The Saga Continues *Nieuw 2025*

Over de hele wereld wordt er van alles van elkaar geleend. In welke branche je ook kijkt. Alsof Funke de enige is in de vuurwerkwereld. Denken we nu echt dat alle vuurwerk producten uniek zijn? Nee toch zeker. Ik ken de beste man niet en misschien is ie vreselijk aardig, maar volgens mij heeft meneer Malte op alles en iedereen wat en vindt hij zichzelf de beste en de enige die innovatief is. Aan hoogmoed geen gebrek.

Mij interesseert Funke niks. Heb geen belang, geen aandelen en hij verkoopt niet in Nederland. Ik zie Broekhoff dit graag hier naar toe brengen.
Geleend is wel een heel creatieve manier om een synoniem voor kopiëren te duiden. Maar even op serieuze toon, omdat het gebeurt, is het maar gerechtvaardigd? Is het realistisch dat het niet gebeurt? Nee. Zou je idealiter willen dat het niet gebeurt? Ja. Wat mij betreft zou het daar tussenin moeten zitten.

Malte moet niet zeuren hij is degene die eerst de Nederlandse markt vol heeft gepompt met f4 spul voor de illegale markt. En daarna volledig overgestapt op consumenten vuurwerk.

Ik zie de correlatie niet?
Hij moet gewoon niet zeuren. Das mijn punt. Beter goed gejat dan slecht nagemaakt. Malte is sowieso een miepert. Denkt dat die God is ofzo. Tuurlijk zijn ze producten goed maar je kan ook beetje heel erg naast je schoenen gaan lopen. Kijk naar het merk pulver hahah die hebben pas funke gekopieerd.

Laatst bewerkt:
Malte moet niet zeuren hij is degene die eerst de Nederlandse markt vol heeft gepompt met f4 spul voor de illegale markt. En daarna volledig overgestapt op consumenten vuurwerk.
En nou mag hij niet pissig zijn over copycat gedrag? Dat is geen valide redenering, wel een mening. Het is niet alsof hij de moeite van rechtszaken neemt, hij weet zelf best dat hij anders elk design had moeten deponeren/copyrighten. Er toch over klagen lijkt mij op z'n minst zijn goed recht, de kopieerders mogen ook incasseren dat ze in hun hemd gezet worden. Geen van beide partijen zal er minder om verkopen ¯\_(ツ)_/¯

Kopie of niet, ik vind hem mooi en ook goed geprijsd. Zie ook artikelen voorbij komen die een tientje goedkoper zijn, maar een derde kruit bevatten. Persoonlijk heb ik dit dan liever. Wel egoïstisch gedacht, i know :angel:

Back
Bovenaan