedraaid worden?
Als het goed is heb je hier een e-mail van gehad. :)

Weten jullie al wanneer de nummers waarop jullie gestemd hebben, gedraaid worden?
Als het goed is heb je hier een e-mail van gehad. :)

Zeker! Dit is het lijstje met mijn nummers die het gehaald hebben. Wordt een paar keer 's nachts/vroeg de wekker zetten.

Top2000_1.png

Top2000_2.png

Top2000_3.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan