Red Ghosts

Wat gek dat er zoveel problemen zijn qua omvallen, zelf had ik geen probleem mee. Om eerlijk te zijn vond ik dit niet een heel bijzondere cake. Deed precies wat die belooft had te moeten doen maar hoopte dat die in het echt mooier zou zijn, niet echt eigenlijk

Ik had deze cake ook twee keer, de eerste liep aardig met mooie effecten alleen op het einde klapte er een schot in de buis of via de zijkant er uit waardoor ook het laatste schot niet goed ging. Dit betekende dat deze wel laag en richting publiek klapte. Ik heb nummer 2 nog in mij auto liggen.

bij de hoofdlont aangestoken, maar stopte al na 1 schot.
Vervolgens de reserve lont gebruikt, maar stopte ook al na 5 schoten.

De boeketten waren wel lekker trouwens, voor mij dus heel kort maar wel krachtig.

Mijn exemplaar ging gewoon zoals het moest, 2017 batch, alleen de kleur van de comets weet ik fff niet. Zal de film nog wel een keer plaatsen hier. Maar gezien de verhalen hierboven, sla ik deze dit jaar ff over. Ga sowieso meer boxen kopen.

Ik had de normale versie. Stand alone kon hij mij niet heel erg boeien, later heb ik hem per 4 geschoten ook en toen vond ik hem echt geweldig mooi. Als ik hem weer zou nemen zou ik hem er dus bij nemen met meerdere tegelijk.

Ik had helaas de versie zoals hij op de demo was een paar weken geleden, erg snel en met groene parels. Ook viel hij om bij de laatste schoten. Daardoor er niet echt van kunnen genieten ondanks dat het effect heel mooi is.

Dit jaar de Red Ghosts gecombineerd met 2x Night Screamers (idee kwam van de film van Frederik #86).
Dat werkte super goed, het ghost effect komt als het ware naar je toe als het oplicht terwijl de staarten van de fluiters er dwars doorheen schieten. Lekkere chaos.

Ik had dit jaar twee keer de "normale" versie. Leuke cake, niet helemaal de wow factor waar ik op gehoopt / die ik verwacht had, maar een mooi effect. Eerste in de klem gezet en die ging probleemloos, tweede werd door een medestoker zonder klem afgestoken en die stuiterde, letterlijk, na een paar schoten werkelijk alle kanten op, dwars door het publiek heen. Gelukkig is iedereen en zonder kleerscheuren vanaf gekomen, maar het had zomaar helemaal mis kunnen gaan. Ik had alle cakes uit de Dreamscape lijn en dit was de enige die problemen gaf.

Ik zet cakes altijd vast in mijn schietkistje, zelfs de 500grams cakes zet ik altijd klem. Kwaliteit was top, familie had het ook nog niet eerder gezien en waren onder de indruk.

Hier niet omgevallen, niet uit elkaar geknald, wel de effecten die hij hoorde te hebben. Vorig jaar was ik erg tevreden, dit jaar schoot die binnen 4 seconden leeg waardoor het ghost effect totaal niet uit de verf kwam. Erg jammer want vond het een leuke cake.

Ik heb echt elk jaar pech met deze cake :bonk:

Vorig jaar: Schatte hem iets zwaarder in, niet in de klem, viel om.

Dit jaar: Na de ervaring van vorig jaar in de klem gezet, maar na een schot of 10 toch weer omgevallen, schoot letterlijk de klem uit, recht op de buurvrouw af, ging gelukkig goed.

Deze sla ik volgend jaar denk ik toch maar over.

Ik heb nog eens even nagedacht over een mogelijke oplossing hiervoor, misschien een idee om bij de nieuwe productie hier een kartonnen uitvouwbaar voetje onder te zetten? Die klemmen ook nog eens extra onder een vuurwerkklem/onder een paar stenen.

Had ook een supersnelle . schoot zichzelf om en toen weer rechtop.
De andere 3 gingen gewoon normaal.
Wel een prima bakkie dit hoor!

Back
Bovenaan