Secret Salute

Precies Richardus, ik vind het nog steeds een beest van een cake en met meerdere naast mekaar heb je echt dikke cracklingwolken.
Echt, als dit het is waar we ons druk om moeten maken dan valt het allemaal wel mee...

Persoonlijk denk ik dat het zeker iets met vocht te maken kan hebben. Zoals ik eerder ook al zei kan het kruit klonteren doordat het vochtig is. Daardoor zullen effecten minder groot zijn en minder heftig. Dus drogen heeft zeker zin en zou ik dan ook zeker te weten doen. Misschien een vochtvreter erbij want het komt de kwaliteit ten goede.
Verder kan het ook nog eens zo zijn dat Rubro op de vingers getikt is met deze cake. Want crackling happen is niet de bedoeling met vuurwerk. Hoe jammer ik het ook vind, want zelf vind ik dit echt wel erg vet eruit zien. Dus misschien komt het hierdoor dat er ook wat minder kruit of minder crackling in gegooid is.
Bij Wolff is de crackling topper dit jaar niet door de keuring gekomen. De crackling was te luid en te groot waarschijnlijk. Dus misschien dat deze dingen met elkaar te maken hebben?
Verder heb ik deze lekker in de straat staan, want een topper blijft het.
greetzzz

Vandaag voor de eerste keer meegemaakt.
Wat kan ik zeggen, de knallen op de films van de importeurs demo haalde hij zeker niet!
Ook werd de Silver Salute geschoten en eerlijk gezegd, ik merkte weinig verschil tussen deze twee.
De Secret ging ietsie pietsie harder, maar hij is in verhouding goedkoper bij mijn handelaar. Dus die zou ik dan eerder halen dan de Silver.
Dus Secret Salute is zeker weten wel een aanrader, qua knal was het leuk, maar niet extreem hard wat ik er van verwacht had.

Het was geen zee van crackling in ieder geval.
De crackling verspreidde ook niet mooi.
Meerdere stuks was het wel lekker. (in de finale)

Waar is al die crackling gebeleven een stuk minder als de cakes van vorig jaar is het niet?
ik vond het er veel minder breedt uit zien.
Ik kan gewoon niet begrijpen waarom ze een cake die beste van vorig jaar was zoveel minder maken, dat is er toch juist voor zorgen dat je klanten kwijt raakt.

of komt dit ergens anders door misschien kan wim een antwoordt geven?

Een aantal keren live gezien bij de demo van Orthen (incl. finale) en hij valt dit jaar inderdaad behoorlijk tegen. De crackling spreiding is dramatisch. Ik moet wel zeggen dat de knallen prima waren, maar de Silver Salute ging naar mijn weten een tikkeltje harder.

En volgens mij, gingen de knallen van de Secret Salvo's harder dan die van de Secret Salute zelf. (Kan aan mij leggen, mja)

ik heb ook een karton hiervan besteld... kunnen meer mensen bevestigen dat de "droge" versie die op de demo van vuurwerkorthen is geschoten niet goed was?

echt jammer dit.
Ik had hoop dat het echt net zo goed zou worden als vorig jaar.
Hoe het kan weet ik niet, maar dit lijkt er niet helemaal op. De crackling is niet zo explosief meer.
Ach, ik blijf mijzelf gewoon voor de gek houden en blijf hopen.
Misschien ben ik alsnog compleet onder de indruk.:D
greetzz

Drama,heb er 4 besteld maar die ga ik allemaal overdags afsteken,dan valt het minder op dat ze zo slecht zijn. Tyfus gezeik met die importeurs elk jaar. Zorg dat je gewoon de zelfde kwaliteit leverd!

Was net ook bij de demo en wat een ballenbak is dit geworden joh. Die extreme thunderknallen zijn nu thunderking achtige knallen en de crackling is matig. Zal dan ook snel proberen mijn 4 stuks om te ruilen voor iets beter. En nee de vocht bezwaren tellen niet de thunderstruck knalde wel heerlijk en de crackling in de Grande finale deed wel wat het hoorde te doen.. jammer.

Oh mij god wat is dit een bagger cake geworden, hoopmdat ik hem nog kan omruilen want dit is echt niet acceptabel zeg, morgen even voor bellen. Wim, aub gaarna een reactie hierop. Niet goed geld terug was het he?! Kan je echt geen 40 euro voor vragen :shocked:

Ik heb deze cake vanavond ook gezien.
Ik heb een karton gekocht maar heb er nu al spijt van.
Niet alleen de crackling is minder maar de knal is ook minder.

De filmpjes kloppen niet meer en het is gewoon een andere cake.
De aftershock knalde nog harder.!
2011 was het een toppen maar dit jaar is ie gewoon minder.

Laatst bewerkt:
Toch raar dat de cake per filmpje/test/demo weer anders presteert. Want zoals Rowy bijvoorbeeld liet zien op de film was de crackling wolk wel lekker fel (doch kleiner dan voorheen) terwijl hij nou opeens weer slap was. Lijkt wel of het heel wisselvallige productie is ofzo. Ga je bijna denken dat grotere afname Chineesjes harder en slordiger laat werken?

Back
Bovenaan