Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat we zouden schrikken als elke politicus verplicht om de zoveel tijd een drugstest zou moeten afleggen hoeveel er onder invloed hun werk doen….Ze moeten echt een keer stoppen met die snuif in de politiek. Het wordt steeds gestoorder...
Politie slaat alarm: handel illegaal vuurwerk loopt spuigaten uit, één oplossing
CRIME
Vandaag, 07:11 - Update: 6 minuten geleden
De politie slaat alarm. De handel in illegaal vuurwerk en vooral de opslag ervan loopt de spuigaten uit. Het is zelfs wachten op een ramp, aldus meerdere politiechefs in NRC. Illegaal vuurwerk zoals cobra’s en mortierbommen zijn zo makkelijk verkrijgbaar via Telegram dat de politie er nauwelijks grip op krijgt.
Er zijn grote zorgen over jongeren die bijvoorbeeld cobra's verstoppen op hun kamer. Het kan flink misgaan met dit illegale vuurwerk. "Cobra's komen het land in via busjes. Als zo'n voertuig ontploft, is een halve woonwijk weg", aldus de Rotterdamse politiechef Tolga Koklu tegen de krant.
...
Oplossing
Om de aanslagen te voorkomen, zit er volgens de politiechefs maar één ding op: een landelijk vuurwerkverbod. Pas dan kan de politie echt ingrijpen. Opsporing alleen is niet genoeg, zegt politiechef Jos van der Stap: "Zonder verbod is de politie 75 procent minder effectief."
Nu is illegaal vuurwerk ook buiten het crimineel milieu zeer makkelijk te verkrijgen, aldus NRC. Zo wordt via chatdiensten als Telegram zeer actief gehandeld in illegaal vuurwerk.
...
Voor een landelijk vuurwerkverbod is op dit moment geen meerderheid in de Tweede Kamer. Over enkele weken wordt het debat hierover hervat.
![]()
Politie slaat alarm: handel illegaal vuurwerk loopt spuigaten uit, één oplossing
De politie slaat alarm. De handel in illegaal vuurwerk en vooral de opslag ervan loopt de spuigaten uit. Het is zelfs wachten op een ramp, aldus meerdere politiechefs in NRC. Illegaal vuurwerk zoals Cobra’s is zo makkelijk verkrijgbaar via Telegram dat de politie er nauwelijks grip op krijgt.www.hartvannederland.nl
Ow dat weet ik wel zeker....Ik denk dat we zouden schrikken als elke politicus verplicht om de zoveel tijd een drugstest zou moeten afleggen hoeveel er onder invloed hun werk doen….
Ik doe niet aan sociale media. Maar als ik dit lees dan vraag ik me toch echt af of de persoon die dit schrijft wel snapt wat hij zegt? Zou er haast een account voor aanmaken. Cobras worden hele jaar va telegram verkocht. Conclusie: we verbieden vuurwerk op 31 december. Nee droeftoeter, je pakt dan toch telegram aan? Of je zorgt dat dat spul de grenzen niet binnenkomt? Hoe kun je zoiets op Twitter gooien. Zo moe van dit soort berichten.De ChristenUnie en politievakbond hebben geen onderbouwing (hoe een siervuurwerkverbod de cobra handel op telegram stopt) nodig om zo’n bericht te misbruiken voor hun anti campagne…
Bekijk bijlage 1809048
Bekijk bijlage 1809049
Precies dit. Ik doe ook niet aan al die social media, maar met zulke idioten jeuken mijn handen om ze een reply te geven. Maar daar heb je een dagtaak aan, dus doe ik het maar niet.Ik doe niet aan sociale media. Maar als ik dit lees dan vraag ik me toch echt af of de persoon die dit schrijft wel snapt wat hij zegt? Zou er haast een account voor aanmaken. Cobras worden hele jaar va telegram verkocht. Conclusie: we verbieden vuurwerk op 31 december. Nee droeftoeter, je pakt dan toch telegram aan? Of je zorgt dat dat spul de grenzen niet binnenkomt? Hoe kun je zoiets op Twitter gooien. Zo moe van dit soort berichten.
Hoe dafuq kan je deze conclusie trekken?Daarom pleiten politiechefs voor een landelijk vuurwerkverbod. Dat zou de handel en vraag naar Cobra’s moeten verminderen, waardoor de politie effectiever kan optreden tegen illegaal vuurwerk.
CRIME
Vandaag, 07:11 - Update: 6 minuten geleden
De politie slaat alarm. De handel in illegaal vuurwerk en vooral de opslag ervan loopt de spuigaten uit. Het is zelfs wachten op een ramp, aldus meerdere politiechefs in NRC. Illegaal vuurwerk zoals cobra’s en mortierbommen zijn zo makkelijk verkrijgbaar via Telegram dat de politie er nauwelijks grip op krijgt.
Er zijn grote zorgen over jongeren die bijvoorbeeld cobra's verstoppen op hun kamer. Het kan flink misgaan met dit illegale vuurwerk. "Cobra's komen het land in via busjes. Als zo'n voertuig ontploft, is een halve woonwijk weg", aldus de Rotterdamse politiechef Tolga Koklu tegen de krant.
Het aantal aanslagen met zwaar vuurwerk is in drie jaar tijd meer dan verzesvoudigd: van 212 in 2021 naar 1.413 in 2024. Ruim 1.000 daarvan vonden plaats bij woningen, soms met dodelijke afloop. In december kwamen zes mensen om bij een explosie in een Haagse portiekflat aan de Tarwekamp.
Veel meer explosieven afgegaan in 2024, vaak zwaar professioneel vuurwerk
Veel meer explosieven afgegaan in 2024, vaak zwaar professioneel vuurwerk
Oplossing
Om de aanslagen te voorkomen, zit er volgens de politiechefs maar één ding op: een landelijk vuurwerkverbod. Pas dan kan de politie echt ingrijpen. Opsporing alleen is niet genoeg, zegt politiechef Jos van der Stap: "Zonder verbod is de politie 75 procent minder effectief."
Nu is illegaal vuurwerk ook buiten het crimineel milieu zeer makkelijk te verkrijgen, aldus NRC. Zo wordt via chatdiensten als Telegram zeer actief gehandeld in illegaal vuurwerk. Ook worden in Telegram-groepen aanslagen met explosies besteld. Een explosie laten uitvoeren, kost tussen de 400 en 1.000 euro, aldus de politiechefs tegen de krant.
Voor een landelijk vuurwerkverbod is op dit moment geen meerderheid in de Tweede Kamer. Over enkele weken wordt het debat hierover hervat.
![]()
De politie slaat alarm. De handel in illegaal vuurwerk en vooral de opslag ervan loopt de spuigaten uit. Het is zelfs wachten op een ramp, aldus meerdere politiechefs in NRC. Illegaal vuurwerk zoals Cobra’s is zo makkelijk verkrijgbaar via Telegram dat de politie er nauwelijks grip op krijgt.www.hartvannederland.nl
Heldere onderbouwing dit! Wanneer er een vuurwerkverbod komt op legaal vuurwerk, zal dat direct leiden tot:
- Geen Telegram handel in illegaal vuurwerk
- Geen opslag daarvan op NL bodem
- Geen vervoer daarvan met busjes op NL bodem
- Direct veilige wijken
- Productiestop van Cobra's en ander zwaar vuurwerk in o.a. Italië, Tsjechië, Polen, Slowakije
- Een 100% effectieve politie
Nice! Ik ben volledig voor!