• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Salon Roger] Scorpio's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als tester een doosje meegenomen en ik moet zeggen dat er een zeer goede knal vanaf kwam. Zeker een aanrader voor volgend jaar. Tevens een mooi lang lont en goed afgewerkt.

Nu weet ik het zeker: Knalt even hard als de Thunder Cracker van SR. Totaal overbodig product naar mijn idee, je betaald de extra centen gewoon voor het doosje en de afwerking van het product.

Net niet het hardste van België, naar mijn mening.
Ik vind de Supero's toch beter, want die zijn een stuk doffer en zwaarder dus die dreunen lekker.
Deze gingen zo hard, doordat Salon Roger de hardste huls had genomen, uit China.
~Flipperkip

weet iemand of deze nog zijn te krijgen bij salon roger want hij staat wel op site maar niet bij prijslijst op internet van 2011?

Net eentje afgestoken van een pakket van vorig jaar, knal viel heel erg tegen eerlijk gezegd, en nee, ze waren niet nat. Vorig jaar ervaarde ik hem toch stukken harder.

Waar heb je ze afgestoken dan? Op een open veld of ergens in een bos verstopt ofzo? Ik vond deze dingen best wel een behoorlijke dreun geven. Gaan goed als je het mij vraagt :) Wel merkte ik een groot verschil of ik ze op een harde ondergrond gooide of op gras ofzo. En door het redelijke gewicht door de huls kun je er ook prima mee gooien.

Laatst bewerkt:
Waar heb je ze afgestoken dan? Op een open veld of ergens in een bos verstopt ofzo? Ik vond deze dingen best wel een behoorlijke dreun geven. Gaan goed als je het mij vraagt :) Wel merkte ik een groot verschil of ik ze op een harde ondergrond gooide of op gras ofzo. En door het redelijke gewicht door de huls kun je er ook prima mee gooien.
Op een schoolplein, vorig jaar ervaarde ik hem stukken harder op dezelfde plek als ik hem vandaag aanstak.

Net eentje afgestoken. Knallen gewoon lekker hard, alleen gaan ze nogal schel, waardoor de knal als minder hard ervaren kan worden. Supero is toch wat doffer.

Was tie toevallig niet 1 of meerdere jaren oud? Want toen ik ze nieuw had, knalde ze echt loeihard. 1 jaar later wat zachter, en nu bijna 2 jaar later nog wat zachter. Deze dingen zijn zeker niet lang houdbaar.

Ik weet niet hoe oud hij is, misschien was het toen zijn eerste jaar met hard knalwerk. Dan is het gewenning. Had ik met mijn tweede jaar belgisch spul. Vuurwerk gaat namelijk jaren mee. :wink:

Ik weet niet hoe oud hij is, misschien was het toen zijn eerste jaar met hard knalwerk. Dan is het gewenning. Had ik met mijn tweede jaar belgisch spul. Vuurwerk gaat namelijk jaren mee. :wink:
Nou, heb er niet zo veel van deze afgestoken toen ik ze voor het eerst had (2011), denk een stuk of 5 in totaal, jaar daarop (2012) wel veel van afgestoken, maar meeste heb ik in een plek afgestoken waar het echt zwaar echo'ed, dus dat telt niet, maar ik kan je wel zeggen dat de fp3 2012 op diezelfde plek duidelijk harder ging. Maar degene die ik wel op een normale plek heb afgestoken, gingen echt duidelijk een stuk zachter als het jaar daarvoor (2011). Dit jaar had ik er ook 2 gehoord op diezelfde plek waar ze loeihard gingen in 2011, en 1tje daarvan ging even hard als vorig jaar (dus duidelijk minder hard als 2011), maar de 2de knalde zachter dan een thunderking.

Oja, en de Supero had ik ook al een aantal keer gehoord vorig jaar. 1xtje ging tie zacht, maar de rest van de keren gewoon een loeiharde Supero knal, zoals ik ze in 2011 ervaarde. Dus gewenning is het in dit geval niet :p.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan