Te vroeg gepiekt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Al vroeg in dit jaar mooie artikelen gekocht ( Hardcore Helium, superflowers, obsessed, break out, ocean of lights, full assault, metallion blitz, prisma willow pro box)
Idem klein spul wat uitloop is en niet wil misgrijpen.

Eigenlijk door mijn budget heen, maar mocht er met Black friday of dergelijke nog pareltjes opduiken dat zal mijn ruggengraat zoals gewoonlijk zwak wezen.

Nieuwe producten koop ik niet vaak, soms 1 of 2 artikelen. Speel liever op safe dat je weet wat je koopt.
Daarbij hoor je vaker dat nieuwe producten niet optijd binnen komen of bij afkeur niet verkrijgbaar zijn. Kan lastig omgaan met teleurstellingen 😄

Laatst bewerkt:
Voorgaande jaren vanaf januari begonnen met bestellen. Dit jaar bewust ervoor gekozen om pas vanaf september te bestellen. Voorheen had ik toch vaak het gevoel, dat ik vaak producten kocht omdat de prijs goed was en niet perse omdat ik het echt heel graag wou hebben. Nou augustus kreeg ik dan altijd een gigantische drang maar een kleiner budget. Dit jaar bevalt me eigenlijk prima. Ik kijk selectiever en de kriebels is vanaf september jeuk geworden, en nu kan ik lekker losgaan met bestellen met wel overwogen beslissingen.

Tot nu toe 2 producten besteld.

De rest komt nog wel, tot nu toe altijd tegen goede prijzen kunnen kopen later in het seizoen.

Begin van het jaar rustig aan gedaan. Twee kleine bestellingen. Vorig jaar had ik helemaal niks besteld tot aan oktober en daar had ik achteraf toch wel spijt van. Persoonlijk vind ik het dit jaar dan ook helemaal top gaan. De Must haves zijn besteld en verder niks anders. Er staan nog wat artikelen op de verlanglijst die ik graag nog bestel en dat moet ook nog wel lukken.

Dit jaar eigenlijk alles al besteld in periode februari-mei. Heb ruim voldoende maar af en toe bij een mysterydeal of dikke 30mm box wil ik tegen beter weten in nog wel eens zwichten🙈😂

Ben nu al bezig met nadenken over lijstje 2025-2026🎆

Dit jaar eigenlijk alles al besteld in periode februari-mei. Heb ruim voldoende maar af en toe bij een mysterydeal of dikke 30mm box wil ik tegen beter weten in nog wel eens zwichten🙈😂

Ben nu al bezig met nadenken over lijstje 2025-2026🎆
Wat staat er bovenaan de lijst voor 25/26?

Ja en nee.
Heb leuk geshopt in de freak, echter dan komen producten uit je bestelling ineens bij dezelfde zaak nog een stuk goedkoper (niet euro's, tientjes) in een week- of maandactie. Met 1 artikel "opgelost", door er nog 1 bij te bestellen, maar met de ander werd dat toch wat te gortig.

Mocht ik volgend jaar nog doorgaan met de hobby, dan overweeg ik om m'n collectie volledig af te laten hangen van week/maand acties en mysterydeals.

Maar het kan zomaar zijn dat ik de hobby aan de wilgen hang. Ik vind het huidige plezier en de beleving zo langzaamaan niet meer opwegen tegen de oplopende kosten, die flink effect hebben op mijn collectie/mogelijkheden.

Wat staat er bovenaan de lijst voor 25/26?
Nieuwe compounds van Rubro o.a., denk dat ik enkel die Coconut Bounty nog ergens koop voor dit jaar.

Royal Tears in Heaven
Sky Symphony
Color Hypnose
Grand Final
Neon Nebula
Autora
Thermal Jewels

Nieuwe 30mm van Magnum en Riakeo afwachten straatfilmpjes

Enz

Meestal maak ik in januari een wensenlijstje op basis van de straatfilmpjes. Daar zet ik dan ook een streefbedrag bij. Als ik dan een product tegenkom rond mijn streefbedrag bestel ik dat. Daarnaast kijk ik een beetje naar leuke acties wanneer de freakwinkels open gaan. Zo shop ik het merendeel van mijn collectie bij elkaar. Ik houd wel bewust wat budget over voor bepaalde winkels die later open gaan. Dit jaar heb ik bijvoorbeeld nog wat budget gereserveerd voor China Red.

Voor aankomend jaar overweeg ik wel om wat later pas te gaan shoppen, omdat ik nu toch wel de neiging heb tot veel impulsaankopen en de aanbiedingen zijn ook in het seizoen vaak gewoon goed.

Meestal maak ik in januari een wensenlijstje op basis van de straatfilmpjes. Daar zet ik dan ook een streefbedrag bij. Als ik dan een product tegenkom rond mijn streefbedrag bestel ik dat. Daarnaast kijk ik een beetje naar leuke acties wanneer de freakwinkels open gaan. Zo shop ik het merendeel van mijn collectie bij elkaar. Ik houd wel bewust wat budget over voor bepaalde winkels die later open gaan. Dit jaar heb ik bijvoorbeeld nog wat budget gereserveerd voor China Red.

Voor aankomend jaar overweeg ik wel om wat later pas te gaan shoppen, omdat ik nu toch wel de neiging heb tot veel impulsaankopen en de aanbiedingen zijn ook in het seizoen vaak gewoon goed.
Dit is precies hoe ik het ook doe. Eerder bestelde ik bijna alles al begin van het jaar. Maar geduld loont wel merk ik.

Vaak zijn er van nieuwe producten nog geen films zo vroeg in t jaar. Dan is t wachten op demo's vaak die pas rond deze tijd worden geschoten. Zou nooit zomaar random producten aankopen zonder een film gezien te hebben (ookal is dat niet altijd iets zeggend oa bij de China filmpjes uiteraard)

Wel benieuwd hoe iedereen er nu voor staat met de dikke acties op dit moment?Al het geld te vroeg uit gegeven en nu bestel stress?

Wel benieuwd hoe iedereen er nu voor staat met de dikke acties op dit moment?Al het geld te vroeg uit gegeven en nu bestel stress?
Ben best stabiel bezig. Gedurende het hele jaar hier en daar wat bestellingen geplaatst. Nergens een extreem grote bestelling. Zal deze week wel wat bestellen ivm die magdumdeal en zal rond BF eventueel nog iets toevoegen wat ik graag wil. Verder moet ik nog op zoek naar het kleinere spul voor die kleine.

Nou nee, geen probleem. De Broekhoff actie was 'm voor mij net niet en Magnum dealer is hier niet. Verder eigenlijk geen acties in mijn omgeving die ik niet al verwachtte. BF nog op de planning voor evt extraatje, fonteinen inkoop nog, en verwacht van Mark nog niet betaalbaars nu (tenzij BF of openingsactie)

Mooi verzameling bij elkaar, veel 30mm gescoord.
Uiteraard wel iets meer dan voorgenomen maar moet er ook bij zeggen dat ik een doosje Cairo voor volgend jaar heb en een doosje voor dit jaar. Verder paar mooie blokjes. Alles in de freak gekocht, dat scheelt toch al snel 30% tov als ik het in november had gekocht. Te veel? nee nooit, al denkt mijn vrouw daar anders over.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan