Prijzen

Dat was mij ook al opgevallen, de prijzen liggen hoger of gelijk, het aantal tubes en kruit zie ik veel al minder worden. Ook zie ik 20 mm blokjes/cakes met een prijs voorbij komen dat ik denk ze zijn niet goed.

Ik zag een discussie op een andere plek langs komen over prijzen, denk ik start hem hier eens op.. We hebben van diverse importeurs nu de nieuwe collectie voorbij zien komen. Uiteraard is alles kooiloos maar wat mij opvalt is dat er veel blokjes op de markt komen van 50 - 75 shots. De adviesprijzen hiervan liggen inderdaad gemiddeld wel hoger dan voorheen. In de freak zal het vast met meer korting te krijgen zijn maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je over het algemeen een beetje hetzelfde gaat betalen voor een kleiner blokje.. Wat is jullie idee / gevoel erbij?
Deels is het zeker weer duurder geworden. 50 shots 30 mm dan weer niet, kijk bijv. naar Unbeatable van Wolff, was vorig jaar al 99,95 euro. Nu krijg je een Full Throttle of Starlight Symphony, waar ook nog een waaier in zit, voor hetzelfde geld. Wel zonder kooi, maar daar lijkt de kwaliteit niet echt voor onder te doen.

Ik zag een discussie op een andere plek langs komen over prijzen, denk ik start hem hier eens op.. We hebben van diverse importeurs nu de nieuwe collectie voorbij zien komen. Uiteraard is alles kooiloos maar wat mij opvalt is dat er veel blokjes op de markt komen van 50 - 75 shots. De adviesprijzen hiervan liggen inderdaad gemiddeld wel hoger dan voorheen. In de freak zal het vast met meer korting te krijgen zijn maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je over het algemeen een beetje hetzelfde gaat betalen voor een kleiner blokje.. Wat is jullie idee / gevoel erbij?
Logisch toch bij een laatste verkoopjaar. Nog 1x zoveel mogelijk proberen te verdienen.. ik snap het ergens wel.

Leuk is het niet natuurlijk.

Deels is het zeker weer duurder geworden. 50 shots 30 mm dan weer niet, kijk bijv. naar Unbeatable van Wolff, was vorig jaar al 99,95 euro. Nu krijg je een Full Throttle of Starlight Symphony, waar ook nog een waaier in zit, voor hetzelfde geld. Wel zonder kooi, maar daar lijkt de kwaliteit niet echt voor onder te doen.
Eens.. Maar Unbeatable is voor 55-60 euro op te pikken. Denk je dat dit met de Full Throttle en Starlight Symphony ook zo gaat zijn? Dan is het nog wel een keer te doen.

Krimpflatie! Net als voorgaande jaren liggen de prijzen voor het meerendeel hoger. Ook in de freakacties. Maar omdat dit het laatste jaar betreft, en wij al heel wat jaren dit gewend zijn doe je er iets minder moeilijk om. Voor mij ligt dat gewoon om naar andere artikelen te kijken of alternatieven. Dit draagt wel allemaal bij aan een soort afsluiting van oud en nieuw met vuurwerk.

Dat laatste is dus hetgeen wat ik niet snap. Kooi eraf zou toch in theorie een lagere kostprijs moeten betekenen. Als productie- en transportkosten stijgen, wordt het logischerwijs aan de consument doorberekend. Andersom lijkt dat niet altijd zo te werken, dus ben ik benieuwd waarom dat zo is

Dat laatste is dus hetgeen wat ik niet snap. Kooi eraf zou toch in theorie een lagere kostprijs moeten betekenen. Als productie- en transportkosten stijgen, wordt het logischerwijs aan de consument doorberekend. Andersom lijkt dat niet altijd zo te werken, dus ben ik benieuwd waarom dat zo is
Het zijn niet alleen productie- en transportkosten die stijgen. Maar wat denk je dat de laatste jaren de vaste lasten bij een importeur en niet te vergeten bij de winkelier doen deze stijgen ook maar door.

Idd, en ook de laatste opmerking is interessant.. kwaliteit lijkt er niet voor onder te doen. Waar is dat op gebaseerd? Wolff bijvoorbeeld is topspul, maar zat allemaal in kooi.. Kunnen ze zonder kooi wel dezelfde kwaliteit op de mat leggen? Niemand die het weet..

We weten dat het kan zonder kooi (Riakeo) maar we hebben ook gezien dat je de hoofdprijs kunt betalen voor net niet (GBV)

Kortom, allemaal spannend nog (en dus duur)

Ik vraag me af of de productie-eisen er ook niet aan toevoegen. Want aangezien je bij de goeien nauwelijks verschil ziet kooi/geen kooi, vermoed ik dat de flash voor de burst (verminderd om niet boven de 5% te komen) aangevuld wordt met een vorm buskruit om zelfde stuwing/spreiding van sterren te geven. Een extra eis van de NL opdrachtgever/importeur dus misschien voor complexer productie, wat een kostenstijging, en dus prijsstijging, geeft. En zo kan kooiloos qua productie wel eens duurder dan dat die kooi extra had gekost qua materiaal en transport.

Laatst bewerkt:
Tja, ik heb al eens eerder in dit topic aangegeven dat met deze prijzen de lol er voor mij wel een beetje af is. Steeds minder voor steeds meer. Het zal allemaal z'n redenen wel hebben, maar volgens mij betalen we in Nederland wel voor heel veel dingen de hoofdprijs.
Goed opletten op leuke aanbiedingen dus, en maar genoegen nemen met wat minder vuurwerk.

Alles wordt duurder (helaas). Net als met veel producten is het maar net wat je er voor wilt geven. Ik vind te veel producten ook te duur voor wat je er voor krijgt en laat ze simpelweg staan. Ik meng me verder niet in de discussie of die prijsstijging terecht is of niet.
Ik kan me voorstellen dat over de hele linie de kostprijs omhoog gaat. Ik denk ook dat een deel vd prijsstijging te maken heeft met risicoindekking (laatste jaar toegestaan in nl) en misschien voor enkele ook graaiflatie: genoeg Nederlanders die ongeacht de prijs toch wel kopen en ditjaar nog 1 keer goed los gaan.

• Like
Waarderingen: heho
Tja, ik heb al eens eerder in dit topic aangegeven dat met deze prijzen de lol er voor mij wel een beetje af is. Steeds minder voor steeds meer. Het zal allemaal z'n redenen wel hebben, maar volgens mij betalen we in Nederland wel voor heel veel dingen de hoofdprijs.
Goed opletten op leuke aanbiedingen dus, en maar genoegen nemen met wat minder vuurwerk.

Ben het hier mee eens. Men mag vragen wat ze willen wat mij betreft en dan is het aan mij of ik dat er voor over heb. Bij vuurwerk is voor mij in veel gevallen het antwoord: nee!

• Like
Waarderingen: GMP
Ik vraag me af of de productie-eisen er ook niet aan toevoegen. Want aangezien je bij de goeien nauwelijks verschil ziet kooi/geen kooi, vermoed ik dat de flash voor de burst (verminderd om niet boven de 5% te komen) aangevuld wordt met een vorm buskruit om zelfde stuwing/spreiding van sterren te geven. Een extra eis van de NL opdrachtgever/importeur voor complexer productie dus misschien, wat een kostenstijging, en dus prijsstijging, geeft. En zo kan kooiloos qua productie wel eens duurder dan dat die kooi extra had gekost qua materiaal en transport.
Klopt, er is ook veel tijd gestoken in productontwikkeling in de 5% flashcategorie.

pak zelf ook prijstechnisch alleen nog de compounds die het ook waard zijn ,de huidige getoonde advies verkoop prijzen voor de nieuwe producten zijn wat mij betreft ook echt belachelijk hoog ,dus zoveel mogelijk in de freak kopen voorlopig en zie wel waar het schip strand ,maar ga zeker geen belachelijke prijzen betalen omdat het wellicht het laatste jaar is

• Like
Waarderingen: heho
Back
Bovenaan