Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Oke dat gaat wel lukken denk ik.. Als ie bij mijn computer nie erop zit kan ik altijd nog op die van men broer zette die is nieuwer:)

Ik denk dat ik die aansluiting wel heb, ik heb volgens mij allebei. 4-polig en 6-polig. Maar op de computer staat d'r dan zo'n klein logotje bij van FireWire, maar niet met een vierkantje maar met een driehoekje... Maakt dit wat uit??

Kijk, dit is dan de normale:
images.jpg

En dit die van op men pc, effe op Paint. Je moet hem wel ff draaien zodat ie op de andere past. Maar zo stond het logo bij het ingang poortje op de pc:
naamloos.jpg

Ik wil graag een statief voor mij half jaar oude camera, de Canon FS100. Iemand tips, of zit er niet veel verschil in?

Naar de winkel gaan en kijken wat je wil :) Ik gebruik nu al enkele jaren die goedkope dingen van de MediaMarkt weken perfect voor die 10/20* per jaar :)

Ik wil graag beginnen met het fotograferen van vuurwerkshows, maar ik ben een leek op het gebied van fotograferen en heb er dan ook de ballen verstand van eerlijk gezegd:bonk:
Ik heb me er dit weekend al een beetje in verdiept, maar alle termen die er worden gebruikt snap ik niet helemaal en ik weet nog steeds niet welke camera geschikt is om vuurwerk mee te fotograferen.
Kan ik gelijk beginnen met een SLR, of moet ik eerst een goeie digitale kopen? Help me aub:)

Het mag best wat kosten, maar om nou gelijk een camera te kopen van 1000 euro is ook weer iets teveel van het goede.

Bedankt alvast.

Ik wil graag een statief voor mij half jaar oude camera, de Canon FS100. Iemand tips, of zit er niet veel verschil in?

Statief kan je zo duur aanschaffen als je wil. Je kunt voor 60 euro klaar zijn, dan heb je een prima stevig statief (bijvoorbeeld van Giottos) voor een normale camera (en dan bedoel ik instapmodel spiegelreflex). Maar je kunt voor 250 euro ook een statief kopen, deze zal nog steviger zijn met soepelere draaikop etc.

Mijn tip is om even met je camera naar een fotozaak te gaan en je te laten informeren wat een goed statief is voor niet al te veel geld voor jouw camera.

Ik wil graag beginnen met het fotograferen van vuurwerkshows, maar ik ben een leek op het gebied van fotograferen en heb er dan ook de ballen verstand van eerlijk gezegd:bonk:
Ik heb me er dit weekend al een beetje in verdiept, maar alle termen die er worden gebruikt snap ik niet helemaal en ik weet nog steeds niet welke camera geschikt is om vuurwerk mee te fotograferen.
Kan ik gelijk beginnen met een SLR, of moet ik eerst een goeie digitale kopen? Help me aub:)

Het mag best wat kosten, maar om nou gelijk een camera te kopen van 1000 euro is ook weer iets teveel van het goede.

Bedankt alvast.
Ik heb twee (belangrijke) begrippen uitgelegd, deze zijn ook belangrijk bij vuurwerk fotograferen. http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=6348

Verder maakt het niet uit of je een digitale compact fotocamera koopt, of een digitale spiegelreflex camera. Het belangrijkste is dat je de ISO, diafragma en sluitertijd en focus (focus is scherp stellen, wat normaal automatisch gaat) handmatig kunt instellen...

Ik heb even wat nagevraagd (EOS digitaal etc.) naar de compactcameras. Kwam iemand dat ik op Youtube moest gaan kijken naar films van de Panasonic LX3. Voor mij een heel onbekend merk in de fotografiewereld, het model ziet er ook oudbollig uit maar goed tot dat ik dit zag:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

En dan in HD afspelen anders ziet het er beroerd uit. Die kwaliteit vind ik echt wel te doen!

Prijs is er ook wel naar maar dit blijkt 1 van de beste compactcameras te zijn die nu te koop is.

panasonic-lx3.jpg

Is eigenlijk gewoon een spiegelreflexcamera in het klein, heeft ook zeer uitgebreide functies. Kan ook worden uitgebreid met een groothoeklens (is standaard 28-60, met groothoeklens 18).

Ik ben nu echt hard opzoek naar een HD camcorder met een budget van rond de 600,- euro en ik heb de Canon Legria HF-200 op het oog. Kan iemand mij daarin adviseren?

Heb wat filmpjes zitten zoeken op youtube om te kijken hoe die in het donker zijn werk doet, en uiteraard met vuurwerk. Is op zich goed genoeg.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video

Laatst bewerkt:
Ik ben nu echt hard opzoek naar een HD camcorder met een budget van rond de 600,- euro en ik heb de Canon Legria HF-200 op het oog. Kan iemand mij daarin adviseren?

Ik heb totaal geen ervaring met die Legria HF-200, wél heb ik ervaring met de Canon HV30 ik heb hem via internet gekocht voor 679,-. Ligt iets boven jou budget maar dan heb je wel een super camera met hele goede kwaliteit voor dat geld.

