Pyroforum Haltern 2010

Nou Dieter, bedankt voor de info hoor! En ik begreep dat je ziek op bed lag...iig beterschap hoor! (mocht je nog niet beter zijn :D )

Ziek zijn als eigen ondernemer kan niet he..... Pot met pillen ed doet wonderen..... Werk alleen niet zo hard..........

Inmiddels heb ik een overzicht gekregen van de aanmeldingen.
Dit jaar is het echt zeer druk.
Aanmeldingen van pyrotechnicie en bedrijven zijn er uit de volgende landen gekomen:

USA, China, Italie, Zwitserland, Oostenreik, Belgie, Nederland
Denemarken, Schottland, England, Finnland en Duitsland.

Zoals ik reeds aangaf is er ook een beurs waar de volgende bedrijven zich zullen presenteren:

Media Cult
Grafitti PyrotechnikExclusivlaser
Panda Feuerwerk
Glo-Fire
Lonestar Feuerwerk
Hansa Express
BK-Feuerwerk
ABA-Pyrotechnik
Nico
Lasertec
Bothmer Pyrotechnik
Sobbe GmbH
Himmelsfeuerwerkerei
Matzk Pyrotechnik
FWK Keller
Pyrologistics
Zink
Lunatech
Firefashion
Sprengschule Dresden
Live-Wire Pyrotechnics
http://www.pyroquipment.com/
Bund Deutscher Feuerwerker u. Wehrtechniker BDFWT
Bundesverband f. Pyrotechniker u. Kunstfeuerwerk e.V.
KSE-Light´s
PyroProdukt
Pyros Pyrotechnologie
EXPLO
Pyrotronix
Galaxis
Feuerwerksbilder T. Saul
Feuerwerksbilder C. Meier
PIROMUSICALI
Blackboxx
Pyrotechnikerschule Hummig

Diverse bedrijven zullen over de 2 dagen presentatie geven van hun pruducten en of diensten.
Op de vrijdag avond zal er vanaf 20.00 uur bij het Hotel Seehoff te Haltern diverse demo's gegeven worden Klasse 2, T1 + T2.
Dit zal circa anderhalf uur gaan duren.

Zoals reeds eerder gemeld is de lokatie van het groot vuurwerk verplaatst naar een andere lokatie daar de gemeente Haltern een te grote drukte verwacht dit jaar.
Het schijnt zo te zijn dat er voor ca € 50.000 geschoten zal worden en het circa 2 uur zal duren ( lees onderstaand artikel ).

Pyrotechniker Wolfgang Stabe fliegt heute für Filmaufnahmen in die Karbibik. Als Ballast nimmt er ein ungelöstes Problem mit: Die Stadt Haltern versagt ihm die Genehmigung, am 20. März im Rahmen der weltgrößten Fachtagung für Pyrotechnik ein Feuerwerk auf dem Lippspieker zu zünden.
„Ich bin enttäuscht und werde definitiv Haltern nicht mehr als Tagungsort wählen“, sagte der Dülmener.

Zum vierten Mal lädt die Bochumer Firma Stabe Company am 19. und 20. März die Größen aus der Welt des Feuerwerks, darunter Pyrotechniker aus den USA und China, in den Seehof ein. 400 Pyrotechniker, Feuerwerker, SFX-Spezial-Teams für Film und Theater kommen zum Erfahrungsaustausch. Das Highlight für sie ist stets die Produktpräsentation der Feuerwerkshersteller.

Mehr als zwei Stunden sollte auch in diesem Jahr der Himmel über Haltern erfüllt von goldenen Wasserfällen, Leuchtsternen und aufwändigen Feuerwerkseffekten sein. 50.000 Euro sollten in den Himmel geschossen werden.

Die Firma Stabe bewarb die Veranstaltung schon im Internet, als sie für dieses Feuerwerk noch gar keine Genehmigung hatte, sagt Pressesprecher Georg Bockey. Das war aber nicht der Grund für die Absage. Vielmehr fürchten TuS und Stadt um den neuen Kunstrasenplatz.

Der könnte durch Brennrückstände beschädigt werden, die Stadt als Genehmigungsbehörde würde womöglich in Regress genommen. Gleichzeitig findet in der Seestadthalle der Sportlerball statt. Die Veranstalter haben Angst, dass die Gäste durch die Geräuschkulisse gestört werden oder sie in ihrer Feuerwerks-Begeisterung gar den Veranstaltungsort wechseln.

