Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Ik heb zelf een canon camera (mini dv), ik heb vuurwerk gefilmd op de 'firworks' stand, hier was ik echter niet tevreden over.

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=PLQkfye-3lA

In het begin is het met de fireworks mode aan, vanaf 5:00 staat de fireworks mode uit. Met de fireworks mode aan zijn de kleuren van het vuurwerk anders en crackling geeft hij slecht weer. Oordeel zelf...

Grt.

Film je met statief? zoniet zo ik als ik jouw was een statief kopen :wink:

Ik heb sinds kort ook een nieuwe filmcamera, de Canon Legria HF21 (Full HD camera, best wel duur). Vooraf erachter gekomen dat ik niet zelf kon scherpstellen. Om deze reden heb ik dus de fireworks en de cinema stand geprobeerd. De cinema stand die werkte voor geen meter, scherpstellen gebeurde totaal niet leek wel, de fireworks stand deed het beter tijdens de demo waar ik voor het eerst filmde. Alleen ben ik niet echt tevreden over de kwaliteit van de beelden etc.
Is er misschien iemand die mij tips zou kunnen geven zodat ik jullie na oud en nieuw mooi beeldmateriaal kan leveren.

Hier een voorbeeldje van me camera:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Alvast bedankt,
Gr. Mick

Ik heb sinds kort ook een nieuwe filmcamera, de Canon Legria HF21 (Full HD camera, best wel duur). Vooraf erachter gekomen dat ik niet zelf kon scherpstellen. Om deze reden heb ik dus de fireworks en de cinema stand geprobeerd. De cinema stand die werkte voor geen meter, scherpstellen gebeurde totaal niet leek wel, de fireworks stand deed het beter tijdens de demo waar ik voor het eerst filmde. Alleen ben ik niet echt tevreden over de kwaliteit van de beelden etc.
Is er misschien iemand die mij tips zou kunnen geven zodat ik jullie na oud en nieuw mooi beeldmateriaal kan leveren.

Hier een voorbeeldje van me camera:
movie

Alvast bedankt,
Gr. Mick

Voor zover ik op Internet kan vinden kan je met jou camera wel handmatig focussen. Heb je je handleiding al doorgelezen? Mocht het niet lukken PM me dan even, misschien dat ik je kan helpen:wink:.

:bye:

weet er iemand misschien een goede videocamera voor maximaal 200 euro ? zit te denken om de JVC Everio GZ-MS120 te halen is dat een goede camera?

Laatst bewerkt:
weet er iemand misschien een goede videocamera voor maximaal 200 euro ? zit te denken om de JVC Everio GZ-MS120 te halen is dat een goede camera?

Heb ook zelf de JVC GZ-MS 120BE .
Vindt hem goed vuurwerk filmen, alleen had ik hem pas gekocht en is het altijd weer zoeken naar de juiste instellingen.(ik ben maar een leek)

Dus heb er nog niet veel mee kunnen oefenen op vuurwerk.
Overdags ook gefilmd en dat is top kwaliteit.

Heb ook zelf de JVC GZ-MS 120BE .
Vindt hem goed vuurwerk filmen, alleen had ik hem pas gekocht en is het altijd weer zoeken naar de juiste instellingen.(ik ben maar een leek)

Dus heb er nog niet veel mee kunnen oefenen op vuurwerk.
Overdags ook gefilmd en dat is top kwaliteit.

heb je misschien een voorbeeld filmpje van overdag?

Ik ben van plan om de Canon Powershot A480 te kopen. Weet iemand of dit een goede camera is voor het fotograferen / filmen van vuurwerk?

Zo'n Canon A480 lijkt me een gewoon leuk simpel toestelletje. Gewoon een compact camera. Om vuurwerk te kunnen fotograferen zul je veel betere resultaten halen met een fatsoenlijkere camera. Deze A480 heeft een bijzonder kleine beeldsensor, met waarschijnlijk een fors beperkende lens. Indien je de belichting volledig handmatig kan stellen, kun je misschien best aardige foto's maken. Maar meer dan "best aardig" moet je niet verwachten. Maar ik vraag me af of je bij dit model wel volledig handmatige belichting kunt instellen; ik zie op Kieskeurig dat je de sluitertijd niet kan instellen, en dat is essentieel voor fatsoenlijke vuurwerkfoto's. Een statiefje eronder zetten en gewoon eens experimenteren bij een vuurwerkshow is het enige devies.
Filmen van vuurwerk is in theorie mogelijk met dit instapmodel. Maar verwacht er niet veel van. Het zal een pixelated telefoon-kwaliteit filmpje worden. Waarschijnlijk te weinig lichtgevoelig, onechte kleuren en waardeloos geluid.

Conclusie: geen camera om vuurwerk mee vast te leggen.

Ik zie een heel topic met zeventien pagina's aan tips en adviezen voor een camera...

Wil je een fotocamera of een videocamera? Definieer alsjeblieft wat jouw "budget"camera mag kosten.
Goedkoop is duurkoop. Alle waar naar z'n prijs. Van die mooie films met kraakhelder geluid waar jij je vingers bij aflikt, kun je niet verwachten dat ze gemaakt worden met een €150,- kostend cameraatje. Dus: wat verwacht je van de camera?

dat hoeft helemaal niet, ligt eraan wat je precies wil en wat je dan verwacht...ook uiteraard wat je budget is....precies wat darksoul ook al aangeeft....wil je echt een super beeld en geluid dan ben je wel veel geld kwijt.

en je zoekt een fototoestel die ook filmpjes op kan nemen of echt een videocamera? Wat je ook kan doen is gewoon even iets verder sparen en/of wachten op een aanbieding ergens...voor 300 euro bijvoorbeeld heb je best een leuke videocamera die goed vuurwerk opneemt....het zal dan nooit topkwaliteit zijn, dan praat je echt over duizenden euro's...denk dat red baron je daar alles over kan vertellen :D
ik denk dat je bijvoorbeeld met een canon fs200 je heel erg goed kan redden...

Heren,

Ben op zoek naar een nieuwe fotocamera? Gewoon eentje voor het gemak erbij en niet specifiek alleen voor het fotograferen van vuurwerk.

iemand ervaring met de sony w210? http://www.prijsvergelijk.nl/digitale_camera/sony-digitale-camera/sony_dsc-w210/

De sony w290 heb ik ook nog voor zitten kijken, maar men zegt dat daar de foto's niet scherp van zijn. http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/sony/dsc-w290/specificaties/314914/

Iemand een tip? Of misschien een andere tip over een camera rond de € 150?

Heren,

Ben op zoek naar een nieuwe fotocamera? Gewoon eentje voor het gemak erbij en niet specifiek alleen voor het fotograferen van vuurwerk.

iemand ervaring met de sony w210? http://www.prijsvergelijk.nl/digitale_camera/sony-digitale-camera/sony_dsc-w210/

De sony w290 heb ik ook nog voor zitten kijken, maar men zegt dat daar de foto's niet scherp van zijn. http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/sony/dsc-w290/specificaties/314914/

Iemand een tip? Of misschien een andere tip over een camera rond de € 150?

Golddigger,

Ik ben de gelukkige eigenaar van de Sony Cyberschot DSC-W210.

Een prachtig compact cameraatje die haarscherpe beelden maakt overdag en buiten. Als je gewoon de standaardinstellingen gebruikt is alles top!
Jammer genoeg heb ik hierbij nog geen ervaringen met handmatige instellingen omdat ik buiten graag op automatisch fotografeer.
Voor binnenfotografie (met ingebouwde flits) vind ik deze ietsje minder. De beelden tonen soms nogal een groffe "korrel". M.a.w. De camera probeert bij onderbelichting de helderheid te compenseren en dit resulteert in de zichtbaarheid van de pixels. De flits heeft een relatief klein bereik, mocht voor mij ietsje krachtiger werken eigenlijk.
Voor vuurwerk is deze zeer goed, kijk maar naar mijn foto's in het "Valentijnsvuurwerk Knokke"-topic. Die foto's werden gemaakt door mijn 12-jarige zoon Aaron, op de vuurwerkstand en zonder verdere aanpassingen aan de instellingen. Hierbij werd de camera wel op een statief gezet omdat de sluitertijd nogal lang is. Dat is voor vuurwerk wel mooi natuurlijk!
Het opslaan van de respectieveljike beelden neemt een beetje tijd in beslag, dus om snelle seriebeelden te maken zal je een beetje geduld moeten meebrengen. Dit is jammer genoeg niet echt handig.
Kortom, ik ben heel tevreden met dit compacte cameraatje, prijs/kwaliteit-verhouding zit helemaal goed!

Ik zat zelf ook even te orienteren voor een nieuwe camera in de toekomst, omdat mijn sony DvD cam bijna stierf op oud en nieuw...

Nou merk ik dat er her en der modellen verspreid zijn, verschillende prijzen en kwaliteiten..

Is het niet handiger om een kleine samenvatting te maken in de beginpost van de betere camera,s?

van 100-200 eur/200-300/etcetc JVC, Sony gewilde modellen, niet specifiek met alles erbij, maar eventuele ervaringen en opmerkingen wat de voor en nadelen zijn i.c.m de prijs?

Idd je kan helaas, niet altijd alles hebben voor weinig geld.

Back
Bovenaan