Rookartikelen WK

Status
Niet open voor verdere reacties.

Firan

VWC lid
Hallo,
Ik vroeg mij af hoe het zit met de verkoop en het afsteken van rookartikelen. Ik zou graag wat stukken (oranje) rook afsteken tijdens het WK 2014, maar ik weet niet precies of dat wel mag.

Alvast bedankt,

Rookartikelen mogen niet meer in Nederland, zelfs de rookballen zijn niet toegestaan met Oud&Nieuw.

Rookartikelen in de categorie "ernstvuurwerk" zullen ook niet op basis van plezier mogen worden afgestoken.

Mocht ik het fout hebben, verbeter me dan a.u.b. :)

http://www.fakkels.com/producten/
Volgens deze site mogen ze het hele jaar door verkocht worden. Maar het gebruik zal niet vrij zijn waarschijnlijk?

Onderaan de algemene voorwaarden staat dit stukje:

Artikel 15 – Product behandelingsverplichting
De consument zal het aangeschafte product uitsluitend gebruiken wanneer men in nood verkeerd. Indien de consument het product oneigenlijk gebruikt, heeft hij dit zonder medeweten van de ondernemer gedaan. Met het accepteren van de algemene voorwaarden verschuift de verantwoording van het gebruik volledig naar de consument en de handhaving hiervan naar de wettelijke macht.

Bedankt Mattenfreak, daar had ik even overheen gelezen.
Ook bedankt voor het antwoord wesley, lijkt me een leuke en goedkope oplossing. Misschien dat ik 2 setjes aanschaf om te proberen.

In gekleurde rook zitten inderdaad stoffen die niet goed zijn voor de gezondheid.
Vuurwerk met als doel produceren van rook zoals de rook fakkels, rook potten etc. zijn verboden in Nederland.

In gekleurde rook zitten inderdaad stoffen die niet goed zijn voor de gezondheid.
Vuurwerk met als doel produceren van rook zoals de rook fakkels, rook potten etc. zijn verboden in Nederland.

De Lesli Daylight producten en de Royal thunder smoke hebben dit dan zeker omzeild met een ander doel?

De Lesli Daylight producten en de Royal thunder smoke hebben dit dan zeker omzeild met een ander doel?

Het hoofdeffect is daar 'crackling' of 'knal' met als bijeffect rook. Of je het omzeilen wilt noemen maakt niet uit, maar op dit moment is het zo toegestaan.

Vanmiddag binnengekregen, heb er even snel een videootje van gemaakt men m'n mobiel. Helaas slecht kwaliteit, al is de kwaliteit aan het einde weer goed... Maar ja

Kleine oranje rookpatronen van Hayes. 10 stuks in een verpakking. Geven nog aardig wat rook voor zulke kleine patronen. Op de opname waaide het dus is het effect moeilijk te zien. De patronen kun je in de hand houden als je ze aan de onderkant vasthoudt. Gewoon aansteken aan de bovenkant natuurlijk.
Brandtijd: ongeveer 40 sec
Leuk om mee te spelen, en de prijs is redelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan