"Spotgoedkoop babypijltje in de ban"

Ik maak bij deze mijn laatste berichtje, en ga maar eens kijken welk overheidsorgaan ik kan aanschrijven en mijn ideeen daar opperen, hopelijk hebben ze een luisterend oor, scheelt hun ook weer een hoop gemeenschapsgeld bij letsel, en veiligheid willen ze natuurlijk ook wel, en wat dacht u ervan meneer YU , vind u het ook z,on goed idee? Samen staan we sterk ;)

Al die leden die weer domme meningen plaatsen waar niemand om vraagt over wat er allemaal verboden moet worden :frusty:

als ik eerlijk ben ben ik blij dat dit je laatste bericht hier was. Want ik kreeg het idee dat je aan het jennen was en aan het provoceren. Je mag altijd je mening geven, maar dit was het gevoel dat ik erbij had. Ik wens je veel succes met je mailings. Ik hoop dat je daadwerkelijk goede oplossingen weet te bedenken en niet blijft hangen in een hetze tegen vuurwerk.

greetzz

Baby pijlen weg, goed geregeld, ongelijde projectielen

Ik lees overal de jeugd kan er niet mee omgaan, vraagje, aan welke leeftijds catogorie wordt er dan gedacht? Want je mag pas vuurwerk halen vanaf je 16de ;).

Dus als de jeugd jonger is dan 16, dan gaat er toch ergens iets mis.........

Ik ben voor zoveel mogelijke vrijheid voor het nederlandse volk.
de staat wil beetje bij beetje al je vrijheden afnemen en een controle staat erdoor heen drukken.
zo kun je alles wel verbieden met elk product kun je bijna wel letsel veroorzaken bij je eigen of anderen bewust of onbewust.
bij normaal gebruik zijn die pijltjes leuk en veilig genoeg.
doordat een groot deel van vooral jonge kinderen hier verkeerd mee omgaan moet het verboden worden.?

En wat als ze het verbieden....... bestel je ze toch gewoon via internet, reuze handig komt gewoon met de post aan.

Voor de babypijltjes waren het de stink- en rookbommetjes die uit de handel gingen.
Na de babypijltjes gaan ook de grote vuurpijlen en de single-shots naar het schavot.

Katan vuurwerk heeft in juni de order geannuleerd in china,wij leveren de babypijltjes niet uit.

Waarom niet, net zoals Wolff gekozen voor een kwalitatief beter type pijltjes?
Zet er een goede gebruiksaanwijzing op, geef een brilletje bij elke aankoop en (wegwerp)oordopjes.

Wat mij opvalt is dat tientallen posts alleen maar gaan over het misbruik van de pijltjes (over grond en uit de hand schieten etc). Zoals ik al op pagina 1 vertelde is dat helemaal niet de enige reden dat juist de babypijl als eerste in de ban gaat en niet de romeinse kaars die ook op grote schaal misbruikt wordt.

Door de lage verkoopprijs van de pijltjes is de kwaliteit in de loop der jaren enorm verslechterd. Te dunne en snel breekbare stokjes zijn eerder regelmaat dan uitzondering. Hierdoor is het pijltje ook gevaarlijk wanneer het op de juiste manier afgestoken wordt. Dit zorgt er samen met het misbruik voor dat de keuze genomen is de pijl in de ban te doen. Laat dat duidelijk zijn :)

bij normaal gebruik zijn die pijltjes leuk en veilig genoeg..

Hier ben ik het totaal niet mee eens.
Ook bij juist gebruik,dus in een flesje gevuld met water,gaan die dingen alle kanten op.
Of ze hebben te weinig stijglading,of helemaal geen stijglading.

De pijltjes uit de jaren 80 begin 90 dat waren goede veilige babypijltjes.
De stokjes die er tegenwoordig aan zitten zijn nog maar een fractie van de dikte wat er vroeger aan zat.

Ik zal pijlen en shocks ook niet gaan missen, hoewel ik het wel mooi spul vind. Maar de combinatie prijs/lage kwaiiteit vs gedrag van de gemiddelde consument maakt dit spul risicovol, voor mens en vw imago, wat het genot van de dikke cakes zelfs op het spel kan zetten. Dan maar niet.

Volgend jaar in de ban, in volgorde: gilheksen (die gele), romeinse kaarsen, shocks, pijlen tot 20gr. NEM. Jaar d'r op alle pijlen en knalvuurwerk. Blijven cakes, cat 1, dikke pijlen en fonteinen over, en dan hopen dat preloaded enkelshots tot 2" toegestaan gaan worden. Als compromis worden cakes uit cat.3 dan wel toegestaan.

Hier ben ik het totaal niet mee eens.
Ook bij juist gebruik,dus in een flesje gevuld met water,gaan die dingen alle kanten op.
Of ze hebben te weinig stijglading,of helemaal geen stijglading.

De pijltjes uit de jaren 80 begin 90 dat waren goede veilige babypijltjes.
De stokjes die er tegenwoordig aan zitten zijn nog maar een fractie van de dikte wat er vroeger aan zat.

Stokjes zijn soms zo flinterdun dat je er praktisch door heen kunt kijken. De meeste krijg je niet eens de grond in omdat ze te slap zijn.

Dit jaar ontmoedigd, volgend jaar alle aangesloten importeurs volledige verkoopstop? Dan hebben dealers van hen dit jaar de tijd de boel nog kwijt te raken. Dan is het verminderde oogletsel pas in 2016 in de cijfers terug te zien, net voor 2017...

Maak wat degelijke 'baby' pijltjes zoals de good old Cruise Rocket van Wolff.. Zijn nog betaalbaar, maar niet massaal zoals de 'sloffen' wat een hoop gooien en heksenkringen scheelt:wink: En anders inderdaad een brilletje :cool: gratis erbij.

Ik vind het persoonlijk ook wel jammer dat het eruit gaat, al steek ik ze al 15 jaar niet meer af. Ik vind het toch mooi om te zien hoe de meeste kinderen zich ermee vermaken.

Lijkt me sterk dat veel goedkoop vuurwerk zoals singleshots en romeinse kaarsen verboden zullen worden de komende jaren. Als jongeren geen goedkoop knalwerk meer heeft wijken ze veel sneller af naar illegale knallers. En of de regering dat wilt..

ik snap ook niet waarom je bij elke bestelling niet gewoon een bril mee krijgt, ik vind dat als je vuurwerk verkoopt dat je er ook gewoon een bril bij kan doen.

Je kan er wel vuurwerkbrillen bij leveren maar dit gebeurd hier nu al 2 jaar en zien hier eigenlijk bizar weinig mensen met een bril lopen en ik denk dat dat niet alleen hier het geval is

in 2014 op basis van cijfers Nederlands Oogheelkundig Gezelschap

236 patienten -> 141 stokers -> 96 omstanders (41%)

302 ogen gezien, 211 met niet blijvend letsel, 91 (30%) met blijvend letsel -> 10 ogen verwijderd, 18 blind, 51 visusverlies

Naar oorzaak:

knal 85 (36%)
pijl 37 (16%)
sier 70 (30%)
onbekend 39 (17%)
carbid 5 (<1%)

gem. leeftijd 24.85
mediaan 20

linkje naar voorgaande jaren

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan