Stoken om 10uur of toch maar niet?

Stoken om 10uur of toch maar niet?

• Ik begin met een 10uurs project! En stook daarna lekker de hele dag door

Stemmen: 35 13,6%
  • Ik stook vanaf 10 maar niet continue

Stemmen: 89 34,6%
  • Ik stook de hele dag door maar heb geen 10uurs project

Stemmen: 34 13,2%
  • Ik heb een 18uurs project!

Stemmen: 99 38,5%

• Totaal stemmers
    257
  • Peiling gesloten .
Ik ga dit jaar ook niet meer stoken overdag. Alleen nog wel carbid schieten want dat valt niet onder vuurwerk. En dat mag gewoon in onze gemeente.

Boete als je gepakt word is 100 euro, verder geen vervolging. Leg van te voren een klein beetje vuurwerk klaar in je garage, word je gepakt betaal je die 100 euro en nemen ze dat kleine beetje in beslag. Vervolgens kan je om 18:00 gewoon weer door knallen met je vuurwerk. (leg de grote lading dan ergens op zolder ofso). Dat risico wil ik wel nemen, als de overheid de mensen niet meer serieus neemt, neem ik de overheid ook niet meer serieus.

Met die overvloed aan Cat. 1 vuurwerk en gigantisch lage prijzen kan je denk ik ook de dag doorkomen zonder cat.2 te stoken :p

ja natuurlijk en als jij als stoer ventje betrapt word met cobra's en zwaarder spul kijken ze thuis echt wel even hoor of je niet toevallig nog meer hebt liggen.

maak je maar niet te druk om die kinderen maxx. Ik wacht wel lekker tot 18.00 en illigaal blijft hier maar ver vandaan. Zou er niet aan moeten denken dat ze daar al me legale vw weg halen omdat ik een harde knaller afsteek. Dat laat ik lekker doen door stoerdoende kinderen een straat achter me :)

Wachten is beter elk knalletje daarvoor is een extra punt voor bonte.
Maar soms is het moeilijk ff die pijl testen en ohw die nieuwe singoe shot.
Knal de nieuwe hardste rotje van nl echt zo hard.
Maar dit jaar wacht ik netjes mischien en knalpot om 10 uur maar daar zal het helaas bij blijven.
Maarja des te meer fun om 18 00 kunnen we die 8 uur schade aan 1 stuk inhalen.
Daarom verwacht ik dit jaar ook veel meer sier te zien.
Maar de eters die rondtrekken met de rotjes om 10 uur zal ik zeker missen

ik ga smiddags gewoon wat categorie 1 vuurwerk afsteken en om 18.00 volledig los tot 0.00

Maar zal het 10 uur moment zeker gaan missen :cry:

Ik word sowieso veel te vroeg wakker, en dan sta ik om 10:00 echt wel buiten klaar met een knalcake en een rol. Afsteken, en als er binnen een kwartier of half uur niemand is, ga ik voorzichtig door stoken :p

Het verschil met cat.1 en cat.2 is niet zó groot.

Gaan jullie echt alléén cat.1 stoken of ook wat ander klein cat.2? Ik bedoel een rotje, of zo'n vliegende bij?

Ik begin pas om 18u, om de simpele reden dat dat de regels zijn dit jaar.
De enige kans om te zorgen dat het niet compleet verboden gaat worden is te zorgen dat de mensen zich aan de regels houden en de illigale boys aangepakt worden.

Ik heb de mening als je voor 18u gaat stoken je de anti's alleen maar voer geeft voor een vuurwerkverbod.

Ik begin pas om 18u, om de simpele reden dat dat de regels zijn dit jaar.
De enige kans om te zorgen dat het niet compleet verboden gaat worden is te zorgen dat de mensen zich aan de regels houden en de illigale boys aangepakt worden.

Ik heb de mening als je voor 18u gaat stoken je de anti's alleen maar voer geeft voor een vuurwerkverbod.

Ook al begin je om 18.00, dan gaan ze weer lopen mekkeren dat ze om 20.00 uur d'r hondje niet uit kunnen laten en dat de tijden dan naar 22.00 uur moeten.

Jaar erop is het van 00.00 tot 01.00 en dan is het afgelopen....... :cry:

Gewoon om 10.00 GAS EROP !!!! Laat maar zien dat de nieuwe regel niet te handhaven is, maar laat het zware knalvuurwerk een keer liggen. Daar is ook de meeste irritatie van. Nitraten en vlinders OK, zwaarder NEE.

Heren,
Ik heb zo'n gevoel dat 2017 verbod komt op het consumentenvuurwerk.
Ik kies er dus voor om nog even 3 jaarwisselingen te genieten van vuurwerk nu het nog kan.
Als de politie komt laat ik gewoon een uitdraai zien van dit :

http://wetten.overheid.nl/BWBR0013360/Hoofdstuk2/3/Artikel236/geldigheidsdatum_01-12-

Gewoon een beetje vriendelijk blijven tegen de politie en een leuk babbeltje houden.
Ze zullen dan echt niet moelijk doen. En anders zeg je gewoon ''ey Wout hedde gij zin om te renne ofwa" haha. Gebruik je hersenen & iedereen alvast een gelukkig gezond 2015 !

-Mike

Ik zal wel af en toe wat afsteken maar heb voor het grootste deel toch siervuurwerk dus ik ga pas echt beginnen als het donker word en na het eten dus denk dat dat ongeveer 6/7 uur is

Gewoon af en toe wat vanaf 10:00. De hele dag stoken doe ik al een tijdje niet echt meer. Overigs meer sier dan knalvuurwerk

Ik zal beginnen met een 10 uurs project, daarna zal ik wat stoken tot mijn volgende project: het 18 uurs project haha.. ik stook sws niet de hele dag door, de avond is het leukst. Dat neemt dus niet weg dat ik ga stoppen met mijn 10 uurs project. Een bekeuring? Ik zal het beste halen uit cat 1, met wat poolse eind knallen. Bewijs maar dat ik illegaal bezig was, want cat 1 vuurwerk blijft liggen en poolse knallers zijn niet terug te vinden.

Back
Bovenaan