Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Mja waar het mij vooral om gaat is dat ik niet van dat krakend geluid wil hebben wanneer hij te maken krijgt met harde knallen. Ik had hiervoor een oude Sony DVD camcorder en hiervan was de interne mic gewoon al super, hoe hard de knallen ook waren hij nam het perfect op en gaf een mooi zwaar helder dof resultaat.
Misschien dat mijn zorgen onterecht zijn. Ik hoop het, want dat scheelt mij 90 euro :P haha

de interne microfoon van de canon hv20/30/40 is super zeker goed genoeg harde dreunen zonder problemen op te vangen :)

externe microfoon zelf alleen is ja meer handig voor shows enzo

HV40 .. tsja je had beter voor de HV30 eerder kunnen gaan.

HV30 draait wellis waar op HDV (MiniDV) tapes maar het is kwalitief gezien beter dan als je SD of hardeschijf camera hebt (mijn mening).

Dit is niet helemaal waar Michael. de HV40 en HV30 maken allebei gebruik van dezelfde compressiemethode: HDV en hebben ook beide gewoon een tape mogelijkheid.

Wat wel zo is, is dat als je op HD of memory card opneemt de bitrate lager is, en dus ook de kwaliteit.

Ahh dankje, maar dat forum ken ik al. Helaas is dat forum in het engels. Ik heb geen moeite dat te begrijpen maar ik vind het vragen en krijgen om/van hulp in mijn eigen taal toch makkelijker bij dit soort onderwerpen. :p

Ik heb namelijk ook nog hulp nodig bij het vinden van een goede microfoon voor niet al te veel geld. Mijn budget is zo goed als op. Nou zag ik dat Gerwin een mooi setje heeft bij zijn HV30. Een groothoek lens 'Raynox 6600 HD' en een 'Canon DM-50 Microfoon'. Nou is die groothoek lens qua prijs nog wel te doen, maar ik vind die microfoon toch wel prijzig voor mezelf momenteel. Is een externe mic een must bij het filmen de 31ste, of kan de standaard ingebouwde mic ook prima omgaan met de harde knallen? Als een externe mic toch enorm word aangeraden, zijn er goedkope (kwalitatieve) alternatieven en wat zijn de ervaringen met desnoods tweedehands microfoons?

Ja, een heleboel vragen allemaal.

Er zijn verschillende microfoons, de Rode die Pyromaniac aanraadt is een mono microfoon. Kwalitatief gezien goed, maar je moet je wel bedenken of je mono of stereo wilt. Ik maak gebruik van de HV30 + Canon DM-50 mic + WD-H43 groothoek van Canon. Kwalitatief gezien is de WD-H43 van Canon beter dan de Raynox HD-6600Pro maar kost ie ook wat meer. Over de Canon DM-50, het handige ervan is dat je in kan stellen hoeveel omgevingsgeluid je wilt hebben, er zijn drie standen beschikbaar shotgun, stereo 1 en stereo 2. Shotgun richt zich in principe op wat er voor de microfoon afspeelt en met die modus pak je ook de minste omgevingsgeluiden op. Wanneer je meer omgevingsgeluiden wil hebben kun je een van de andere twee mode's inschakelen.

Misschien handig op om Ebay.com te kijken, ik heb mijn Canon WD-H43 splinternieuw uit China gehaald voor 170,- inc. verzendkosten. Scheelt toch weer 50,- vergeleken met Nederland. Zoals Peter (Lev-He) al aangeeft, kijk eerst even hoe de interne microfoon het doet. Ik heb ook een aantal maanden met de interne microfoon gefilmd en die is zeker niet slecht. Wel wat gevoelig voor wind maar prima voor vuurwerkshows, een must blijft toch een groothoeklens wanneer je vuurwerk wilt filmen dus die zou ik als ik jou was het eerst aanschaffen, kijk daarna verder voor een microfoon:wink:.

Veel succes met het samenstellen van je camera + accesoires!

:bye:

Ik raak overmoedig. Ik heb niet eens de basis accessoires en heb nu al mijn oog laten vallen op een 35mm adapter dat evenveel kost als de camera zelf.

Binnenkort een digitale HD camcorder bij de aldi.
Nu ben ikzelf een leek opdat gebied dus ik vraag aan jullie is dat wat.
Ik wil er gewoon mee filmen, maar ik wil er ook vuurwerk mee filmen.

HD videoresolutie 1440 x 1080
10x optische zoom
5.0 megapixel
3.0 inch LCD monitor
ondersteunt SD geheugenkaarten tot 8 GB
inclusief o.a 4 GB SD memory card en 2 Li-on accu's

Hallo Mensen,

Ik heb een vraagje die gericht is aan mensen met een beetje fatsoenlijke kennis van videocamera's.

Ik ben van plan om een camera te kopen omdat ik nu eindelijk het spektakel van het jaar eens fatsoenlijk wil vastleggen en niet met van die aldi camera's.

nu lees ik hier bijna niks over sony camera's. komt dit omdat ze totaal niet geschikt zijn voor het filmen van vuurwerk?

mijn oog is gevallen op deze camera:

http://www.sony.nl/product/sdh-hard-disk-drive/dcr-sr37e

1949544-9841.jpg

Is dit een beetje een goede camera om mee te filmen? ik kan op youtube alleen filmpjes vinden van overdag en snachts maar niet waarin vuurwerk word gefilmd :(

mijn budget is 300 euro dus mochten jullie voor dat geld een veel beter camera weten zeg het me dan. :wink:

Ziet er wel netjes uit,

Zou alleen zelf wel even doorsparen, Overigens zou je de specificaties moeten doorkijken wat hij aan minimum licht nodig heeft voor opnames etc.

Hoe minder hoe beter.

Ziet er wel netjes uit,

Zou alleen zelf wel even doorsparen, Overigens zou je de specificaties moeten doorkijken wat hij aan minimum licht nodig heeft voor opnames etc.

Hoe minder hoe beter.

Volgens de site is dat: 6 lux. is dat goed of niet?

Ik film op het moment met een digitale camera. Eerst met de Sony Cyber-shot 7.2MP, maar die filmt niet zoals het hoort, hij films soms de effecten goed maar meestal heel wazig. Nu probeer ik het met de Sony Cyber-shot 8.1MP die filmt opzich wel goed maar af en toe wazig.

Nu ben ik van plan een camcorder te kopen met een budget van +- 250,-

Nu had ik er een paar op het oog:
* Samsung VP-F30 camcorder
* Samsung SMX-C10 SD-camcorder
* JVC GZ-MS95SE Memory camcorder

Het gaat er vooral om, dat de camera vuurwerk goed filmt met lieft een pracht kwaliteit. Ook moet de camera op accu zijn.

Wie heeft er tips of advies? Alvast bedankt!

Gr Janniekske.

Voor degene met een HD camcorder, wat voor tapes gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb mijn HV40 nog steeds niet gebruikt omdat ik nog steeds opzoek was naar tapes. Zat te twijfelen tussen de dure HDV tape van sony of gewone miniDV tapes. Ik heb nu gewone miniDV tapes aangeschaft van TDK, maar ik heb em nog in de verpakking laten zitten omdat ik eigenlijk nog steeds twijfel haha. Er word geadviseerd om 1 merk en type te gebruiken en daar zoveel mogelijk bij te blijven, dus ik wil wel direct met de juiste tape beginnen.

Ik gebruik HDV tapes van Sony voor mijn HV20 ik ben van begin aan met de Sony HDV tapes begonnen toen de camera aanschafte.

ik vindt het fijne tapes geen problemen mee gehad.

De HV serie van Canon werkt geloof ik het beste met Sony tape's. Ik zelf gebruik meestal de goedkoopste van Sony, 5 stuks voor rond de 20,- geloof ik. Tussen HDV tape's en normale tape's zit geen verschil qua beeldkwaliteit. Normale tape's en HDV tape's komen allebei van dezelfde ''fabrieksrol'' alleen komen de HDV tape's vanaf het begin van de fabrieksrol en de gewone tape's niet. Waardoor de kwaliteit van de tape zelf beter is, bij HDV heb je dus minder kans op drop-outs. Toch komen drop-outs bij de normale Sony's zo weinig voor dat ik altijd met de gewone film. Veel goedkoper en vrijwel even goed.

Ik film met de normale panasonic tapes, ik denk dat het kwa kwaliteit tussen die jij noemt niet echt veel uitmaakt. Kwa prijs trouwens ook niet maar ik heb gekozen voor die andere omdat die beter verkrijgbaar zijn en niet steeds ander soort tape's in mijn camera wil gebruiken.

Iemand die toevallig een 2de hands HV20,HV30 of HV40 heeft liggen die hij kwijt moet? :rolleyes:

Ik word over 7 daagjes 19 en me moeder vroeg al wat ik wou hebben voor mijn verjaardag. Mocht iets uitzoeken tot 400 euro...

Ik zou heel graag een filmcamera willen hebben, maakt me niet uit als hij 2de hands is, als het maar een goede is. Ook zag ik de Legria HF-200 langskomen in dit topic. Dat leek me ook een super camera.

Tot nu toe heb ik het al die tijd gedaan met een geleende camera van iemand die hem nooit meer gebruikt maar hij wil hem nu zelf meer gaan gebruiken dus ik zou toch echt zelf een camera moeten halen :p

Ik hoop dat jullie kunnen helpen met een camera uitzoeken voor om en nabij de 400 euro. (kan zelf ook nog wel wat bijleggen) Probleem is dat ik nog wel een aardige kwaliteit gewent ben. Bekijk daarvoor mijn filmpjes maar. Het zal daar toch echt in de buurt moeten komen.

Alvast bedankt :bye:

Edit: Ik zag deze advertentie op marktplaats, is dit wat?
http://link.marktplaats.nl/301911425

Ik heb weinig verstand van camcorders, maar die link die jij geeft naar die advertentie op Markplaats is in elk geval schofterig duur. Je kan dezelfde camera met alle garantie krijgen via Deze link. Daar is ie €80,- goedkoper!!!

Ik heb weinig verstand van camcorders, maar die link die jij geeft naar die advertentie op Markplaats is in elk geval schofterig duur. Je kan dezelfde camera met alle garantie krijgen via Deze link. Daar is ie €80,- goedkoper!!!

Je hebt gelijk, daar had ik nog niet eens naar gekeken.

Zie ook dat de HV20 en HV30 weer op marktplaats aangeboden worden. Ik denk dat het toch 1 van deze 2 word of iemand moet nog een goede hebben liggen hier :)

http://link.marktplaats.nl/306352733
http://link.marktplaats.nl/306370836

Ik heb zelf een canon camera (mini dv), ik heb vuurwerk gefilmd op de 'firworks' stand, hier was ik echter niet tevreden over.

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=PLQkfye-3lA

In het begin is het met de fireworks mode aan, vanaf 5:00 staat de fireworks mode uit. Met de fireworks mode aan zijn de kleuren van het vuurwerk anders en crackling geeft hij slecht weer. Oordeel zelf...

Grt.

Back
Bovenaan