Schouten: landelijk siervuurwerkverbod nodig om explosies tegen te gaan

Dat de VVD uitstel van behandeling heeft gevraagd komt het anti vuurwerk wel heel goed uit om nog stapje erbij te doen in de campagne voor het verbod.

De leugens van Groen Links, Partij Voor De Dieren en de rest van het anti-vuurwerkkamp beginnen langzaamaan uit te werken en de waarheid komt steeds meer naar boven, ze beginnen de grip kwijt te raken en ze roepen de grootste onzin om er toch nog op de valreep een vuurwerkverbod doorheen te krijgen.

Mag hopen dat de VVD ziet waar Groen Links en Partij Voor De Dieren werkelijk mee bezig zijn en welk doel zij nastreven en dat de VVD hun poot stijf houd en geen medewerking verlenen aan een algeheel vuurwerkverbod.

Laatst bewerkt:
Het is echt van de zotte wat voor drogredeneringen er nog even geplaatst worden. Zoals Joentje zegt hebben ze gewoon geen valide argumenten meer, dus gaan ze de publieke opinie maar weer verder beïnvloeden door angst aan te jagen. Ongekend dat dit soort leugens van een politie bond zo de media in geslingerd mogen worden. Waar zijn nu de moraal ridders die je normaal direct hoort als het over Trump of Putin of de PVV gaat? Dan zijn de extreem rechts/nazi/homofoob opmerkingen niet bij te houden.... Ooh wacht even, datzelfde volk is voornamelijk voor een verbod, dus dan is het normaal om leugens te verspreiden. Zoals volgens mij al een keer eerder benoemd door iemand, zou je dit gewoon bij de rechter kunnen voorleggen en aanvechten betreft des informatie.

De leugens van Groen Links, Partij Voor De Dieren en de rest van het anti-vuurwerkkamp beginnen langzaamaan uit te werken en de waarheid komt steeds meer naar boven, ze beginnen de grip kwijt te raken en ze roepen de grootste onzin om er toch nog op de valreep een vuurwerkverbod doorheen te krijgen.

Mag hopen dat de VVD ziet waar Groen Links en Partij Voor De Dieren werkelijk mee bezig zijn en welk doel zij nastreven en dat de VVD hun poot stijf houden en geen medewerking verlenen aan een algeheel vuurwerkverbod.
Zelfs de rechters in NL beginnen al te jammeren (rechtstaat in gevaar). Stelletje kutclowns. Rechts wil van alles echter niets is mogelijk door de linkse adders.

Het lijkt er sterk op dat dit al helemaal uitgestippeld is. Het moet en zal. Democratie? An me hoela. Gelukkig nog zat op de plank liggen voor de komende jaren.

De ChristenUnie en politievakbond hebben geen onderbouwing (hoe een siervuurwerkverbod de cobra handel op telegram stopt) nodig om zo’n bericht te misbruiken voor hun anti campagne…

Bekijk bijlage 1809048

Bekijk bijlage 1809049

Die Mirjam Bikker weet helemaal niet waar ze over praat. Is wel een voorstander van carbid schieten, kan je ook voordeuren mee opblazen maar daar hoor je haar dan weer niet over.

PS: Ik zou mijn hond er nog vanaf trappen als ie tegen dat "lekkere wijf" aan het op rijden is.

Zelfs de rechters in NL beginnen al te jammeren (rechtstaat in gevaar). Stelletje kutclowns. Rechts wil van alles echter niets is mogelijk door de linkse adders.
Rechters kutclowns noemen gaat wel een stap te ver. Prima als je het ergens niet mee eens bent, maar hou het fatsoenlijk. Rechters doen niets anders dan dingen controleren op basis van wetten en (internationale) regels. Daar kan je het wellicht mee oneens zijn, maar die rechters doen niets anders dan hun plicht.

De regels zijn door geslagen, de geschiedenis herhaalt zich. En dat belooft niet veel goeds, mits we weer mensen krijgen die wel het beste en menselijke voor de bevolking wil.

• Like
Waarderingen: BENZ
Rechters kutclowns noemen gaat wel een stap te ver. Prima als je het ergens niet mee eens bent, maar hou het fatsoenlijk. Rechters doen niets anders dan dingen controleren op basis van wetten en (internationale) regels. Daar kan je het wellicht mee oneens zijn, maar die rechters doen niets anders dan hun plicht.
Sorry, emotie.

mits we weer mensen krijgen die wel het beste en menselijke voor de bevolking wil.
Daar ligt een vd kernen v/h probleem. Wie bepaalt wat het beste is en wat voor de 1 goed is - of goed uitkomt - is nadelig voor de ander en vice versa. Gegarandeerd dat alle figuren die nu in de 2e kamer zitten VINDEN dat ze het beste doen. Maar voor wie? Er is op geen enkel vraagstuk een oplossing waar iedereen blij van wordt.

In de regel draait dat in onze democratie uit op een (ineffectief) compromis waar uiteindelijk niemand tevreden mee is. Gelijkheid door collectieve ontevredenheid.

Of dat nou gaat om milieu, pfas, stikstof, bouw, onderwijs, zorg, werkgelegenheid, vuurwerk, uitkeringen/toeslagen, migratie, vuurwerk of wat dan ook, maakt echt geen zier uit.

Tja, dat vraag ik me wel eens af. Ik zit zeker niet in de complot hoek en al helemaal niet in fvd hoek. Maar ik zie zeker wel willekeur.

Kijk eens naar veroordelingen v Houwelingen, v Meijeren, Blommenstein en vergelijk dat eens met wegkomen zonder straf door deugers als Akwasi en Tim den Besten.

Kijk eens naar veroordelingen blokkeer Friezen vs vele snelwegblokkades van extinction rebellion

Kijk eens naar veroordeling Wilders vs uitspraken Spekman en Samson

Kijk eens naar straf van de waxinelichthoudergooier tegen gouden koets of de fakkelman die bij Kaag voor de deur stond en vergelijk dat met "straf" van de 2 Baudet aanvallers.

Kijk eens naar hoe moeilijk pegida ergens kan demonsteren (veel wordt verboden) en vergelijk dat met bijv dat palestijnenaanhangers zelfs pal naast de 7 oktober herdenking op de dam mochten staan gaan blèren en intimideren.

Nu slaat al het bovenstaande niet perse op rechters, maar wel op onze rechtstaat.

Zoals gezegd, ik zeker niet in die hoek en zeg ook zeker niet dat het andere nou goed is. Maar ik zie zeker willekeur

In de regel draait dat in onze democratie uit op een (ineffectief) compromis waar uiteindelijk niemand tevreden mee is. Gelijkheid door collectieve ontevredenheid.
Dat hou je, in welke regeringsvorm dan ook. Nou ja, het nog verdergaande hersenspoelen van Noord-Korea misschien, maar ook dat is een vernis van angst.

Tja, dat vraag ik me wel eens af. Ik zit zeker niet in de complot hoek en al helemaal niet in fvd hoek. Maar ik zie zeker wel willekeur.

Kijk eens naar veroordelingen v Houwelingen, v Meijeren, Blommenstein en vergelijk dat eens met wegkomen zonder straf door deugers als Akwasi en Tim den Besten.

Kijk eens naar veroordelingen blokkeer Friezen vs vele snelwegblokkades van extinction rebellion

Kijk eens naar veroordeling Wilders vs uitspraken Spekman en Samson

Kijk eens naar straf van de waxinelichthoudergooier tegen gouden koets of de fakkelman die bij Kaag voor de deur stond en vergelijk dat met "straf" van de 2 Baudet aanvallers.

Kijk eens naar hoe moeilijk pegida ergens kan demonsteren (veel wordt verboden) en vergelijk dat met bijv dat palestijnenaanhangers zelfs pal naast de 7 oktober herdenking op de dam mochten staan gaan blèren en intimideren.

Nu slaat al het bovenstaande niet perse op rechters, maar wel op onze rechtstaat.

Zoals gezegd, ik zeker niet in die hoek en zeg ook zeker niet dat het andere nou goed is. Maar ik zie zeker willekeur
Je ziet geen willekeur als je niet alleen de wet kent maar ook de historische morele basis waarop die wetgeving is opgebouwd. Dat is niet eventjes een keuze maar een lang ontwikkelingsproces door voortschrijdend inzicht. Het kan dus ook best dat het verschuift richting jouw keur naar wil :wink:

Eens. Alleen vind ik het wel een beetje raar dat een rechter of rechters hier mening over hebben. Het komt voor mij dan over of ze al aansturen op iets. (Iedereen mag natuurlijk een mening hebben)

Eens. Alleen vind ik het wel een beetje raar dat een rechter of rechters hier mening over hebben. Het komt voor mij dan over of ze al aansturen op iets. (Iedereen mag natuurlijk een mening hebben)
Die hebben geen mening over vuurwerk hoor, ging over waarschuwen voor de integriteit van het rechtsbestel iha en dat is zeker wel hun pakkiean om daar signalen over af te geven.

Dat hou je, in welke regeringsvorm dan ook. Nou ja, het nog verdergaande hersenspoelen van Noord-Korea misschien, maar ook dat is een vernis van angst.
Klopt, in geen enkele regerings- of bestuursvorm ga je iedere neus (tevreden) dezelfde kant op krijgen. Ik ben ook zeker geen voorstander van koreaanse of trumpse praktijken. Democratie is simpelweg de minst slechte bestuursvorm, maar niet per definitie een goede/zaligmakende.

Helemaal met de ontwikkeling van de afgelopen 20 jaar, dat bij elke scheet die binnen partij gelaten wordt er mensen zich afsplitsen. Het is al moeilijk zat om met 2 of 3 partijen politiek te bedrijven en compromissen te vinden. Laat staan met het versnipperde baggerzooitje waar we tegenwoordig uit kunnen kiezen.

Maar goed, ik dwaal te ver af, wil er geen politiek forum van maken...

Rechters horen onpartijdig te zijn en dat zijn ze niet.

Back
Bovenaan