Pyroforum Haltern 2010

dieter

VWC lid
Beste vuurwerkliefhebbers,

Niet heel erg bekend maar net over de grens in Duitsland vind 1 maal per jaar Pyroforum plaats.
Een gezellige bijeenkomst van vele pyro mensen en pyro bedrijven.
Een aantal jaren geleden begon het als een kleine bijeenkomst van ca 80 man maar inmiddels waren er vorig jaar reeds ca 350 man.
Het is een interesante happening ( voor de gene die niet naar Valencia gaat tenminste ) waar veel te zien is op het gebiet van pyrotechniek zowel binnen als buiten.
Enekel deelnemers van vorig jaar Nico, Weco, Glowfire, Galaxis, Exolo, Pyrotronixs, Keller, Explo enz.enz.
Beide avonden vinder er diverse demo's door een aantal bedrijven plaats.
De vrijdag is besloten de zaterdag is er op een nagelegen terrein demo's grootvuurwerk.
Sommige echt een demo van anderen een show.
Het vind dit jaar plaats op 19 en 20 maart.
Zodra ik meer info heb over deze dagen zal ik het jullie laten weten.

In onderstaande link Pyroforum Haltern 2009:
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=9995&highlight=pyroforum+haltern

Is het Haltern tussen Wesel en Munster in toevallig ? Dan is het zeker niet ver over de grens. Filmpies uit ander topic zijn veelzeggend :D

Bedankt dat je dit onder de aandacht brengt Dieter, klinkt absoluut als een leuke happening. Voor velen inderdaad niet haalbaar i.v.m. Fallas, maar er zijn er ook genoeg die daar niet heen gaan en dit is in feite nog goed te rijden ja. :)

Jij bent er ook bij Dieter? Breng je er ook verslag van uit? :rolleyes::)

omdat ik uitgenodigd ben door een van de bedrijven zullen we er present zijn!

Zal ik verslag uitbrengen Mike, is dat ook goed? :wink:

Ja, iedereen die gaat zie ik graag een verslagje van. :p

Is dit overigens enkel op uitnodiging of kan je ook gewoon een kaartje kopen? En heb je daarvoor dan weer KVK o.i.d. nodig zoals bij de Spielwarenmesse?

pyroforum019.jpg

Vrijdag 19 maart 2010

Checkin / Aanmelden vanaf 11.00 uur openingswoord door de burgemeester van Haltern 13.00 uur.
Over de gehele middag verder voordrachten.
Demo klein vuurwerk en pse aan de achterzijde van het hotel 20.30 uur.
Niet openbaar!
Partytime 23.00 uur in de kelder van het hotel.

Zaterdag 20 maart 2010

De gehele dag voordrachten.
Demo avond groot vuurwerk start 20.30 uur op de nagelegen paarderenbaan.
Toegang voor iedereen.
Voor deelnemers aan het forum is een appart gedeelte gereserveerd en er rijd een pendelbus vanaf het hotel naar de lokatie.

Bijde dagen is er in de kelder van het hotel een pyrotechnische markt.
(geen verkoop vuurwerk)

Toegang tot het forum € 35,- voor BEIDE dagen echter de inschrijving tot en met 17 maart 2010.
Inschrijven kan via de volgende link http://www.das-pyroforum.de/page1/page6/page6.php
Let wel !!!! Toegang alleen voor Pyrotechnische bedrijven en certificaathouders.

Laatst bewerkt:
Interessant genoeg om naar toe te gaan.
Bedankt voor het onder de aandacht brengen Dieter.!!!
Lees ik goed dat de toegang voor iedereen is open gesteld behalve de demo van het consumentenvuurwerk?

Bedankt dat je dit onder de aandacht brengt Dieter, klinkt absoluut als een leuke happening. Voor velen inderdaad niet haalbaar i.v.m. Fallas, maar er zijn er ook genoeg die daar niet heen gaan en dit is in feite nog goed te rijden ja. :)

Jij bent er ook bij Dieter? Breng je er ook verslag van uit? :rolleyes::)

Wij zijn er inderdaad ook.
Ik ga met de vrouw, Bob Langras en de vrouw, Donald met zijn vrouw Vinnie.
Aat Boeschoten komt alleen de zaterdag avond en wat ik heb begrepen komt Rob Bakker op de terugkomst zaterdag uit Valencia ook even een kijkje komt nemen.

Interessant genoeg om naar toe te gaan.
Bedankt voor het onder de aandacht brengen Dieter.!!!
Lees ik goed dat de toegang voor iedereen is open gesteld behalve de demo van het consumentenvuurwerk?

De eerste avond is inderdaad niet toegankelijk voor iedereen alleen voor de deelnemers aan het forum. Dit heeft er denk ik mee te maken dat dit op het terrein van het hotel plaatsvind.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video

+ YouTube Video

+ YouTube Video

+ YouTube Video

+ YouTube Video

+ YouTube Video

+ YouTube Video

+ YouTube Video

+ YouTube Video

+ YouTube Video

+ YouTube Video

+ YouTube Video

+ YouTube Video

Laatst bewerkt:
dank voor dit topic Dieter :)
Haltern am See is dit gelijk aan Haltern? andere plaats kan ik niet vinden namelijk.

is voor mij nog niet eens zo heel ver weg :cool: ik ga dit topic in de gaten houden :cool:

Locatie Haltern am See.... Duitsland

Beek........... 85 km.
Enschede....... 83 km.
Nijmegen....... 123 km.

Vuurwerkliefhebbers,

Heb vandaag met dhr Wolgang Stabe de organisator van het Pyroforum even contact gehad.
Deze week ontvang ik van hem het programma van de zaterdag avond.
Hij kon mij op dit moment vertellen dat zoals het er nu uit ziet een negen tal bedrijven hun grootvuurwerkproducten zullen tonen.
Nieuwkomer dit jaar op de duitse markt is Panda Fireworks en men heeft gevraagd of zij ook hun matriaal willen komen tonen.

Door het grote aantal aanmeldingen die er nu reeds zijn ( ca 400 ) heeft de heer Stabe besloten alleen Pyrotechnische bedrijven en certificaathouders toe te laten op het forum.
Hij weet dat daardoor enkele mensen teleur gesteld zullen zijn maar kan niet anders.
Stabe heeft wel aangeboden dat er 4 mensen via ons mee mogen.
Wie interesse heeft laat het mij even via de pm weten echter is het wel zo dat als er medere mensen mee willen Bob en ik een keuze zullen moeten maken.

Hij gaf wel te kennen dat een ieder van harte welkom is op de zaterdag avond.
Zodra ik meer weet van de invulling van de avond zal ik jullie berichten.

Zo zeg, dat is super dat je dit geregeld hebt Dieter. Zelf kan ik helaas niet de vrijdag omdat ik dan training heb maar ik denk dat er genoeg mensen zullen zijn die mee willen.
Mocht het toch zo zijn dat er niemand wil (wat ik me niet voor kan stellen :wink:)dan ben ik uiteraard bereid mijn training af te zeggen :D De zaterdagavond ben ik er sowieso bij want heb dan geen wedstrijd, die is gelukkig een keertje zondag.
Nogmaals super dat je dit mogelijk hebt gemaakt voor ons freaks!
:handsup: :applause: :thumbsup: :yes:

Dieter, hulde voor je inzet in deze en ontzettend leuk dat jij 4 man onder je hoede wilt nemen. :D Ben benieuwd wie de gelukkigen zullen zijn!

:bye:

Back
Bovenaan