Show je oude afhaalbon!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arviidd

VWC Moderator
Forumleiding
Heb jij oude afhaalbonnen? Deel ze hier! Leuk om prijzen, producten en budget van die tijd te zien. (Haal bij het posten wel even je privé gegevens weg )

• Like
Waarderingen: GMP
Hiervan nog velen in mijn mailbox. Maar deze intrigeerde mij het meest. In 2012 kennelijk bij Vuurwerk Amsterdam “pakket Leningrad” besteld.. Ik kan me er niks van herinneren en ook niks over terugvinden. Kent iemand dit?IMG_0482.jpeg

Laatst bewerkt:
Die tijd komt nooit meer terug. Ik ben blij dat ik na jaarwisseling 2015 per toeval het fenomeen freaksite heb ontdekt.
Het waren mooie jaren (ook met de acties bij Zena en Loots), maar met de huidige prijzen is het gewoon janken geblazen. Deze schurken wat mij betreft ook echt tegen het absurde aan. (inflatie, ja, klopt. maar er worden ook drogredenen aangevoerd). Men beseft in vuurwerkland zelf ook wel dat het een kwestie van jaren is dat het verbod er zal komen. En het is niet dat ik het niet kan betalen, maar ik vind het het niet meer waard.

De sport (vooral voor corona) was vooral om zoveel mogelijk pareltjes te kopen en te speuren naar de echte koopjes. Zoveel mogelijk vuurwerk, maar ook zo goedkoop mogelijk. Ook na corona lukte dat in 2022 nog heel goed. Vorig jaar merkte ik al dat het al een stuk lastiger werd (weekacties of de acties van Magnum en Broekhoff daargelaten). De vrije markt leek ook verder ingeperkt te zijn, want er waren beduidend minder aanbieders (freak) of nieuwe winkels die te ver weg zaten en minder scherpe prijzen hadden. Hadden ze die wel dan kreeg men een tikkie op de vingers. Ook bij mijn vaste winkel kreeg ik al een stuk minder scherpe prijzen dan de jaren daarvoor.

Voor mij reden om terug te kijken op een mooie tijd (ook ik had zulke bonnetjes, (vooral bij Haokan en Orthen was het mooi shoppen). Het was een leuke hobby maar nu zijn de ogen gericht op een toekomst waarbij het vuurtje niet meer is wat het geweest is. Het is om 00.15 - 00.30 uur nog een paar cakes en 1 of 2 100sh compounds en dat was het wel.
De passie voor Fallas is inmiddels groter dan voor de jaarwisseling, dus komend jaar ga ik 10 dagen naar Spanje (vindt mijn vrouw ook leuker dan alleen de dag der dagen).

Die lightyear pijlen waren zeker goed,al kwamen die bij mij in dat geval niet uit NL maar van over de grens.
Zelfde pijlen,maar met een paar keer leuk in de actie,toch behoorlijk goedkoper dan in NL,zoals b.v. op die bon te zien is :p

Wat betreft de prijzen op sommige bonnen,tja ik zei t vroeger al,alles gaat omhoog behalve je salaris,en helaas klopt t nog ook :bonk::frusty:🤐
(of om t voor komma zoekers beter te nuanceren,de prijzen voor consumenten items,alles stijgt harder dan de meeste mensen een salaris verhoging krijgen,jee volgend jaar krijgt u er 3% extra salaris bij,nadeel de prijzen zijn globaal met 20% gestegen )

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan