Stoken om 10uur of toch maar niet?

Stoken om 10uur of toch maar niet?

• Ik begin met een 10uurs project! En stook daarna lekker de hele dag door

Stemmen: 35 13,6%
  • Ik stook vanaf 10 maar niet continue

Stemmen: 89 34,6%
  • Ik stook de hele dag door maar heb geen 10uurs project

Stemmen: 34 13,2%
  • Ik heb een 18uurs project!

Stemmen: 99 38,5%

• Totaal stemmers
    257
  • Peiling gesloten .
Heren,
Ik heb zo'n gevoel dat 2017 verbod komt op het consumentenvuurwerk.
Ik kies er dus voor om nog even 3 jaarwisselingen te genieten van vuurwerk nu het nog kan.
Als de politie komt laat ik gewoon een uitdraai zien van dit :

http://wetten.overheid.nl/BWBR0013360/Hoofdstuk2/3/Artikel236/geldigheidsdatum_01-12-

Gewoon een beetje vriendelijk blijven tegen de politie en een leuk babbeltje houden.
Ze zullen dan echt niet moelijk doen. En anders zeg je gewoon ''ey Wout hedde gij zin om te renne ofwa" haha. Gebruik je hersenen & iedereen alvast een gelukkig gezond 2015 !

-Mike

Typish ik heb ook het gevoel dat het in 2017 verdwenen is consumenten vuurwerk en dat dit 18 00 een voortraject is om je vast te laten wennen

Gewoon lekker knallen, veelal een gevoelskwestie als je om je heen veel geknal hoor en je ziet politie het tolereren dan zou ik het zeker niet laten. Zie je dat er een heksenjacht is zou ik me inhouden of wellicht meer in de eigen tuin.

Gewoon lekker vuurwerk afsteken.
die boete die je kan krijgen boeit me niet zo.
plezier maken kost nou eenmaal geld.

Hoe hoog moet de boete zijn dan, voordat jij je aan de afsteektijden houdt?
Ikzelf zou die 100 euro er niet voor over hebben, maar ik ben wel benieuwd tot welke grens jij de bekeuring riskeert.

Ik ga vanaf 10:00 beetje cat 1 en afentoe een rotje of singleshot tussendoor en om 18:00 ga ik los

Heb gekozen voor: 'Ik stook de hele dag door maar heb geen 10uurs project' ik ga s'middags naar het carbidschieten namelijk en daar trekt echt niemand zich iets van een vuurwerkverbod aan.. Ook onzinnig want het carbid schieten is zo veel luider dan het legale vuurwerk. Een 10:00 project doe ik niet denk ik, misschien wat fluiters en knalcakes maar denk dat ik er voor kies om dat te bewaren voor in de avond zodat ik dan wat meer kan stoken :D

Bij nader inzien is de ''Ik stook vanaf 10 maar niet continue'' meer van toepassing bij mij.

ik ben vader geworden op 5 sep
dus uit slapen word het niet meer voor mij
dan deed ik dat ook echt niet op 31 dec
maar ja als ik wakker ben ga ik niet drekt stoken
zal vast wel paar klappers het raam uit gooien
maar ja daar blijft het denk ik bij
af en toe ff paar klappers en een cake de lucht in
maar om 18.00 gaat de 14 kilo zware 100.000 klapper wel de brand in en ga ik zo wie zo ff een uur goed los

Ach ik hoop eigenlijk dat er een verbod komt, dan heb ik eindelijk een goede reden om mijn vuurwerk in België te gaan halen.... Ik heb het altijd bij het Nederlandse vuurwerk gehouden (ook al knalt het totaal niet hard in vergelijking met andere knallers uit het buitenland). Maar toch, gewoon een kwestie van genoegen nemen. Gaan ze dat verbieden, dan weet ik een ding zeker dat er in mijn straat dan wel wat hardere klappers te horen zullen zijn dan normaal... Ik zie het dus eigenlijk een beetje als een win-win situatie :)

Ik sta gewoon zoals vanouds om 10 uur buiten even wat dingen afsteken en zo af en toe wat afsteken omdat ik nu al weet dat ik het niet ga redden tot 6 uur.
Dan om 4 uur naar een vriend waar de houtkorf aan gaat en dan ook nog wat stoken.
En dan om 6 uur volop stoken!

Ach ik hoop eigenlijk dat er een verbod komt, dan heb ik eindelijk een goede reden om mijn vuurwerk in België te gaan halen.... Ik heb het altijd bij het Nederlandse vuurwerk gehouden (ook al knalt het totaal niet hard in vergelijking met andere knallers uit het buitenland). Maar toch, gewoon een kwestie van genoegen nemen. Gaan ze dat verbieden, dan weet ik een ding zeker dat er in mijn straat dan wel wat hardere klappers te horen zullen zijn dan normaal... Ik zie het dus eigenlijk een beetje als een win-win situatie :)

Behalve het feit dat je een stuk makkelijker te pakken bent omdat je als enigste aan het stoken bent.
Is de dubbele boete waarschijnlijk ook niet iets waar je op zit te wachten.
Ik zie het dus eigenlijk niet als een win-win situatie.

Snap niet wat jij doet op een vuurwerk forum, sorry hoor.
Als er een totaal verbod komt is het beter te handhaven aangezien de meeste kinderen niet meer mogen van hun ouders, dus 40% valt al weg. Mensen met vuurwerk - als ze eraan komen zullen al huiverig zijn.

Een verlies-verlies bedoel je :bonk:

Bestaat er ook een dislike knop voor jou groen links reactie

Gelukkig heb ik carbidschieten nog en hop dat jij gepakt word met belgies vuurwerk :P
als je tegen vuurwerk ben wat doe je dan op deze forum!!!!

Ga eens weg met je verbod een win-win situatie... Ja sorry hoor, ben de 10oste die hierop reageert. Maar..

(Ik heb efe een groot verhaal weg gelaten anders was ik echt verwijderd van dit forum, ik kan me zelf nog inhouden!!!) Maar kom op....

Ik laat zulke hollanders zoals jou ONZE TRADITIE, ONZE PASSIE, ONZE BELVEVING, ONZE HOBBY niet verpesten. Allemaal een verkeerd beeld!! En vooral jou mening.. Dit is echt het DOMSTE wat ik ooit heb gehoord!! Je hoopt op een verbod dat je naar belgie kunt...

Legaal (((sier))) vind ik beter dan het Belgische flut spul. (Over het algemeen). ((Ik praat niet over blokken enzo)).

Dit jaar geen rekening mee gehouden van 10:00 naar 18:00 uur.
Maar sowiso heb ik (persoonlijk) liever sier. Dus dat is sowiso geen groot probleem voor mij.
Al begin ik in de schemer wel met wat pijlen. (Uurtje of 16:30).

Vast nog wel wat leuke dingentjes overdag. Maar niet echt de hele dag stoken.
Overlast zal minimaal zijn... Overlast... kom op zeg... zeurpieten allemaal!!

Groet.

Is ook een december noob die zich net heeft geregistreerd, gewoon iemand die zit te stoken.
Laat hem lekker met zijn kromme gedachten.

hahaha kreeg net de folder van de ali in de bus en die spelen er handig op in !!

vanaf zaterdag 20 december

60 knetterballen voor 2.49
60 knetterlinten voor 2.49
30 fonteinen ! voor 7.99
pakket met 102 stuks vuurwerk voor 6.99

dat word dus gewoon de hele dag stoken hahaha

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan