Tips/advies voor jouw show

We hebben hier nu lichtweek in het dorp. Dat houd in dat alle buurten versierd zijn. Net zo als hier, Gisteren zaten we wat te praten en kwamen we op het onderwerp oud en nieuw. Diegene wil een soort buurtshow organiseren dat ieder gezin die komt uit de buurt 10 euro betaald en dat er dan in de straat 1 groot vuurwerk is. En nu is aan mij de eer om de producten en de show in elkaar te zetten en te schieten :p . Nouja eerst nog het budget afwachten maar ik stop er zelf ook wat geld in zodat het een leuke show wordt!:D

Nog even een vraagje voor een combi voor mijn show:

Femme fatale (lesli) + wasp (wolff) Hoor je door de crackling aan het einde van de mines van de femme fatale wel de hummers van de wasp?

silver fontein einde van silverfontein meteen begingt dit dan 1X nitrate cake 1x fluted 250 finale: 2x nitrate cake 1xdart goed idee?? .
Of zou ik nog ietsmoeten weg halen veranderen toevoegen.
Ik hoor het zeer graag !
mvg

Denk dat voor een finale de dart veel te traag is. Je kan dan beter hier een fluted 500 gebruiken of een crocodile van Schuurmans.

Mensen, ik wil een regenboog/knal show gaan maken!!! :D

Hoe zou ik dit het beste aan kunnen gaan pakken??

nou gewoon multi colour met zoveel mogelijk verschillende effecten..

Het liefst peony's, brocades, willows en crossettes en dan multicolour er door heen

Ik heb zojuist een lijstje gemaakt wat ik allemaal wil hebben van Bonfireworks.

Ik ben erg benieuwd in welke volgorde jullie deze zouden afsteken. Goed om te weten is dat dit nog niet de volledige lijst is van mijn vuurwerk, dit is slechts het Bonfireworks gedeelte. Dus als je denkt gooi daar een pot tussen van een ander merk kun je dat ook zeggen. Ik sta er open voor :)

Ik wil zelf ook binnenkort nog aan de slag gaan met de volgorde maar ik ben gewoon benieuwd wat jullie hiermee zouden doen. Misschien voor de mensen die even niks te doen hebben of het leuk vinden om een showtje in elkaar te zetten. :bye:

1xGreat Wall of China + Sunrise tegelijk
2x Blessing pearls
2x outrageous
3x mystic fire
3x earcatcher
2x weeping willows
2x spring flowers
2x treasure island
2x endeavour
3x wodka blue
1x gorgeous
3x miracle
2x soundmachine
2x dragon balls
2x midnight delight
1x earthquake
2x the wave
2x the emperor

Ik zit ook te puzzelen en heb besloten om met kleur te beginnen en naar goud toe te eindigen;
Heb tot nu toe het volgende qua volgorde;

1) Crazy thunder
2) New kid on the block
3) Spring flowers
4) Emperor and The Wave gelijktijdig
5) Pina collada
6) Treasure island
7) Sniper
8) 2 x sunrise
9) Finale van great wall of china en outrageous gelijktijdig (gw of c pas met het derde schot van outrageous erbij)

Had mbt de finale voor de laatste combi gekozen omdat je dan dezelfde effecten hebt, Great wall of china en Sunrise passen wat dat betreft wat minder bij elkaar.
Na veel wikken en wegen heb ik echter gekozen om de Great wall of China te laten vervallen.
Waar ik oud en nieuw vier zit ik precies in een blok waar de huizen in het vierkant zeer dicht op elkaar staan en ben bang dat de gouden muur te dicht bij de huizen terecht komt. De finale wordt dus nog gewijzigd.
Uiteraard wordt het geheel nog wat uitgebreid en had de navolgende lijst gemaakt, met potten die ik wel mooi vind;

Bonfireworks
Weeping Willows: € 23,75 ++++
Endeavour: € 23,75 +++
Wodka Blue: € 23,75 +++
Gorgeous: € 34,75 +++
Miracle: € 14,75 +++
Midnight Delight: € 14,75 +++
2) The Wave: €23.75 +++
2) The Emperor: €23.75 +++
1) Crazy Thunder: €45,- +++
Blessing Pearls: 48,00 +++
Great wall of China: 48,- ++++
Sunrise: €30,- !!! +++++
Outrageous: €38,50 +++
Golden Willow – Zena: € 24,- +++
Sniper – Wollf: € 42,50 +++++
Temple of Stone – Wolff: € 45,- +++
Spring Flowers – bonfireworks: € 36,75 falling leaves +++
Pina collada: € +++

Leuke bijdrage Frans, je plan ziet er goed uit,mooie cake,s
Vraagje: hoe ga jij het vuurwerk afsteken? Doorgelont of meerdere cake,s tegelijk?

Ik zal eerdaags ook mijn planning plaatsen hier.

Groet Fred

Hallo Fred,

Ben alle opties nog even goed aan het bekijken.
De volgorde zoals nu staat is opvolgend.
Wil echter bij voorkeur alles electrisch op afstand schieten.
Zat te denken aan een 6 kanaals kast en de cakes per twee door te lonten.
Als er dan wat aan de hand is, dan kan ik tijdig stoppen.
Wat met een volledig doorlontproject wat moeilijker is.
Heb een kennis die aardig thuis is in sturingen en wil vragen of hij een idee heeft voor een sequencer (steppen) met meerdere uitgangen te bouwen die op de uitgangen van een kast aangesloten kan worden.
Dus dat ik bijvoorbeeld uitgang 1 activeer, dat dan de sequencer geactiveerd wordt en ik daar dan meerdere cakes op aan kan sluiten met per kanaal een instelbare vertraging.
De opties die ik daarin tot nu toe kant en klaar in heb aangetroffen zijn zeer duur.

Ik wil zelf een 00:00 show gaan neerzetten hier in de straat. Ik denk dat ik sowieso wel wil eindigen met 2x de Royal Powerbox van Rubro Vuurwerk (is aan de omschrijving te zien een knalblok). Ook de fluitbak Marsian Attack (B&W) wil ik gaan verwerken in m'n show, ik weet alleen niet goed waar precies. Ik zat te denken aan het einde, maar ik weet niet goed hoe ik moet inschatten wanneer de Royal Powerbox en de Marsian Attack tegelijk klaar zijn, ik ben bang dat straks de ene cake klaar is en de ander dan nog een halve minuut doorgaat. Zoiets zou erg jammer zijn.
Verder wil ik gewoon advies over welke cakes jullie adviseren voor m'n show en een leuke opbouw. Met wat Flashing Diamonds, Romeinse kaarsen en Crackling Tails beginnen lijkt me wel een goed idee, maar welke cakes kun je daarna het beste gebruiken?

Dit is de winkel waar ik ga bestellen: http://www.vuurwerkcentrale.nl/winkel/index.html
En dan met 2x de Royal Powerbox en zeker 1 Marsian Attack van 44,95 hou ik nog zo'n 400 euro over. Zouden jullie me misschien een beetje kunnen helpen?

EDIT: Ik heb zowel visco als quickmatch tot mijn beschikking, misschien dat dat ook nog helpt.

:bye:

Laatst bewerkt:
Ik wil zelf een 00:00 show gaan neerzetten hier in de straat. Ik denk dat ik sowieso wel wil eindigen met 2x de Royal Powerbox van Rubro Vuurwerk (is aan de omschrijving te zien een knalblok). Ook de fluitbak Marsian Attack (B&W) wil ik gaan verwerken in m'n show, ik weet alleen niet goed waar precies. Ik zat te denken aan het einde, maar ik weet niet goed hoe ik moet inschatten wanneer de Royal Powerbox en de Marsian Attack tegelijk klaar zijn, ik ben bang dat straks de ene cake klaar is en de ander dan nog een halve minuut doorgaat. Zoiets zou erg jammer zijn.
Verder wil ik gewoon advies over welke cakes jullie adviseren voor m'n show en een leuke opbouw. Met wat Flashing Diamonds, Romeinse kaarsen en Crackling Tails beginnen lijkt me wel een goed idee, maar welke cakes kun je daarna het beste gebruiken?

Dit is de winkel waar ik ga bestellen: http://www.vuurwerkcentrale.nl/winkel/index.html
En dan met 2x de Royal Powerbox en zeker 1 Marsian Attack van 44,95 hou ik nog zo'n 400 euro over. Zouden jullie me misschien een beetje kunnen helpen?

EDIT: Ik heb zowel visco als quickmatch tot mijn beschikking, misschien dat dat ook nog helpt.

:bye:

Als ik jou was zou ik nog eens even goed naar een aantal andere opties kijken met betrekking tot fluitbakken.

De Marsian attack is wel ongeveer het minst tempovaste fluitbakje dat ik ken.
Tenzij je, je show wil rekken kun je beter voor een andere optie gaan.

Enkele voorbeelden:

Crocodile (Schuurmans)
Colonade 1040 (BKV)
(Super) Mantronix (Broekhoff)
Er zijn er nog verchillende, maar vooral betere dan de marsian attack

ik begin altijd met die heerlijke rol die hem zo hard knalt dat de hele straat er van geniet:P
dr na ga ik namelijk over op de lucht huilers:P
en dr na de cake's
met tussen door een pijltje
en tja dr na de asian thunders waar mee ik die even allemaal ga verbinden
met schiet lont

Back
Bovenaan