Samenwerking met Sven&Koen

Dat VWT naar een groot kanaal toe stapt om hun het vuurwerk van VWT te laten promoten is volstrekt logisch, en dat dat toevallig ook een kanaal is met een illegaal verleden vind ik persoonlijk nog geen reden om geen samenwerking aan te gaan.

Het enige ding is dat het vuurwerkmisbruikers zijn en dat is hetgeen waar ik tegen aan loop.
En misbruik van vuurwerk is een directe aanleiding tot een verbod.

Dat VWT naar een groot kanaal toe stapt om hun het vuurwerk van VWT te laten promoten is volstrekt logisch, en dat dat toevallig ook een kanaal is met een illegaal verleden vind ik persoonlijk nog geen reden om geen samenwerking aan te gaan.

Het enige ding is dat het vuurwerkmisbruikers zijn en dat is hetgeen waar ik tegen aan loop.
En misbruik van vuurwerk is een directe aanleiding tot een verbod.

Als marketing mederwerker van VWT met in het achterhoofd de huidige maatschappelijke discussie over vuurwerk had ik op zijn minst wel de verplichting gesteld aan zulke vloggers om aan het begin van de video een kleine veiligheids instructie op te nemen...Die ze dan zelf ook volgen.

Maarja veiligheid en brilletjes dragen is niet cool he dus dat drukt de views en marketing belangen....

Dit is voor een importeur helemaal niet toelaatbaar. Buiten het feit of deze heren het goed of fout doen. Waarbij terecht gewezen wordt op het verkeerd gebruik van vuurwerk. In het water en over de grond. Is er nog een probleem en dat is het te vroeg afsteken en nog erger. Vuurwerktotaal levert nu al vuurwerk aan personen. Je mag dat niet, Alleen de laatste 3 dagen van het jaar!

De importeur stuurt deze jongens op pad om vuurwerk te gaan afsteken wat totaal niet de bedoeling is. Hiermee creëren de heren overlast voor mens en dier alleen maar voor commercieel gewin. En niet alleen van die youtubers ook van Vuurwerktotaal. Zij zetten onze traditie op het spel voor een paar knaken. Om zo snel en zoveel mogelijk geld te verdienen.

Overigens 72.000 kijkers in 2 dagen is niet zo heel veel. Ik denk dat Broekhoff het beter doet met ENzo Knol maar dan betaal je ook Enzo Knol prijzen.

Ik roep dan ook op om te stoppen met deze clowns en youtubers in het algemeen. Maar dat hebben er meerdere gedaan hier maar het heeft weinig uitgehaald. Want ook cat 1 vuurwerk video's zijn discutabel. Overlast is 1 maar tientallen tegelijk aansteken is ook wettelijk verboden. Er stond ook onlangs op dit forum een artikel waarbij een jongen aangehouden is met "knutselen met vuurwerk" en betrof toen cat 1 spul. Het is en blijft geen voorbeeld en dat de Youtubers dat op eigen kracht doen is hun zaak maar als ze gesponsord worden vind ik dat een kwalijke zaak.

Vuurwerktotaal is bij mij ook afgeschreven en wil er verder ook niets meer over kwijt.

Nou nou, heb je voor dit verhaal helemaal een account aangemaakt? VwT stuurt ze met cat 1 op pad en dat mag gewoon het hele jaar door.

Ook al mag cat 1 het hele jaar door, dan lijkt het geknutsel ermee me nog niet wenselijk toch?
Vooral niet voor kinderen.

Het geen wat ik veelal zie bij cat 1 video's zijn projectjes, wat heksenkringen of veel van iets tegelijk. Niet echt ''knutselen'' in mijn optiek. Wij zijn echt totaal aan het door slaan met zijn allen, als juist wij, als vuurwerkliefhebbers elkaar nou hier ook al op gaan afrekenen.

Nou nou, heb je voor dit verhaal helemaal een account aangemaakt? VwT stuurt ze met cat 1 op pad en dat mag gewoon het hele jaar door.

Ik lees veel mee. Heel vaak krijgt iedereen de schuld van een vuurwerk verbod. Mensen die illegaal vuurwerk hebben, vandalisme, te vroeg afsteken, stunten en meer. Iedereen is schuld maar in dit geval doet VwT er zelf aan mee. Zij faciliteren het te vroeg afsteken met vuurwerk en dan ook nog op een onjuiste manier. Dus als je de volgende keer weer gaat roeptoeteren: "Door hun wordt vuurwerk verboden" bedenk je dan even dat de branche hier zelf ook aan mee doet, nu VwT. En ik denk dat zeker een forum als VWC wel een graadmeter voor hen is. Dus als wij hier onze ongenoegen uiten lezen zij dat zeker mee.

