Pyroforum Haltern 2010

Wil ook me waardering uitspreken Dieter dat jullie het mogelijk maken dat 4 gelukkigen het zodoende ook mee kunnen maken.

Ik denk dat ik er ook bij ben.
Heb dat weekend niets opstaan, alleen ff kijken dat ik de kids een weekendje bij opa en oma kan laten logeren.

En ff kijken of er nog plaats in t hotel is natuurlijk!

Dieter: geweldig gebaar van je dat je mensen in staat stelt om mee te gaan die anders nooit die mogelijkheid zouden hebben.
Weet dat dit enorm gewaardeerd wordt. Super.!!!!

Ik denk dat ik er ook bij ben.
Heb dat weekend niets opstaan, alleen ff kijken dat ik de kids een weekendje bij opa en oma kan laten logeren.

En ff kijken of er nog plaats in t hotel is natuurlijk!

Het biertje staat al klaar Ben......

Zo ik ben erbij!!!

Aanmelding geregeld en Hotel ook!!
Alleen ongeveer n uurtje moeten bellen voordat ik n hotel had!!:bye::bye::bye:

afstand valt me wel mee op zich :D dus ga mooi met de auto....
nog wel even een vraag: de zaterdag zijn dan de voordrachten ook toegankelijk voor iedereen of alleen de shows?

heb je ook al iets meer info Dieter?
zo graag het programma willen weten voor de zaterdag :D
nog maar 2 weken tot 20 maart :cool:

Op Feuerwerk.net staat dat het misschien ergens anders gehouden word.
Dus als er mensen zijn de het duits een beetje goed kunnen lezen.
heb ik HIER de rechtstreekse link naar Feuerwerk.net

ook nog een media bericht gevonden :

Pyroforum findet nicht mehr in Haltern statt

HALTERN Pyrotechniker Wolfgang Stabe fliegt heute für Filmaufnahmen in die Karbibik. Als Ballast nimmt er ein ungelöstes Problem mit: Die Stadt Haltern versagt ihm die Genehmigung, am 20. März im Rahmen der weltgrößten Fachtagung für Pyrotechnik ein Feuerwerk auf dem Lippspieker zu zünden.

Lees hier meer van het media bericht

Op Feuerwerk.net staat dat het misschien ergens anders gehouden word.
Dus als er mensen zijn de het duits een beetje goed kunnen lezen.
heb ik HIER de rechtstreekse link naar Feuerwerk.net

ook nog een media bericht gevonden :

Pyroforum findet nicht mehr in Haltern statt

HALTERN Pyrotechniker Wolfgang Stabe fliegt heute für Filmaufnahmen in die Karbibik. Als Ballast nimmt er ein ungelöstes Problem mit: Die Stadt Haltern versagt ihm die Genehmigung, am 20. März im Rahmen der weltgrößten Fachtagung für Pyrotechnik ein Feuerwerk auf dem Lippspieker zu zünden.

Lees hier meer van het media bericht

Wat ik er uit opmaak Vincent is dat de organisatie een aantal keren gecontacteerd is door mensen die kennelijk hadden opgevangen dat het ergens anders zou plaats vinden. Dit is niet het geval. Het vind gewoon plaats daar waar het nu bekend is.

als ik het zo lees dan komt zeker niet in Haltern dit jaar omdat er op de schietplek een nieuw kunstgrasveld is ofzo (Kunnen worden beschadigd door brandende resten) en er is (nog) geen vergunning.

het zou nu gaan naar Duisburg of een ander locatie.
maar mijn duits is ook niet 100% dus kan ook niet alles goed vertalen. :p

Hier een vertaling die voor mij door Gerdo is gemaakt, hij spreekt zeer goed duits:

Wij kunnen jullie geruststellen. Het pyroforum zal plaatsvinden op 19 en 20 maart zoals geplanned. Nadat we een paar moeilijkheden hadden om een geschikte afschietplaats te vinden voor het groot-vuurwerk is nu alles in orde. Zoals jullie gewent zijn van ons zal op vrijdag het T1 en T2 schieten plaatsvinden. Dit is echter niet voor het openbare publiek toegankelijk (is dus voor bedrijven). zaterdag avond vind dan het grootvuurwerk plaats waar iedereen van harte welkom is.

heren,
Dat is allemaal leuk en aardig, maar het klopt niet helemaal wat jullie vertellen.
De show die toegankelijk is voor het publiek zal niet in Haltern worden gehouden. Dit omdat Haltern hiervoor geen vergunning heeft afgegeven.
Waar het wel plaatsvind is een kilometer of 18 verderop en wel op het volgende adres:

Adresse:
Flugplatz Loemühle GmbH
Hülsstraße 301
45770 Marl

het zal om 20.00 uur beginnen en ongeveer 2 uur duren.

Wat wel in Haltern wordt gehouden is de demo op vrijdag, maar die is alleen op uitnodiging.

Laatst bewerkt:
Hallo Dieter,

herzlichen Dank für Deine Mail.
Ich ersticke hier in Arbeit. Aber der Berg ist bald überwunden.
Das versprochene Programm stelle ich Heute Abend auf unsere INET-Seite.
Ds Vorschießen am Samstag wird wieder sehr schöne werden.
Zink, Nico, ABA, Glo-Fire, BK, Pyroprodukt, Bothmer, Feuerwerk ohne Grenzen, Panda

Für Heute alles Gute aus Bochum wünscht Dir

Wolfgang Stabe

Zo en nu even het verhaal...........

Ik heb net contact gehad met dhr Stabe zelf alles blijft gewoon zoals het is.
Het enige verschil het demoschieten op de Zaterdag op een andere lokatie zal plaatsvinden daar de gemeente hiermee moeilijkheden heeft ivm de verwachte drukte.
Zoals in post 38 is de lokatie:

Flugplatz Loemühle GmbH
Hülsstraße 301
45770 Marl

Vanavond krijg ik de bedrijven door die een demo gaan geven....
Meer hierover volgt..........

Verzoek ook van de organisatie niet meer constant te bellen maar even mij berichtgeving afwachten..... Vragen kan op via PM......

Laatst bewerkt:
Nou Dieter, bedankt voor de info hoor! En ik begreep dat je ziek op bed lag...iig beterschap hoor! (mocht je nog niet beter zijn :D )

Back
Bovenaan