• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Salon Roger] Scorpio's

Status
Niet open voor verdere reacties.
heey weten jullie misschien of deze scorpio s harder gaan als de Trueno Ricasa no°3 en de Supero's, of zijn ze te vergelijken?
pieter;)

Het ligt er ook maar net aan waar je ze afsteekt he. Als je ze op een fietspad in een open omgeving afsteekt, dan komt de druk heel makkelijk weg. Als je ze tussen een aantal flats in gooit dan zal het wel lekker dreunen... Eigenlijk moet je het gewoon in een woonwijk proberen om te kijken hoe het klapt ;)

gister avond 1 geprobeerd,Deze hebben een mooie harde doffe knal.
je kunt niet in de huls knijpen,en een mooi lontje.

Maar ik denk echt niet dat ze zo super hard gaan. Hoeveel verschil hoor je?
Zelf heb ik 5 pakken Pythons gehaald voor 40 euro, mooie prijs vond ik. Pythons vind ik hard knallen en die ene kleine 0,4 gram verschil tot de maximum van 2 gram is zo weinig dat je volgens mij niet zo veel verschil hoord. En ik vind de huls van een Python ook hard, niet makkelijk inknijpbaar. Dus wat maakt een oninknijpbare huls nou uit? En het product is zelf van Salon Roger en de Python ook, dus het is volgens mij hetzelfde product met een ander labeltje

Die 'hardste' knallers gaan gewoon allemaal even hard, alleen het uiterlijk wordt steeds veranderd net als de naam. Pizzeria's/shoarmaboeren hier veranderen zo nu en dan van naam maar de pizza's zullen er niet beter om smaken.

Deze dingen zien er mooi uit maar zijn belachelijk duur. Ik heb vndaag de thunder cracker gehaald
en volgens mij hebben ze de zelfde formaat als de thunder cracker. Ook de hoeveelheid kruit is htzelfde(1.6 gr)
en de huls van de thundrcracker kan je niet inknijpen. Buien de prijs denk ik dat er weinig verschil zit tussen die twee.

Heb je de scorpio wel gezien in het echt? Die dingen zijn best groot, ik heb ze hier ook liggen... groter als een std nitraat... Best dikke huls ook.. Die thundercrackers lijken mij wel even groot als een normale nitraat? Denk verder ook niet dat er veel verschil tussen beide zal zitten...

Doosje is trouwens inderdaad best nice :) Dat is bijna bij alle spaanse knallers zo... Supero, Lady Cracker, spanish cracker (van salon roger), bombero's, scorpios, etc allemaal mooie verpakking.

De scorpio's wegen trouwens wel meer als de supero's viel mij op, daar waar het doosje van de scorpio's kleiner is, en het doosje van de supero's stukken groter, weegt het doosje van de scorpio's meer :) Daar heb je echt het idee dat je wat in je handen hebt, en bij de supero's viel mij dat wat tegen. (Beide waren trouwens 10 stuks... En natuurlijk: de knal is er niet minder om natuurlijk, haha)

Nee heb ze op de foto vergeleken. Ik heb wel het formaat van de thunder cracker vergeleken met de mammoth.
De thunder cracker is iets groter en het karton van de huls is iets dikker. Welke van die twee gaan nou hadrer? De scorpio of de supero? Als ze nou minder aandacht besteden aan die mooie verpakking kunnen ze voor veel minder over de toonbank

ok thanks..zo te zien schelen ze ongeveer de centimeter. Knal zal idd niet veel schelen ivm kruit hoeveelheid.

WEER een zogenaamde hardste knaller van Belgie...Wordt er eerlijk gezegd een beetje moe van, harder dan dit kan het dan toch niet meer gaan? Er zijn veel te veel Spaans gemaakte knallers in Belgie, vooral het verhaaltje dat het nog harder dan het andere gaat.. Om maar niet te spreken over de prijs..:bonk:

Ja, Inderdaad
Als ik knallers ga kopen in Belgie is het met al die keuze nu net of ik nieuwe schoenen ga kopen:D

De Scorpio is duidelijk groter dan de Thunder Cracker. Maar beide hebben 1,6 gr. kruitinhoud en beide kan de huls niet ingeknepen worden. Ik ben benieuwd of het verschil in prijs hetzelfde is als het verschil in knal...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan