Stoor jij je ook zo aan harde vuurwerkknallen?

Jazeker!

Bepaalde forumleden denken namelijk dat hun cognitieve vermogen is ontwikkeld door de jaren heen. Echter is alleen hun leeftijd toegenomen en zijn het nu bejaarde die aan het zeuren zijn! Waar waren die roeptoeters in de jaren 2000 en 2010????? Doemscenario denkers.. Zogenaamde traditie redders.. Nee het zijn alleen sfeerverpesters...

Ook voelen zij zich geroepen hier op een forum, wat eerst geleid werdt door echte freaks, nu een soort anti vuurwerk kruistocht te voeren. Want dat heeft echt veel effect... Uhhhh neee!

Natuurlijk vind ik het zelf ook mooi als ik ergens een cake de lucht in zie gaan. Ik geniet er dan wel even van maar ondertussen denk ik wel doe dat nou niet in probeer je in te houden want hier gaan de mensen die het niet mooi vinden over zeuren. Je snapt toch wel wat er bedoeld wordt met wat sommigen hier bedoelen? Dat het vroege knallen alleen maar voer is voor de zeikerds en ja dan kan je wel denken laat maar lekker zeiken maar zo breid je dat kamp alleen maar uit.

Ik snap dat er freaks zijn die van die harde knallen houden en daar zelfs voor wakker geknald willen worden, maar het is toch logisch dat mensen zich daar rot van schrikken? En ja dan krijg je weer gezeur en krijg je steeds meer mensen tegen je.

Dan kan je gaan beginnen over dat het wij maar zeuren en oud zijn, maar nee ik ben 24 en noem het maar denken aan een ander waar het begint en ja ook bang voor onze traditie. Dus het minste wat je dan kan doen lijkt me wachten tot 31 december.

Wachten is moeilijk ik weet het. Bezoek lekker wat shows en demo's zo kom ik er wel doorheen.

Op een dag komt dat verbod toch wel. Laat iedereen maar knallen hoor zolang het nog mag duren.

Waarom zou er een verbod komen? Als iedereen zich gedraagt is er toch geen reden voor een verbod?

Van mij mag iedereen knalle maar doe het lekker ergens waar niemand last heeft. Als niemand last heeft dan is er geen reden om de regels aan te scherpen en is er wellicht kans op een versoepeling van de regels. Ik heb het hier dan ook niet over een jaar je eigen goed gedragen maar over jaren! zoals het nu al jaren langzaam in een hoek gedreven wordt door tegenstanders zo kan het na jaren ook weer uit die hoek komen en is iedereen blij.

Dat beeld van een soort mensen zoals Matiii verteld die zitten hier niet.
Wij gedragen ons, wachten zo lang mogelijk en maken niks kapot.

Dat soort jongeren waren er jaren geleden ook al.
Het is de overheid/gemeente die iets met die jongeren moet doen, niet wij op een forum waar dat soort mensen niet zitten.

Maar we moeten niet doen alsof we knallen haten of nooit geknald hebben.

Met je eens, alleen is het niet geweldig als je steeds s nachts jonglui weg moet jagen die salutes en cobras in je tuin gooien.. :frusty:

Waarom geloof ik dit verhaal niet. Dan doe je waarschijnlijk zelf ook iets niet goed. Ze gooien namelijk niet zomaar iets in je tuin, dat komt er bij mij niet in. Klinkt heel ongeloofwaardig kerel.

Waarom geloof ik dit verhaal niet. Dan doe je waarschijnlijk zelf ook iets niet goed. Ze gooien dan niet zomaar iets in je tuin, dat komt er bij mij niet in. Klinkt heel ongeloofwaardig kerel.

Zucht... het is een hang groep jongeren die stoer willen.doen voor elkaar. 2-3 jaar terug hadden we schade aan de ventilatiroosters en daar weigerden ze voor te dokken/excuses aan te bieden. Sinsdien steeds gezeur met zulke lui. Die bederven het voor ons..

Wel lekker hoor.. de nachtelijke knallen (zolang er geen schade ontstaat). Vooral als er een cake de lucht ingaat brengt dat wel sfeer zo in de decembermaand.

Het is blijkbaar nodig, aangezien je last hebt van tunnelvisie in deze. Je vergelijkt maar op een punt, kijk oa naar sociale controle, sociale media, de verkrijgbaarheid van deze knallers etc. Mensen zeurende opa's noemen getuigd niet van een hoog level aan respect en empathie. En als kers op de kaart zijn we geen Freaks. Ik ken het hele verhaal inmiddels. Ik zou zeggen Verdedig je knallers en zie de toekomst tegemoet:bonk:

Beste ga je dan naar een puzzle forum. Of een psychologie forum nog beter want blijkbaar ben je daar heel goed in volgens mij ben jij psycholoog.:bye:

Waarom geloof ik dit verhaal niet. Dan doe je waarschijnlijk zelf ook iets niet goed. Ze gooien namelijk niet zomaar iets in je tuin, dat komt er bij mij niet in. Klinkt heel ongeloofwaardig kerel.

Dit soort reacties waarbij er heel makkelijk geroepen wordt dat iets niet waar is om een probleem te bagataliseren is heel toxisch voor het hele vuurwerk verbod discussie. Het voegt niks toe en het is duidelijk dat er met dikkere knallen ook meer overlast gepaard gaat. 1+1 =2

Kom op man, daar gaan we weer:rolleyes: En het dan hebben over dat iedereen op elkaar zeikt:p

Kan er niet op een normale manier worden gediscussieerd?

Ergernis kritiek wordt blijkbaar opgevat als kritiek op mensen hier. (Die hetzelfde afsteken) dat is toch helemaal niet nodig? Het gaat hier om verkeerd gebruik van soorten vuurwerk die hier niet worden afgekeurd, maar de omstandigheden veroorzaken de ergernis(niet het vuurwerk,bijna iedereen vind geknal prachtig)

Ik houd me vanaf nu hierbuiten, ik kies geen partij voor of tegen. De oorzaak is een meningsverschil tussen voor en tegenstanders.

Dit is weer de typische eeuwige vwc-discussie. Hier gaan diverse leden het nooit over eens worden. Liever bespreken we dit onderwerp gewoon niet meer. :)

Back
Bovenaan