Fric
VWC lid
Die kost 750 euro Fric.. denk niet dat dat het budget is dat hij aanduidt met; ''wil niet teveel uitgeven'' haha
Nieuw 589 en dan krijg je nog 50 cashback van canon.
Tweedehands 300/400.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Die kost 750 euro Fric.. denk niet dat dat het budget is dat hij aanduidt met; ''wil niet teveel uitgeven'' haha
Dan is er ook nog het punt dat bij een Spiegelreflexcamera zoals de Canon 1100D, 600D, je te maken heb met een sensor die het toelaat om gemiddeld maar 10 minuten achter elkaar te filmen, omdat de sensor simpelweg te heet word(zeker bij weinig licht). Bij een spiegelreflexcamera met een volbeeld(fullframe)sensor kan je langer filmen omdat de sensor van deze camera's een stuk groter is, alleen moet je voor dit soort camera's flink in de buidel tasten. Dit is ook een van de redenen dat ik naast m'n spiegelreflexcamera een camcorder heb aangeschaft.
Dan is er ook nog het punt dat bij een Spiegelreflexcamera zoals de Canon 1100D, 600D, je te maken heb met een sensor die het toelaat om gemiddeld maar 10 minuten achter elkaar te filmen, omdat de sensor simpelweg te heet word(zeker bij weinig licht). Bij een spiegelreflexcamera met een volbeeld(fullframe)sensor kan je langer filmen omdat de sensor van deze camera's een stuk groter is, alleen moet je voor dit soort camera's flink in de buidel tasten. Dit is ook een van de redenen dat ik naast m'n spiegelreflexcamera een camcorder heb aangeschaft.
Ik ben in bezit van de 600D en ik heb dat nooit als probleem ervaren. Tijdens oud&nieuw film je toch nooit zo lang achter elkaar. En ga je een keer een show filmen (ik waardeer fotograferen wel meer) dan zal je halverwege een keer tijdens een rust moment even moeten pauzeren. Ook geen probleem.
Dit klopt NIET, deze info is niet waar. Een SLR kan maximaal 19:59 minuten filmen. Dit is niet omdat de sensor het niet aan kan, dat kan hij waarschijnlijk wel, máár omdat als een camera meer dan 20 minuten kan filmen dan wordt deze beschouwd als video camera (iets met wetten e.d.), dit brengt extra kosten en waarschijnlijk andere redenen met zich mee om het tot 19:59 te behouden en de camera blijft erkend als "foto camera".
Mijn 600D doet het prima, alhoewel de kitlens misschien al ver ingezoomd is op zijn wide angle heb ik er niet super veel last van.
Alleen voor een oudjaars dagje te filmen zou ik geen groothoeklens kopen, maar ik fotografeer ook wel eens landschappen enzo en dan zou ik willen dat ik er een had.
Maar dit jaar film ik waarschijnlijk met mijn 600D en een samsung compact camera, deze is namelijk best wel wide angle en die filmbestanden nemen niet zoveel ruimte op ^^
Voor wat betreft die filmduur en het te warm worden van de sensor. Dit scheen in het beginstadium een (softwarematig) probleem te zijn.
Toevallig zijn mijn laatste video's allen korter dan 20 minuten. Dus ik kan niet controleren of dit in de 700D ook nog standaard het geval is. Volgens "fotodevakman" is het 29minuten en 59 seconde.
Er werd vaak gedacht dat de sensor de limiet was. Vervolgens kregen de SD kaarten de schuld. De laatste verklaring die ik vond was dat het bestand niet groter dan 4GB mag worden, vanwege de FAT32 indeling van de SD kaarten.
Ik heb ook wel eens gelezen dat het 29:59 minuten kunnen filmen, te maken heeft met ons Europees model camera. Wanneer je dezelfde camera in de Verenigde Staten zou kopen, zou je onbeperkt kunnen filmen (totdat je accu leeg is of je geheugenkaart vol). Dit is wel weer een paar jaar geleden dat ik me erin verdiept hebt, dus ik weet niet zeker hoe het er momenteel voor staat. Maar ik geloof wel dat het met wetgeving te maken heeft, qua maximale filmduur. Niet met technische aspecten van de camera.Aha, zo had ik het nog niet bekeken. Die laatste verklaring waar fireworkaddict over schreef zou dan inderdaad de reden kunnen zijn dat mijn camera er na 10 minuten mee ophoud. Na mijn weten was het echt een probleem met de sensor.
Toch heb ik zeker geen spijt dat ik een videocamera heb aangeschaft, door het interne geheugen en een extra geheugenkaartje en de extra grote accu kan ik urenlang filmen en ik vind het filmen vanuit de hand zeker een stuk fijner dan met een DSLR. Heb er ook meteen een externe microfoon bijgekocht en het geluid is echt geweldig! Ik fotografeer overigens met de Canon Eos 60D en film sinds kort dus met de Canon Legria HF-G25.
Dit is een belangrijke opmerking. De scene complexity bij vuurwerk is bijzonder laag. Er is 50% zwart beeld, waar dat overdag een bont gekleurde en bewegende omgeving is. Ik heb op mijn compact camera ook al gemerkt dat ik veel langer kan filmen dan de camera 'denkt', tot wanneer mijn geheugenkaart vol is. Als de camera voorspelt dat ik nog 5 minuten kan filmen tot mijn kaart vol is, blijk ik in praktijk vaak makkelijk 8 minuten vuurwerk te kunnen filmen.(depending on scene complexity)
Dit is een belangrijke opmerking. De scene complexity bij vuurwerk is bijzonder laag. Er is 50% zwart beeld, waar dat overdag een bont gekleurde en bewegende omgeving is. Ik heb op mijn compact camera ook al gemerkt dat ik veel langer kan filmen dan de camera 'denkt', tot wanneer mijn geheugenkaart vol is. Als de camera voorspelt dat ik nog 5 minuten kan filmen tot mijn kaart vol is, blijk ik in praktijk vaak makkelijk 8 minuten vuurwerk te kunnen filmen.
Iemand die trouwens weet hoeveel pauze er nodig is na 4GB in het FAT32 format te hebben vol gemaakt? Is het 'stop recording' indrukken en twee tellen later al weer op 'rec' kunnen drukken? In dat geval zou je maar twee tellen opname missen, wat mij persoonlijk bij een grote vuurwerkshow geen bal zou uitmaken. Maar als de camera nog twintig tellen moet processen voordat je weer op record kunt drukken, wordt dat een ander verhaal.
Iemand die trouwens weet hoeveel pauze er nodig is na 4GB in het FAT32 format te hebben vol gemaakt? Is het 'stop recording' indrukken en twee tellen later al weer op 'rec' kunnen drukken? In dat geval zou je maar twee tellen opname missen, wat mij persoonlijk bij een grote vuurwerkshow geen bal zou uitmaken. Maar als de camera nog twintig tellen moet processen voordat je weer op record kunt drukken, wordt dat een ander verhaal.