Meerdere freaks hebben deze camera zoals ik, Gerwin, Mike en Grouver en heel veel hebben ook de iets oudere versie daarvan namelijk de HV20. Cameo, Afcajax, Pyromaniac, Arjan enz. gebruiken die ook.
De HV30 heeft een Full HD sensor maar kan niet wegschrijven in Full HD maar wel in gewoon HD. Denk er wel aan dat je met een HD of mini-dv camcorder een redelijk goede PC moet hebben om fatsoenlijk te kunnen monteren daarnaast heb je ook een Firewire poort nodig om het van je camera af te halen.

Mocht je daar geen zin hebben dan is inderdaad de Legria HF-200 een betere keus, die werkt via Flashgeheugen en dat lijkt me iets makkelijker werken maar dat durf ik niet zeker te zeggen. Ik blijf persoonlijk bij tape's aangezien je dan altijd een soort van back-up hebt mocht je PC crashen of wat dan ook:wink:.

Even over het bovenstaande filmpje: Ik weet niet hoe het met de instel mogelijkheden van de HF-200 zit. Bij de HV30 zijn er bepaalde instellingen die het erg goed doen bij vuurwerk. Ik zie dat bij het bovenstaande filmpje gebruik word gemaakt van de zogenaamde fireworksmode, ik weet dat Pyromaniac hier gebruik van maakt maar bij deze mode krijg je gauw al last van een soort gloed over je effecten heen wat erg zonde is. Ik film momenteel en ik weet dat Afcajax en Arjan dat ook doen met de Cinemode setting, White balans op Daylight en Exposure zo tussen de -2 en -4 en dat werkt prima. Natuurlijk altijd de microfoon handmatig instellen en de focus natuurlijk op manual zetten:wink:.

Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel en kun je me eventueel PM'en. Voor meer informatie over die HF-200 kun je ook even hier kijken:
http://www.letsgodigital.org/nl/20937/canon-hf200/

:bye:

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn huidige pc bij het aanschaffen speciaal samen gesteld om HD films te kunnen bewerken en blu-ray schijfjes te branden. Dat zit in ieder geval wel goed. :p

Maar bedankt voor je reactie. Dat word dus nog even verder uitzoeken.
Heb wat filmpjes gezocht van de HV30, en ik ben best onder de indruk.

...zogenaamde fireworksmode, ik weet dat Pyromaniac hier gebruik van maakt maar bij deze mode krijg je gauw al last van een soort gloed over je effecten heen wat erg zonde is.

Ik filmde al 2 jaar lang in de Cine Mode vuurwerk shows heb tot nu toe alleen 2 shows gefilmt in de Fireworks Mode.

Ben overgegaan op de fireworks mode omdat beter beeld is & minder last van witbalans. (altans vindt ik)

zelf merk weinig tot niks van de "gloed effecten" maar goed iedereen ziet het uiteraard anders :bye:

Laatst bewerkt:
Heb de prijzen zitten opzoeken van de HV20 en HV30, maar ik kom nu fors hoger uit dan wat hier een jaar geleden voor de zelfde camcorders is gepost.

Momenteel de goedkoopste prijzen,
HV20: € 789,00
HV30: € 783,00

Voor een paar tientjes meer heb je dan al de nieuwste opvolger HV40 voor € 853,01

Ik filmde al 2 jaar lang in de Cine Mode vuurwerk shows heb tot nu toe alleen 2 shows gefilmt in de Fireworks Mode.

Ben overgegaan op de fireworks mode omdat beter beeld is & minder last van witbalans. (altans vindt ik)

zelf merk weinig tot niks van de "gloed effecten" maar goed iedereen ziet het uiteraard anders :bye:

Het is maar wat je mooi vind, ieder zijn eigen mening.
Ik blijf bij deze settings en ben er tevreden over.

Heb de prijzen zitten opzoeken van de HV20 en HV30, maar ik kom nu fors hoger uit dan wat hier een jaar geleden voor de zelfde camcorders is gepost.

Momenteel de goedkoopste prijzen,
HV20: € 789,00
HV30: € 783,00

Voor een paar tientjes meer heb je dan al de nieuwste opvolger HV40 voor € 853,01

Inderdaad, ik heb hem toen bij www.digicamshop.nl gekocht maar zij leveren hem niet meer zie ik. Je kunt ze even mailen of bellen voor meer info en of ze hem eventueel voor je kunnen bestellen.

Mja ik ben er al uit. Ik wacht nog 2 a 3 maandjes. Of ik nou de HV30 koop of 100,- euro erbij spaar en de HV40 koop. Ik ben zo onder de indruk van dat ding. Je kunt daar gewoon (semi)professioneel ogend korte filmpjes mee maken. De HV40 lijkt mij de meest duurzame aankoop voor rond mijn 'budget'.

Wat veel camera`s missen is een infrarood nacht stand. Daarmee kun je in situaties zonder licht toch duidelijk filmen. Je krijgt dan wel een groenig beeld, maar dat is altijd nog beter dan de spookeffecten die je krijgt bij een verlaagde sluitertijd. Daarom heb ik gekozen voor de SONY HDR-HC9E.

Ik maak met de jaarwisseling altijd een film met daarin veel sfeerbeelden van het feest rond het kampvuur. Met een normale videolamp krijg je alleen maar handen in beeld van mensen die hun ogen afschermen. Dit is zonder infrarood dus niet te doen.

Wellicht voor een ander ook een afweging.

Back
Bovenaan