Het geen wat ik veelal zie bij cat 1 video's zijn projectjes, wat heksenkringen of veel van iets tegelijk. Niet echt ''knutselen'' in mijn optiek. Wij zijn echt totaal aan het door slaan met zijn allen, als juist wij, als vuurwerkliefhebbers elkaar nou hier ook al op gaan afrekenen.

Dat doen we niet. Alleen wanneer een importeur dit soort jongens betaald, vuurwerk verstrekt om dit soort dingen te doen gaat het mis. Dan geef je een verkeerd signaal af als vuurwerkbranche

De video die offline is gehaald betrof geen Cat 1 vuurwerk maar Cat 2 (Single shots). Het lijkt mij dat het uitgeven van dit vuurwerk aan deze YouTubers door VuurwerkTotaal, niet is toegestaan buiten de afgesproken verkoopdagen. Laat staan het afsteken van dit vuurwerk buiten de afgesproken afsteektijden.

Denk juist dat hij eerder verwees naar die cat 1 video’s van hun, maar je hebt gelijk hoor.

Sorry maar de enige 'ophef' waarover in dit topic wordt gesproken vindt plaats in ditzelfde topic door een paar zichzelf overschattende liefhebbers. Ik geloof er niet in dat deze samenwerking ook maar iets anders oplevert dan extra reclame voor vwt.

Los van mijn irritatie tegen het kanaal sven&koen, die geen enkele overtuiging lijken te hebben behalve die van de views.
En het feit dat het onjuist gebruik van vuurwerk nooit goed te praten valt, kun je vwt echt niks kwalijk nemen.

Het feit dat de video offline staat laat alleen maar merken dat er dus wel nagedacht is over de impact en er afspraken zijn gemaakt.

Ps. Hoe denken jullie dat alle andere kanalen die de afgelopen jaren thunderking projecten afstaken in oktober aan deze thunderkings kwamen? :wink:

Die lopen allemaal keurig tijdens de verkoopdagen de deur uit met de kartonnetjes singleshots of cakes.....uhhhhhh not.hahahahaha

Sorry maar de enige 'ophef' waarover in dit topic wordt gesproken vindt plaats in ditzelfde topic door een paar zichzelf overschattende liefhebbers. Ik geloof er niet in dat deze samenwerking ook maar iets anders oplevert dan extra reclame voor vwt.

Los van mijn irritatie tegen het kanaal sven&koen, die geen enkele overtuiging lijken te hebben behalve die van de views.
En het feit dat het onjuist gebruik van vuurwerk nooit goed te praten valt, kun je vwt echt niks kwalijk nemen.

Het feit dat de video offline staat laat alleen maar merken dat er dus wel nagedacht is over de impact en er afspraken zijn gemaakt.

Ps. Hoe denken jullie dat alle andere kanalen die de afgelopen jaren thunderking projecten afstaken in oktober aan deze thunderkings kwamen? :wink:

Ik snap je punt. Tuurlijk deden de meeste van ons dat ook vroeger. Alleen toen wist je eigenlijk als kind wel dat het niet de bedoeling was. Maar als er door de youtubers een beeld neergezet word dat het de normaalste zaak van de wereld is om dozen vol cat 1 tegelijk af te steken, dan gaat er volgens mij wel iets mis.
Maar we zullen hier allemaal een andere gevoel of mening bij hebben en dat is ook niet erg toch?

Ik denk zomaar dat de uitgifte van categorie 2 vuurwerk aan dit soort types gebeurt via België, anders is het moeilijk om dit legaal te kunnen doen.

Tuurlijk wel. Als importeur zijnde sponsor je toch geen lui die stelselmatig verkeerd met vuurwerk omgaan? Met hun YouTube kanaal bereiken zij veelal kinderen, die deze capriolen (Vuurwerk in magnetron, dingen opblazen, buiten afsteektijden afsteken, stunten met vuurwerk)vervolgens gaan na-apen. Dit terwijl vuurwerk al enorm onder een vergrootglas ligt en alles breed uitgemeten wordt in de media.

Ik vind het daarom behoorlijk kwalijk dat VWT zich in laat met dit soort kinderachtige clickbaitgeile gevallen.

Even een aantal berichten verwijderd hier. Draagt niets bij aan het topic en verpest de sfeer. Discussie is prima, maar niet op de man.

Back
Bovenaan