Wolfgang Stabe sucht nun ein alternatives Gelände, das gleiche Voraussetzungen wie die Stauseekampfbahn bietet. Dazu hat er die Bezirksregierung eingeschaltet. Stabe versteht die Bedenken der Stadt nicht. Schließlich habe die Fachtagung auch auf die Halterner Wirtschaft Einfluss genommen und Hotelbuchungen bis an die Grenze von Dülmen bewirkt. Duisburg bietet sich nun als Alternative an. „Haltern ist für mich ausgereizt“, so Stabe

Jullie merken wel dat niet alleen wij in Nederland met regeltjes en amtenaren te maken hebben.

Het groot vuurwerk zal nu geschoten worden op:

Flugplatz Loemühle GmbH
Hülsstraße 301
45770 Marl

Routebeschrijving vanaf Zevenaar.........

De volgende bedrijven zullen hun producten presenteren:

Zink, Nico, ABA, Glo-Fire, BK, Pyroprodukt, Bothmer, Feuerwerk ohne Grenzen, Panda.

Het kan echter zijn dat hier nog een drietal bedrijven aan worden toegevoegd.

Ik hoop dat ik jullie inzoverre voldoende op de hoogte heb gebracht en hoop op de zaterdag avond veel landgenoten te zien.

Laatst bewerkt:
ziet er heerlijk uit Dieter....Zink :D
denk dat ik er wel bij zal zijn en nog wel wat anderen ook :D

Iig thanx voor de info!

Dus als ik het goed begrijp kan ik Zaterdag 20 maart gewoon komen kijken,zonder me inteschrijven en inschrijf geld te betalen. En deze vindt plaats op die ander locatie ipv Haltern?

klopt, de show zaterdag wordt in Marl gehouden (adres staat hierboven al genoemd) alleen de tijd is een btje vaag...de een zegt 20.30 maar bijvoorbeeld op feuerwerk.net wordt verteld dat het al om 20.00 uur begint...
Heeft iemand de goeie tijd?

Zijn er nog mensen die uit de regio rotterdam gaan, en nog een plekje over hebben in de auto? Pm me dan ff, dan komen we er wel uit.

Om half 10 word ik thuis opgehaald door mijn prive chauffeur.
en vertrek dan richting Haltern. helaas toen ik vanmorgen opstond regende het hier al. nu maar hopen dat de rest van de dagen wel droog weer belooft.
ik neem in iedergeval mijn foto en film camera mee. kijken of ik nog wat leuke plaatjes kan schieten.

Om half 10 word ik thuis opgehaald door mijn prive chauffeur.
en vertrek dan richting Haltern. helaas toen ik vanmorgen opstond regende het hier al. nu maar hopen dat de rest van de dagen wel droog weer belooft.
ik neem in iedergeval mijn foto en film camera mee. kijken of ik nog wat leuke plaatjes kan schieten.

Ik vertrek morgen om 9 uur samen met Vincent & Gerdo richting Haltern :)

redbaron en vinnievuurwerk gaan naar het pyroforum, dat is de hele dag. 's avonds is de demo in Marle, adres staat hierboven wel ergens...wij zijn er iig rond 8 uur, dan zijn we iig op tijd :D

groeten,
Bastiaan

nou dat was me het dagje wel zeg!. overdag lekker op de beurs rondgesnuffeld. Weer veel bekende mogen zien. S avonds een lange demo gezien van volgens mij dik 3 duur?. Met veel mooie producten. Wat bij mij direct is bijgebleven zijn de Malteese shells gefabriceerd door Aba , zeer, zeer, zeer mooi. Ook van hun de loei harde salutes tot 125mm (broekswapper taferelen). Ghost shells! :D

Van Zink een aantal nieuw type singleshots gezien, kwalitatief gewoon machtig mooi, maar duur. En van Nico heb ik een paar prachtige nieuwe 500 grammers gezien voor de Duitse markt. Nog veel meer prachtige bommen, blokken enz mogen zien. Dat heb ik allemaal op video vast gelegd.. dat komt de komende tijd allemaal online natuurlijk!

Nu eerst maar eens moe, maar voldaan naar bed gaan!

Back
Bovenaan