Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik ga mij er ook aan houden... ik zal zeker wel cat 1 stoken vanaf 10 uur, maar ik wil mij wel netjes aan de nieuwe regels houden hoe vreselijk ze ook zijn.
We gaan dan wel helemaal los om 18:00 uur![]()
Ik weet nog dat ik vroeger, niet kon slapen in de nacht van 30 op 31 dec. De hele tijd op mijn klokje kijken of het al laat genoeg was om mijn vader wakker te maken. Hij had 2 banen en zorgde dat hij de 31ste altijd vrij was. Vanzelfsprekend dat de 31ste zijn uitslaapdag was. Telkens op de klok kijken, om de 5 minuten bepalen of hij al genoeg had uitgeslapen en of ik hem maar wakker moest maken haha. Zelf al rond 8 uur douchen, mijn vuurwerk bekijken, netjes opstapelen, weer bekijken, wat vuurwerkgeluiden maken, baby knalpijltjes met mijn hand laten vliegen, weer anders opstapelen, de klok in de gaten houden en hem uiteindelijk om 0915 wakker maken om klaar te maken. Na een minuut op de badkamerdeur kloppen dat het wel lang genoeg geweest is, tijden zijn ontbijt hem sneller te laten kauwen, zn schoenen klaarzetten en alle vuurwerk in een tas zetten. Zorgen dat je stipt 10uur in de ochtend buiten stond en iets met een lont aanstak. Zo lang het maar knalde, spinde of een fluit gaf.
Die beleving, afwachting en het daadwerkelijke 10uur moment is gewoon magisch. 19 jaar later zorgde ik nog steeds voor het 10 uur moment.
Maar goed, mocht het dit jaar naar 1800 worden verplaatst, dan houd ik me daaraan. Wij als vuurwerkliefhebbers, maar ook als burgers van de NLse staat worden overspoeld met regels en gaan gebukt onder consequenties. Als we ons hier niet aan houden, staan we binnen 2 jaar allemaal op een gezamelijk plein te kijken hoe anderen lol hebben in het afsteken.
Mijn beste mede liefhebbers, ook al is het 10uur moment nostalgisch en magisch, laten we ervoor zorgen nog eindeloos te kunnen genieten van het zelf afsteken en houd je aan de evt nieuwe regels.