Silver Salute

Tja op dat filmpje is het inderdaad niet echt overtuigend. Ik heb m inmiddels 3x besteld dus ik mag hopen dat de cake de reacties die na de eerste demo's geuit werden ook daadwerkelijk waar kan maken. Ik ga er toch wel een beetje van uit eigenlijk:wink:.
Mede door de reacties op het eerste filmpje (zie startpost) tijdens die eerste bewuste demo heb ik er wel vertrouwen in dat deze cake zijn verwachtingen waar maakt straks op de 31e.

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je hiermee dan Richardus?

ik denk dat hij bedoeld dat er "te weinig" kruit in zit.
maar het is natuurlijk alleen maar een tail en knal en daarvoor heb je niet zo heel veel gram per schot nodig.
was het maar waar dat er knalblokjes van 15gram per schot gemaakt mochten worden.

Dat dat minder is dan ík in ieder geval had verwacht, en ook een andere invulling geeft aan de kreet 'maximum burst'; dat gaat dan iig niet over max. kruitinhoud per tube.
Ook geeft het te denken over het mogelijke verschil tussen de Silver en Golden Salute; die laatste heeft 10gr. per shot (zonder mines) en deze 6.66 mét mines...
Ik ben steeds meer benieuwd naar de winkeldemo's, of hier net als vorig jaar een cake uiteindelijk wat minder vet is dan de eerste demo doet vermoeden... en een andere dus beter.

Dat bedoelde ik :D

Aan de andere kant is het ook weer zo dat het bij flash vaak niet om kwantiteit gaat maar om kwaliteit. Misschien is het flash van de silver salute beter van kwaliteit waardoor er minder nodig is voor een goede klap. Ik zou echter niet weten waardoor dat verschil in kwaliteit zou moeten komen, maar ik probeer ook maar een oorzaak te achterhalen van de inderdaad vrij kleine kruitinhoud van de silver in vergelijking met de golden.

Deze cake staat bij mij op de lijst. Wat een lekker knalblokje. Lekkere hard burstknallen en een mooie ti-effectjes !! En zeker een heerlijke prijs

dat er maar 240 gram in zit is in principe niet eens zo gek, omdat (al eerder in een post gezegd wordt) er voornamelijk flash wordt gebruikt. en er kan dan 2 gram flash max per tube gebruikt worden.

tevens is de term maximum burst niet hetzelfde als maximum powder.. toch?;)

en dan als je nog verder kijkt, dat het niet zo gek is dat een 36 shots knalblok maar 240 gram heeft... hoe worden dan die harde knalblokken van 100 schoten gemaakt, zoals de big mcthunder?:)
daarom bij knalblokken gaat het niet alleen om maximaal kruit, maar om het soort kruit, en dat is flash, dus maar max 2 gram per tube.

bij de golden salute wordt er ook wat kruit gebruikt bij de tail, dat is een mooie felle lichtkogel!

tsjah, het word voor mij al maar moeilijker om te kiezen tussen silver of gold. met dat de nieuwe folders van wolff online kwamen zijn er namelijk ook nieuwe filmpjes van deze 2 knalcakes:

Silver Salute (1896)
Golden Salute (1897)

lijkt er toch op dat de knallen van de gold salute harder zijn (te oordelen aan de echo)

De knallen op het filmpje op de site van Wolff vind ik ver onder de maat. Staat in geen verhouding met het eerste filmpje. In eerste instantie leek het mij een leuke knalpot maar ik haak bij het zien van het andere filmpje af.

Grunn, ik raad je echt aan om een winkeliersdemo te bezoeken. Je weet niet wat je meemaakt. Eigenlijk moet men niet domweg op filmpjes af gaan. Elke microfoon is weer anders. En geloof mij, dat deze cake echt goed hard gaat.

De knallen op het filmpje op de site van Wolff vind ik ver onder de maat. Staat in geen verhouding met het eerste filmpje. In eerste instantie leek het mij een leuke knalpot maar ik haak bij het zien van het andere filmpje af.

Gewoon halen die Silver Salute...ik heb er 2x onder gestaan met shows en deze is een stuk harder dan de Mc Thunder van Lesli

Toch wel redelijk tegenstrijdige berichten zo her en der op het forum. De één vind het helemaal niks, de ander is er helemaal lyrisch over.:sad:
Filmpjes zijn natuurlijk bar slecht vergelijkingsmateriaal, mijn vraag is daarom ook, als er mensen zijn die deze cake al eens of meerdere malen hebben meegemaakt tijdens demo's of andere shows, of zij hier hun gefundeerde mening over deze cake willen delen.
In ieder geval mooi om te lezen dat hij toch wel de moeite waard is poziloc! Ik ben benieuwd of er meerder mensen zijn die deze mening ook toe bedeeld zijn.:)

Ja ik vind het ook een beetje vaag allemaal..

Als ik op de filmpjes afga, lijkt mij de Golden Salute veel harder.. Maar het kan zijn dat deze van dichterbij is gefilmd:wink:

Ik koop sowieso 2x de Silver en 1x de Golden Salute..

Zo komen we er snel achter:D

Toch wel redelijk tegenstrijdige berichten zo her en der op het forum. De één vind het helemaal niks, de ander is er helemaal lyrisch over.:sad:
Filmpjes zijn natuurlijk bar slecht vergelijkingsmateriaal, mijn vraag is daarom ook, als er mensen zijn die deze cake al eens of meerdere malen hebben meegemaakt tijdens demo's of andere shows, of zij hier hun gefundeerde mening over deze cake willen delen.
In ieder geval mooi om te lezen dat hij toch wel de moeite waard is poziloc! Ik ben benieuwd of er meerder mensen zijn die deze mening ook toe bedeeld zijn.:)

Volgens mij moet je de 6 pagina's van dit topic nog eens doornemen. Daar staat het toch duidelijk omschreven, iedereen vind het een topper! Ik hoef er persoonlijk niet over te twijfelen, bij mij komt deze meerdere keren in de collectie.

Beste Bert, ik volg dit topic al vanaf de dag dat hier de eerste post over werd neergezet, dus al ruim 2 maanden geleden inmiddels. Dus nu niet komen met het alom bekende (en erg goedkope) geneuzel over het feit dat iemand weer eens niet goed leest.:shocked:
Daarbij komt ook dat op het moment dat mensen in het begin van het seizoen voor het eerst weer een (nieuwe) cake zien dat deze al snel als hard en goed wordt ervaren, puur omdat men het niet meer gewend is, de objectiviteit van de waarneming gaat enigszins verloren.
Nu twijfel ik zeker niet aan de gefundeerde meningen van de heren moderatoren die deze cake voor het eerst zagen, maar door verschillende berichten uit verschillende kampen is het toch niet meer dan logisch dat enige twijfeling optreedt? Zeker als je je bedenkt dat deze cake al 3x besteld is:wink:.
Maargoed, no hard feelings at all, het is alleen niet gepast om mensen zo snel mensen weg te zetten in het hoekje 'niet goed gelezen':).

Ontopic maar weer :wink:

Zoals gezegd kunnen de versies tijdens de importeurdemo's harde, mooier, voller etc. overkomen dan tijdens een winkeliersdemo. Het wil nog wel eens voorkomen dat een importeur meer kruit in de demosamples laat doen. Betekend natuurlijk niet dat ik nu Wolff er van beschuldig. Maar het gebeurd. Gezien het feit dat er nog geen winkeliersdemo's zijn geschoten met deze nieuwe knalcakes erin kunnen we hier nog niet over oordelen.
Wat betreft die filmpjes .. tsjah.. de ene microfoon geeft het anders weer dan de andere. Maar die tijdens de importeursdemo geschoten werden, waren echt keihard. De persoonlijke voorkeur ligt wel bij de Silver Salute.

Vorig jaar vond ik de dragsters op film echt geweldig en toen bij de demo die ik bezocht bleek het helemaal niet zo mooi te zijn. Dus ik hoop dat ik deze ff op een demo kan aanschouwen want dan weet je pas echt wat je in huis haalt. Misschien dat dynasty stiekum iets betere producten schiet op hun eigen demo's?

Edit; Wat Lev-he zegt bedoel ik dus eigenlijk. Bij de dragsters was het volgens mij wel het geval vorig jaar!

De silver salute is volgens mij ook als afsluiting gebruikt bij kermisvuurwerk roosendaal.

Hier klonk hij lekker hard net zoals op de demo, maar zouden dit dan ook samples kunnen zijn of waren de silver salutjes toen al binnen?

Nee de silver salutes waren vers binnen. Al bij de importeursdemo. Niet dat nu iedereen nu elke importeursfilm gaat wantrouwen, want in grote schaal gebeurd het niet hoor.

Back
Bovenaan