Super Crackers BVD

Heb hier ook nog de nodige broodjes van. Heerlijk stookspul. Pure nostalgie. Laten we wel wezen met Oud & Nieuw zal er geen haan naar kraaien als je er hier een paar van afsteekt.
Ik heb hier ook nog een slof of 7 van liggen,maar hebben die van jullie ook van die dunne slecht brandende visco lontjes?
Dacht dat dat ook 1 van d'r redenen van afkeur was ?

Ik heb hier ook nog een slof of 7 van liggen,maar hebben die van jullie ook van die dunne slecht brandende visco lontjes?
Dacht dat dat ook 1 van d'r redenen van afkeur was ?
Jep, al een paar keer gehad dat ik het niet goed kon zien en er 1 in mijn hand klapte. Kleine tinteling en weer door haha.

*Oww wacht jij hebt het over visco, ik heb alleen ervaring met de grijslontjes...

Laatst bewerkt:
Hoe zit het met de snipperfactor van deze? Zijn het de dunne velletjes papier die ook nog gloeien en dwarrelen? De funke knallers vind ik meer kartonachtig.

Wel bijzonder dat een nog verkrijgbaar product dat in NL verboden is, hier besproken kan worden, terwijl zelfs F1 uit het buitenland een dikke ban er op heeft zitten.

Ik heb een paar pakjes afgestoken want stookmat Jawe had een paar sloffen op de kop kunnen tikken.
Na 2 pakjes was ik er alweer klaar mee, knallers afsteken is voor echt niet aan mij besteed.

Knallers waren alleen leuk als er een extraatje aan zat; een mooie druk en/of klankkleur liefst in een klein formaat, of een snipperfactor, mooi label, of een leuke aanloop (preburn/klappertje). De nervous twitches en spierpijn in de elleboog na een dag pangpang rotjes smijten hoeft voor mij ook niet meer. War einmal.

Ik heb ze gekocht voor de labels. Maar met oud en nieuw een pakje geprobeerd, je ziet het lontje bijna niet eens branden. Maar de geur die eraf kwam deed me weer denken aan vroeger

Iemand een tip waar je ze kan halen? Wil graag een slof voor mijn zoon als hij 12 wordt.
Dat mag hier eigenlijk niet besproken worden Paul. Echter, ik herken de wens die ik afgelopen jaar ook bij mijn eigen zoon had. Er is voor die leeftijd te weinig legaals te verkrijgen en je wilt niet dat ze zelf de overstap maken naar het bekende zware illegale spul. Buskruit knallers zijn relatief veilig voor die groep, als er iets mis gaat hoog uit wat pijn. Had om die reden nooit verboden mogen/moeten worden.

De BVD Super Crackers ben ik in België niet tegen gekomen.

Alternatieven (nu verkrijgbaar) zijn:
Keller China boller A
Slof van 240 bij pyroshop in Baarle: 9.99

Keller Kanonslagen
Slof van 200 bij Knalgoed in Hoogstraten: 6.00

Iets minder nostalgisch (want in doosje)
Flying Dragon kanonslagen
Doos 72 stuks bij Moerkant Essen: 4,79

Wanneer Zena in de lente opengaat zijn de Katan China Boller B aan te bevelen.
Klasse groter, maar nog steeds buskruit en maximale nostalgie.

Ten slotte wordt op meerdere plaatsen in BE de “ouderwetse” astronauten aangeboden. Deze zijn echter van een bedroevende kwaliteit en zou ik laten liggen. Had mijn zoon een slof gegeven, maar hij vond zelfs ratellinten interessanter.

IMG_0721.jpeg

Overigens komen de Reuzen Astronauten op dit plaatje van Guy Belboom in Visé. Die zijn stukken beter, maar voor de meesten is Visé behoorlijk uit de richting. Wel leuke winkel waar je nog wel eens wat nostalgische hebbedingetjes vindt.

Maar dit mag dus niet. Mocht deze post begrijpelijkerwijze resulteren in een ban: het gaat jullie goed en ik wens jullie allemaal het beste met onze mooi hobby!

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan