Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Ik wil stiekem eigenlijk de Blackmagic Pocket Cinema Camera kopen :D

Neemt op in zowel ProRes 422 HQ als Lossless compressed CinemaDNG, heeft oa een super 16mm sized sensor en 13 stops dynamisch bereik, en pro aansluitingen voor 945 euro… heel mooi speeltje :frusty:

Ja had het gezien op NAB, super vet ding voor zo'n prijs. Compact en 13 stops dynamic range. Even doorsparen nog ;)

Ja klopt. Met die 7D kan je de zombie apocalypse aan man! dat ding is zo sterk als wat :p. Maar plannen om naar full frame te gaan of niet?

Hehe :D

Heb altijd geroepen dat ik ooit nog eens naar een 5D oid wil overstappen ivm fullframe, maar ik hou me tegenwoordig alleen nog met film bezig. Zou nu eerder voor een Blackmagic Cinema Camera gaan. Voorlopig blijft het nog even bij sparen iig :p

Heb altijd geroepen dat ik ooit nog eens naar een 5D oid wil overstappen ivm fullframe, maar ik hou me tegenwoordig alleen nog met film bezig. Zou nu eerder voor een Blackmagic Cinema Camera gaan. Voorlopig blijft het nog even bij sparen iig :p

Tja, als je echt cinematic wilt gaan, sowieso een blackmagic, gewoon de oude nog, 2k en ook 13 stops, maar als je niet verschrikkelijk rijk bent gewoon de pocket cinema camera toch :)

Hoop stappen over naar 5DIII dus genoeg aanbod van 5DII.

Mooie aanwinst Jaco ik heb die zelf ook, fijne body!
@ Golddigger ik denk erover na om ook de 15-85 aan te schaffen, heb je al fotos of films gemaakt hiermee die je kan delen?

Ha Smilli,

Goede overweging, ben er erg blij mee. Echt weer een vooruitgang ten opzichte van de 18-135mm.
Nog geen vuurwerk, maar wel andere foto's.

33ygg09.jpg

j0jrxv.jpg

Lekkere actie hebben ze daar he!

Ik was van plan de 1100D te bestellen maar die is al uitverkocht. Nu twijfel ik over de Nikon D3100!

Je moet er natuurlijk het geld voor over hebben, maar waarom niet de Canon 600d. Deze week bij de Saturn wat dat betreft voor een spotprijs.

Of mensen ga naar de BCC he, precies dezelfde actie hebben ze daar.

Je moet er natuurlijk het geld voor over hebben, maar waarom niet de Canon 600d. Deze week bij de Saturn wat dat betreft voor een spotprijs.

Of mensen ga naar de BCC he, precies dezelfde actie hebben ze daar.

Dat is iets boven mijn budget, ik wil gewoon eens kijken of fotografie wat voor mij is.
Heb inmiddels de Nikon D3100 besteld :)

nikon_d3100_digitale_camera.jpg

Wil nu waarschijnlijk toch voor de Canon 600D gaan nu.
Maar dan ook nog mijn oude camera verkopen, iemand nog interesse in een hele nette Samsung Smart compact camera? Ziet er nog perfect uit, doet t nog perfect enzo :)

Zit nu steeds meer te twijfelen om toch door te gaan sparen voor een nieuwe camera. De camera die ik nu heb voldoet toch niet meer aan mijn eisen. Zit toch sterk te twijfelen om de Blackmagic Cinema Camera (EF versie) aan te schaffen. Helemaal omdat hij geweldig presteert in low-light!

Zit nu steeds meer te twijfelen om toch door te gaan sparen voor een nieuwe camera. De camera die ik nu heb voldoet toch niet meer aan mijn eisen. Zit toch sterk te twijfelen om de Blackmagic Cinema Camera (EF versie) aan te schaffen. Helemaal omdat hij geweldig presteert in low-light!

Hou rekening met een crop van 3x zeker met vuurwerk kan dit problemen geven zoals je weet!

Welke camera heb je nu?

Blackmagic is goed bezig sinds ze vorig jaar hun eerste camera op de markt brachten. Dat ze de prijs van de CM nu omlaag hebben gebracht naar 2/3 van de oorspronkelijke prijs maakt het nog interessanter om over te stappen naar een pro film camera. En voor die 1850 euro krijg je er ook nog Davinci Resolve bij…

Iemand nog een 7D kopen? :frusty: :D

Ik ben op zoek naar een fotostatief, dat dus zowel horizontaal als verticaal kan fotograferen.
Op dit moment heb ik de Velbon CX660..

Zijn er mensen die hierin aanraders hebben?

Ik zoek nog een goed filmstatief, niet te duur. Maximaal €100 liefst niet erboven. En het liefst een heel stuk eronder! Hij moet niet kraken en moet minimaal tot op schouderhoogte komen, en natuurlijk een driepoot hebben!

Mensen een aanrader?

Jup.. niet meer verder zoeken... Velbon CX686 .. geweldig filmstatief, heb er zelf ook eentje.. en Mattenfreak bijv. filmt hier ook mee!

Eurootje of 70 .. poten schuiven soepel uit.. alles apart vast te zetten..
Waterpas en een soepele kop.

Jup.. niet meer verder zoeken... Velbon CX686 .. geweldig filmstatief, heb er zelf ook eentje.. en Mattenfreak bijv. filmt hier ook mee!

Eurootje of 70 .. poten schuiven soepel uit.. alles apart vast te zetten..
Waterpas en een soepele kop.
En waar zijn deze te koop, aangezien ik via Google op een paar webshops zie staan niet leverbaar. En ik denk dat de Mediamarkt ze niet verkoopt?

Ik zoek nog een goed filmstatief, niet te duur. Maximaal €100 liefst niet erboven. En het liefst een heel stuk eronder! Hij moet niet kraken en moet minimaal tot op schouderhoogte komen, en natuurlijk een driepoot hebben!

Mensen een aanrader?
Ik gebruik zelf de Velbon CX 444 F, met een maximale werkhoogte van 144cm.
Ik denk dat jij dit wel te laag vind, bij mij komt ie tenminste net niet op schouderhoogte.
Hier even een aantal statieven op een rijtje voor je, ik geef zelf de voorkeur aan Velbon, dus vandaar dat er alleen Velbon statieven tussenstaan.
De Velbon Sherpa 200R lijkt mij qua prijs/kwaliteit verhouding wel een goede voor jou!
Kijk en oordeel zelf: http://www.videocamerashop.nl/vergelijken/26077/347198/347210/

Jwtjuh :bye:

Ik gebruik zelf de Velbon CX 444 F, met een maximale werkhoogte van 144cm.
Ik denk dat jij dit wel te laag vind, bij mij komt ie tenminste net niet op schouderhoogte.
Hier even een aantal statieven op een rijtje voor je, ik geef zelf de voorkeur aan Velbon, dus vandaar dat er alleen Velbon statieven tussenstaan.
De Velbon Sherpa 200R lijkt mij qua prijs/kwaliteit verhouding wel een goede voor jou!
Kijk en oordeel zelf: http://www.videocamerashop.nl/vergelijken/26077/347198/347210/

Jwtjuh :bye:

Toch lijken die Sherpa's me geen ideale kop hebben.
De CX686 heeft een vloeistofkop die erg soepel loopt... zo op het eerste oog lijken me die Sherpa's minder vloeiend bewegen.

Iets wat ik nog gruwelijk vervelend vind.. ze hebben geen waterpas.

Back
Bovenaan