Stoken om 10uur of toch maar niet?

Stoken om 10uur of toch maar niet?

• Ik begin met een 10uurs project! En stook daarna lekker de hele dag door

Stemmen: 35 13,6%
  • Ik stook vanaf 10 maar niet continue

Stemmen: 89 34,6%
  • Ik stook de hele dag door maar heb geen 10uurs project

Stemmen: 34 13,2%
  • Ik heb een 18uurs project!

Stemmen: 99 38,5%

• Totaal stemmers
    257
  • Peiling gesloten .
Vooropgesteld wil ik natuurlijk niet dat het Nederlandse vuurwerk verdwijnt.

Maar sorry hoor, ik laat mij niet uitmaken voor traditie-killer. Ik heb:

- Nog nooit illegaal vuurwerk afgestoken (in Nederland)
- Nog nooit vandalisme gepleegd
- Nog nooit iemand verwond/mezelf verwond
- Me altijd respectvol opgesteld tegenover mens/dier. (en des gevraagd, mijzelf verplaatst naar een andere locatie om daar verder te stoken)

Mag ik stellen dat ik dan juist geen traditie-killer ben? Dit zijn namelijk alle punten waarom de overheid het vuurwerk wilt verbieden.

Verder dragen mensen die alleen maar "ja meneer de overheid, natuurlijk meneer de overheid" zeggen meer bij aan het verbod dan ik. Als de overheid geen weerstand krijgt uit de samenleving; wat houd ze dan tegen om het verbod niet verder door te voeren?

Oh en @rdam: Groenlinks vind ik bah :P

Maargoed mochten mensen het alsnog niet eens zijn met mijn mening, dat mag. Een forum waar ieders neus dezelfde kant op wijst is namelijk geen forum.

LeMoN, carbid mag gewoon nog vanaf 10.00 tot 02.00, is geen vuurwerk ;) staat trouwens ook zo geschreven op de site van de overheid :)

Vooropgesteld wil ik natuurlijk niet dat het Nederlandse vuurwerk verdwijnt.

Maar sorry hoor, ik laat mij niet uitmaken voor traditie-killer. Ik heb:

- Nog nooit illegaal vuurwerk afgestoken (in Nederland)
- Nog nooit vandalisme gepleegd
- Nog nooit iemand verwond/mezelf verwond
- Me altijd respectvol opgesteld tegenover mens/dier. (en des gevraagd, mijzelf verplaatst naar een andere locatie om daar verder te stoken)

Mag ik stellen dat ik dan juist geen traditie-killer ben? Dit zijn namelijk alle punten waarom de overheid het vuurwerk wilt verbieden.

Verder dragen mensen die alleen maar "ja meneer de overheid, natuurlijk meneer de overheid" zeggen meer bij aan het verbod dan ik. Als de overheid geen weerstand krijgt uit de samenleving; wat houd ze dan tegen om het verbod niet verder door te voeren?

Oh en @rdam: Groenlinks vind ik bah :P

Maargoed mochten mensen het alsnog niet eens zijn met mijn mening, dat mag. Een forum waar ieders neus dezelfde kant op wijst is namelijk geen forum.

"Verder dragen mensen die alleen maar "ja meneer de overheid, natuurlijk meneer de overheid" zeggen meer bij aan het verbod dan ik. Als de overheid geen weerstand krijgt uit de samenleving; wat houd ze dan tegen om het verbod niet verder door te voeren?"

Volgens mij pas jij perfect in die catogorie hoor.
Ik zie jou alles behalve weerstand richting een verbod bieden..

De straat op overdag ga ik dit jaar niet, moet werken van 1 tot 6 haha. Daarna snel wat eten en door naar me maten. Voor 12 uur meer klein spul en wat cakes. Vervolgens om 12 uur volle bak :p

@pyro4life volgensmij komt het woord: "beargumentatie" niet in jouw woordenboek voor:rolleyes:

+ lees de 1e zin waarmee je mij citeert. Jij beweert iets dat ik al van te voren heb ontkracht.

Als je er anders over denkt is dat prima, maar ga geen modder gooien zonder beargumentatie.

hahaha kreeg net de folder van de ali in de bus en die spelen er handig op in !!

vanaf zaterdag 20 december

60 knetterballen voor 2.49
60 knetterlinten voor 2.49
30 fonteinen ! voor 7.99
pakket met 102 stuks vuurwerk voor 6.99

dat word dus gewoon de hele dag stoken hahaha

Echt, bedankt voor deze tip! Ga meteen even naar de Aldi om wat in te slaan, want dit is natuurlijk geen geld. Normaal gesproken betaal je voor 20 crackling balls 2,50, je krijgt nu dus 3x zoveel. En 30 fonteinen voor 8 euro is ook ontzettend goedkoop, en die fonteintjes duren ook nog eens 25 seconden. Heb je meteen ook weer wat moois om de dag mee door te komen. Overigens, ook nog 80 grondbloemen voor 2,50

Enquete gesloten. Eindstand veel freaks beginnen gewoon om 10 met stoken. Yeah veel plezier buddies laat het plezier beginnen!

Topic mag gesloten worden!

Het lijkt hier gewoon op een normale oudjaarsdag. Volgens mij zijn er maar weinig mensen die zich iets aantrekken van die nieuwe regels. Het is trouwens wel prachtig stookweer :)

Ik merk niet heel veel verschil met vorig jaar. Gaat gewoon door hier.
Zag wel net politie met een aantal gasten meelopen naar hun huis. Dweilen met de kraan open is het.

In de meeste Nederlandse gemeenten handhaven bijzondere opsporingsambtenaren (boa's) op het te vroeg afsteken van vuurwerk. Dit jaar mag er pas vanaf 18.00 uur worden geknald op oudejaarsdag. Andere jaren mocht dit vanaf 10.00 uur. De politie komt pas in actie bij grote incidenten.

Bron ad.nl

Merk geen verschil, er wordt massaal afgestoken zeker nu smiddags... Benieuwd naar 18 uur. Ik ga weer terug naar buiten :D

Ik heb alleen om 10 uur een Cobra 8 afgestoken kan het gewoon niet laten :angel:
Maar zit net achter mijn pc op vuurwerkcrew tot 18 uur dan lekker knallen tot dat mijn vuurwerk op is :D

In de meeste Nederlandse gemeenten handhaven bijzondere opsporingsambtenaren (boa's) op het te vroeg afsteken van vuurwerk. Dit jaar mag er pas vanaf 18.00 uur worden geknald op oudejaarsdag. Andere jaren mocht dit vanaf 10.00 uur. De politie komt pas in actie bij grote incidenten.

Bron ad.nl

Vrij veel politie rond zien rijden in de ochtend (tussen 8 en 12 zeg maar). Daarna ben ik niet meer buiten de hekken van de tuin geweest. Denk dat er wel mee politie rind reed hier dan normaal, maar heb met mn Cat 1 nergens last van gehad. Gezellig over staan praten met de buurjongen en in de middag gestookt met m'n zwager. Prima dus :D

Eerste keer dat ik aangesproken wordt door een agent wa pas tegen 1 uur in de nacht denk ik. Fontein stond wat divht bij de auto's. Inschattingsfoutje. Was geen probleem, kon gebeuren. Fijne jaaswisseling gewenst en ze zijn weer weg gedaan :)

Heb me de hele dag zitten vervelen gewoon allen maar wachten.. maar kwart voor 6 vond ik het genoeg geweest.. duur te lang dus ben ik begonnen

Back
Bovenaan