Royal thunder

Ale ik vuurwerk koop moet het presteren op de manier waarop ze bedoelt zijn..ik gq niets lopen drogen oid
Deze klappersnwaren werkelijk zeiknat.. Lontjes deden het slecht, en als ie al knalde ipv plofte dan knalde ie zeer laferg jammer want voor die prijs mag je meer verwachten!

ik heb ze ook gedroogd huls was goed hard en de knal was goed te noemen. En eindelijk ook eens een rotje die goed snipperd en ik durf te wedden als je ze volgend jaar koopt dat ze droog zijn en goed zullen presteren!!!

Eindelijk weer goede knallers! Harde knal en snippert mooi!
Had ze wel even een ochtend op de verwarming gezet.

Ik ga het volgend jaar wel meemaken. Heb er 10 afgestoken en toen was ik die bende zat.
De rest heeft nu dus ruim een jaar de tijd om te drogen :bonk:

Heb er een stuk of 20 afgestoken. Sommige gingen iets beter als de anderen,maar echt een verschil,tussen een ander rotje,was nog niet merkbaar voor mij. Heb ze niet extra gedroogd of iets. Maar de rest kan een jaar drogen.

Na de vlinder van Cafferata de beste NL knaller, maar dat zegt niet veel; knalde nog niet bijzonder hard. Wel ietwat drogere, doffere knal dan gewend van NL spul. Als dit de max is wat lukt in Nederland, is en blijft het huilen met de pet op. Dan maar wat met dezen smijten komende jaren.

Best aardig, maar zeer onregelmatig in kwaliteit. Het is weer eens wat anders, maar ze gingen voor mijn gevoel minder hard dan de grote Cobra's van Rubro... Hoewel het verschil minimaal is in alle knallers. De Royal Thunders zijn verhoudingsgewijs natuurlijk wel stukken goedkoper.

Al met al blijven het Nederlandse kleibommen, waarvan de helft door midden breekt of plopt.

Na de vlinder van Cafferata de beste NL knaller, maar dat zegt niet veel; knalde nog niet bijzonder hard. Wel ietwat drogere, doffere knal dan gewend van NL spul. Als dit de max is wat lukt in Nederland, is en blijft het huilen met de pet op. Dan maar wat met dezen smijten komende jaren.

Tja heel vaag allemaal die regeltjes. Dit zou dus niet harder mogen gaan dan ze nu knallen volgens de wet maar als je de salute 1 van schuurmans gehoord hebt dan word het allemaal nog krommer.

Zelf een pak gekocht bij mijn lokale dealer. Gratis althans genomen (10% korting actie).
Beetje duur vind ik eigenlijk wel waarvoor die gekocht wordt, maar ik kan er zeg maar mee leven.

De knal was goed. Beter in ieder geval dan de Breeschoten Vlinder. Stukken beter.
Weet alleen niet zeker of die ook echt harder was dan de ShiShing Cracker.

ik heb ze ook gedroogd huls was goed hard en de knal was goed te noemen. En eindelijk ook eens een rotje die goed snipperd en ik durf te wedden als je ze volgend jaar koopt dat ze droog zijn en goed zullen presteren!!!

Dat ze goed snipperen vindt ik dus niet, de knal is ok, maar er schiet hier en daar wel het nodige weg bij de knal.:wink:

foto vervolg:

Ik vindt dit een hele vreemde dB meting.
Ten eerste hoort een meter op een statief op oorhoogte
Ten tweede moet de meter vrij zijn van versterkende reflecties,dus niet op de grond/bebouwing.

Dus op een open veld of dode ruimte,ben ok wel benieuwd naar de CE normen van opstelling dB meters.Op deze manier kan krijg je veels te hoge waardes:p

23ru0xv.png

Had hiervan twee doosjes en beide waren vochtig. Één doosje heb ik 3 dagen lang bij de verwarming laten broeden en knalde prima. Duidelijk harder dan de Astronaut, RWB en Lion (als enigste vergelijkingsmateriaal). De vochtige knallers plopten helaas gewoon open.

Leuke NL knallers dit.
Ik had er alweer een hard hoofd in maar ik wilde ze toch proberen.
En ik moet zeggen dat ik verrast was over de prestaties.!!

Ze knalde in ieder geval allemaal en met een vrij constante knal.
Weinig floppers, puffers of weigeraars, zelfs die ventjes die bij me stonden vroegen of ze uit België kwamen ofzo :p

Enige nadeel vond ik de korte lontjes in sommige gevallen.
Een beetje zichtbaar lont geeft een veilig gevoel, ook al moet het eerst nog door klei heen of iets dergelijks.

Al met al eindelijk weer eens goede NL knaller i.m.o.

Gisteren kwam ik nog een doosje tegen in mn kast.
Meteen even een paar afgestoken. en na een goed half jaar drogen knallen ze er lekker op los!

Naar mijn mening is het antwoord: Nee! Maar ik heb nog zo'n doosje vlinders dus haal er wel nog een doosje Royal Thunders bij :P

Back
Bovenaan