Rotello (Italië) Festival 2010

er zijn nog veel meer videos natuurlijk, Ik zal ze in 1 post de volgende 4 op een rijtje zetten.

als eerste de belachelijk harde dag show van Paolelli. Nog nooit zo iets live meegemaakt. Maar dit overtrof echt al mn verwachtingen. Ik heb speciaal aandacht besteed aan het geluid. Aangezien deze shows het meer moeten hebben van het "hoe harder hoe beter" en het ritmische knal gebeuren. Dan het mooie sier van de avond shows.

Dag show Sergio Paolelli:

HD YOUTUBE:

deel 1

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

deel 2

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

HD WMV: klik voor download

als tweede de volgende dagshow. Deze was van Bruscella.. en ook deze was erg hard. Maar ook erg siervol en creatief met erg veel mooie rookeffecten in veel mooie diepe kleuren! De finale was lekker breed:

Dag show Bruscella:

HD YOUTUBE:

deel 1

+ YouTube Video

deel 2

+ YouTube Video

De 3e video die ik graag met jullie wil delen zijn de zogenaamde Batterias San Severse. Een idioot stuk vuurwerk wat echt zó chaotisch is dat je moet zien om te geloven. Er knalt van alles loei en loei hard op de grond, aan lijnen, in de lucht. Het volgende moment vliegen de mines weer je om de oren. En of het nog niet genoeg is mikken ze er ook nog Flink wat shells door heen die bij ons soms letterlijk een ware sterren regen veroorzaakte. en het meest bizarre is.. je ziet er mensen tussen lopen die zo nu en dan dekking moeten zoeken voor het leven! en zoals men daar gewend is worden deze batterias afgesloten met een enorme finale. Gekke werk! Maar wel leuk! :p

De 1e: Batteria van Giuseppe Chiarappa:

HD YOUTUBE:

+ YouTube Video

de 2e: Batteria van Pirotecnia San Severo

HD YOUTUBE:

+ YouTube Video

Harder kun je het denk ik niet krijgen! Wat een mega geweld!

Veel kijk plezier! :D

(PS: het kan zijn dat sommige youtube videos nog niet verwerrkt zijn helemaal, probeer het dan later nog eens!)

Laatst bewerkt:
Jonge jonge wat een boel films weer, bedankt Jack en Tony.
Vanavond maar even rustig op mijn gemak bekijken.
We boffen maar weer dat door jullie moeite wij getuige kunnen zijn.!!

Dan de volgende video van onze belevenissen in Rotello. Dit keer betreft het de 1e avond show. En dat was een Pyromusical geschoten door Terzo Millenio Fireworks.

Verdomd! Er zat nog écht muziek bij ook!

Vanaf de plek waar wij stonden was dat niet helemaal duidelijk, haha!
Het leek meer iets van "We schieten zo snel mogelijk zoveel mogelijk buizen leeg en we draaien daar gezellig een plaatje bij".

Bedankt voor deze waardevolle info, Jack!

Verdomd! Er zat nog écht muziek bij ook!

Vanaf de plek waar wij stonden was dat niet helemaal duidelijk, haha!
Het leek meer iets van "We schieten zo snel mogelijk zoveel mogelijk buizen leeg en we draaien daar gezellig een plaatje bij".

Bedankt voor deze waardevolle info, Jack!

Hahahaha, nee het was echt op muziek en nog goed gesynchroniseerd ook! :D

Ja, mooi werk weer Jack!
Heb net de 2 dagshows gedownload, en het geluid is super!
Krijg weer het zelfde gevoel als toen we daar stonden.
Alleen de eerste aankondiging salutes waren al harder en zwaarder dan we
ooit op andere shows gehoord hadden.
Vol verwachting stond ik dan ook te wachten op de dingen die komen gingen.
Heb op diverse Italiaanse sites al vele shows gezien, dus had al wel een idee wat er ging komen, maar het overtrof m'n stoutste verwachtingen!
Zo hard, zo zwaar, en zo intensief.
Het geluid van de eerste Bomba da Tiro die vertrok klonk als scheepsgeschut,
ook al stonden ze ruim 300 m. verder opgesteld. Je kon de luchtverplaatsing
nog in je maag voelen. Het is dan ook één van de indrukken die ik niet meer
vergeet. Geweldig gewoon!
Wat ik ook zeer indrukwekkend vond, waren de 8 botta di scala, een meerslagbom met 8 opeenvolgende salutes. Te timing van afvuren was zeer
precies, na de laatste salute opende de volgende cylinder, zodat er een
constante opeenvolging van salutes hoorbaar was! Er werden er dan ook 6 in
totaal achter elkaar afgevuurd - van normaal tot ontzettend hard.
De laatste 2 produceerden dan ook 8 opeenvolgende zware dreunen!!
Er waren dan ook nog 2 blindgangers, ze vielen ergens tussen de olijfbomen
zonder dat ze afgingen. Zonde! Klusje voor de E.O.D. Wel krijg je een beeld
van wat voor een enorme hoogte ze bereiken.
Als het over de shows zelf gaat geef ik Bruscella de meeste punten, al vond
ik de finale van Paolelli beter. Bij Paolelli zaten een aantal meerslagen met een foute timing, de eerste 2 breaks gingen gelijker tijd af. Ook een aantal controcolpo's gingen op de grond af, ook diverse colpetti in de laatste riprese veroorzaakten wat tumult op de grond, leuk om te zien, maar het zijn wel strafpunten! Ook indrukwekkend bij Bruscella was de 16" palla stutata die na de Stretta afgevuurd werd. Ze had een enorme spreiding, en
was afgeladen met zware salutes! Tja, wat wil je dan nog meer?
Na de shows zijn Joshua, Fred810 en ondergetekende nog even bij het slagveld gaan kijken, wat een ravage! Overal grote vellen papier, folie, hulzen en diverse soorten inserts van de meerslagen. Klein Kosovo.....
Goed, genoeg geschreven. Op naar de avondshows!!

Een mooi verslag van de eerste 2 dag shows! Eneen paar prachtige fotos er bij gevoegd! Ja je bent voorlopig nog niet van me verlost er komen nog een flink aantal shows aan!

:D

Ik heb net de film van Jack bekeken van de Batteria van Giuseppe Chiarappa.
Prachtig gefilmd Jack en de beelden zijn extra mooi omdat je met je neus er boven op staat. Het kan allemaal in Italie.
Net wat je zegt, gekkenwerk, wat een contrast met Nederland.
De finale bevat mooi en groots vuurwerk, en het gaat daar enorm tekeer en de mensen staan op hele kleine afstand toe te kijken.
Super, ik moet dit beslist ook een keer meemaken

Wat een puinhoop ook op die weg die de tunnel in gaat.
En ze zijn zo gek daar dat die weg gewoon open bleef tijdens de show!

Tja daar kán het gewoon.. veel landen kunnen hier misschien eens wat van leren. Maar wat een prachtige ervaring, wat een geweld. Ik mis het nu al weer haha. Onbeschrijvelijk hard ging het. Net op het moment dat je uit elkaar drijgt te spatten door de drukgolven van het geweld is het voorbij.

Hierbij nog wat dagshowfoto´s van het avontuur in Rotello.
Ze zijn gemaakt door mijn vriendin, ook wel bekend als Pyromientje :D

img35110.jpg

img3521k.jpg

img3532l.jpg

img35680.jpg

img35800.jpg

img4370c.jpg

img4389b.jpg

img4421v.jpg

img4508o.jpg

img4520z.jpg

Voor nog meer foto´s klik HIER

Wat moet dat leuk zijn als je een vriendin hebt waarmee je je passie kunt delen
Complimenten voor Pyromientje: het zijn schitterende foto,s!!

Hé Hallo, MjB en Pyromientje,

Bedankt voor het plaatsen van deze gave foto's.
Sommige zijn zeker wel geschikt voor een poster.
Vond het super dat we jullie toch ook nog tegenkwamen. Europa is zo groot nog niet! 'In Rotello is the sky not enough'!
We moesten dit feestje volgend jaar nog maar eens dunnetjes over doen in Villafranca Sicula!

Bedankt voor de complimenten allemaal, Pyromientje voelt zich vereerd :p

We moesten dit feestje volgend jaar nog maar eens dunnetjes over doen in Villafranca Sicula!

Wij hebben zeker wel zin in nog een keer zo'n feestje, dus wie weet :bye:

zo, en dan hebben we hier weer 6 nieuwe videos uit Rotello :D Het betreffen hier allemaal avondshow. En deze deden allemaal mee voor dit Nationaal festival. Ik wou dat dit ook zo eens zou gebeuren bij de vurigemaandagen van Oostende hahaha maar helaas. :p

Maar goed, hier komen de shows dan:

1: De Luca.

De eerste show van deze 6 deze avond was er een van Leopoldo de Luca:

HD Youtube:

Part 1:

+ YouTube Video

Part 2:

+ YouTube Video

HD WMV: *klik* voor download

2: B. Calamita

Tweede show in dit festival was van Calamita een zeer mooi opening met veel singleshots en de nodige cilinders. Deze paste dan ook helemaal in het plaatje zoals ik een Opening daar voor me had van een show:

HD YOUTUBE:

Part 1

+ YouTube Video

Part 2

+ YouTube Video

HD WMV:*klik* voor download

3: P. Francesco.

Deze show begon voor mij wat teleurstellend. Ze begon met chinese blokken. Iets wat echt maar dan ook echt uit de toon viel ten opzichte van de rest. De show had echter wel een aantal prachtig grote cilinders in petto en de finale zat dan ook wel goed in elkaar.

HD YOUTUBE:

PART 1:
+ YouTube Video

PART 2:

+ YouTube Video

HD WMV: *KLIK* voor download

4: S. Vincenzo

Deze show had een heerlijke opening met veel italiaans geweld zoals we dat graag zien daar. Een prachtig goud thema, En bijzondere meerslagen cilinders met farfalle effect als eind bom. Mooie groot kaliber shells. En een erg smakelijke finale!

HD YOUTUBE:

PART 1:

+ YouTube Video

PART 2:

+ YouTube Video

HD WMV: *KLIK* Voor download.

5: Di Candia

Een van de smaakmakers bij ons van deze avond vol Italiaans geweld was toch wel Di Candia. Een prachtige, en lekker agressieve opening met veel cilinders en singleshots. Verder zat de show vol met hele mooie themas, cilinderobmmen en prachtige gold glitter farfalles, waar ze ook de harde finale mee afsloten!

HD YOUTUBE:

PART 1:

+ YouTube Video

PART 2:

+ YouTube Video

6: Pirotecnia San Severo

En dan de laatste show voor nu even ( er komen er nog ja! :) ) voor dit festival. En dat is de show van Pirotecnia San Severo.. Deze show had een opvallende verrassing in petto. Deze opende ietsje dichterbij dan waar wij ongerekend hadden.. en sloot ook ietsje dichterbij dan waar wij op gerekend hadden. Zeer spectaculair! Omdat ook ik na 5 shows wel wat hongerig werd, ging ik een broodje halen.. En laat nou net de show van hun wart eerder beginnen als geplanned. Dus moest in allerijl mn camera aangezet worden door iemand anders.. Hierdoor is het geluid niet helemaal goed op band gekomen de eerste 2 minuten. Dus heb ik dat vervangen door een spannend muziekje. Hiervoor mijn excuses!

HD YOUTUBE:

PART 1:

+ YouTube Video

PART 2:

+ YouTube Video

Er volgen nog een aantal videos van dit festival.

Maar tot die tijd: Veel kijk plezier! :)

Back
Bovenaan