Prijzen

Die vergoeding kan je wel vergeten. 1500 euro terwijl je 10.000de euro,s kosten hebt. Er zitten gewoon bedrijven in de schulden door het vuurwerkverbod. Dus er is helemaal geen boterham aan verdiend.

Het zou fijn zijn als men zich eens ging verdiepen in wat voor een kosten een winkelier ook heeft. Het is helaas niet zo dat het zo gaat dat het vuurwerk in de bunker word gepleurd en word verkocht.

Het begint al met de kosten van het vervoer naar de bunker toe. Daar ben je al een hoop geld aan kwijt.(Het eerste jaar was het meeste namelijk al naar de bunkers vervoerd)
Dan heb je de bunkers zelf. Die moeten jaarlijks gekeurd worden. Dus die zijn ook gekeurd in de jaren dat er een verbod weer op het laatste moment word verkondigt.
Het drukken van folders(eerste jaar verbod)
Bijhouden en onderhouden van de webshops( ook die uren moeten worden betaald)
Voor sommige winkeliers is ook nog dat hun panden waarin ze verkopen gehuurd zijn. Die huren dus voor de laatste maanden en eerste maand een pand wat betaald moet worden. Of je nou verkoopt ja of nee. De verhuurder interesseert dat namelijk helemaal niets.
En zo zijn er vast nog veel meer kosten die ik vergeet op te noemen.

Dat cat1 spul is allemaal leuk. Maar daar word geen klote aan verdiend. Die doosjes sterretjes waar je misschien 40 50 cent op verdiend? Waar je ook nog eens personeel op moet zetten om te verkopen. En op het grotere cat1 spul misschien wat euro,s. Maar ook niet heel geweldig. Het word verkocht om de rode cijfers wat lager te krijgen. Maar ook niet meer dan dat

Ik ben wel benieuwd naar hoe jij op het bedrag van € 1500,- bent uitgekomen. Als je de website van de overheid er bij pakt, staat daar dat je als volgt wordt gecompenseerd:
- € 4500,- per verkooppunt met een maximum van 5 verkooppunten.
- 6% van de omzet uit 2019
Bron: https://www.rvo.nl/subsidies-financiering/tsvc-19/detailhandel-2-2021-2022

Er gold wel een plafond van € 9.800.000,- en als alle subsidie aanvragen boven dit bedrag uit komt, dan werd er evenredig verdeeld, dat zou dan de enige reden om op die € 1500,- uit te komen zijn...

Ik ben wel benieuwd naar hoe jij op het bedrag van € 1500,- bent uitgekomen. Als je de website van de overheid er bij pakt, staat daar dat je als volgt wordt gecompenseerd:
- € 4500,- per verkooppunt met een maximum van 5 verkooppunten.
- 6% van de omzet uit 2019
Bron: https://www.rvo.nl/subsidies-financiering/tsvc-19/detailhandel-2-2021-2022

Er gold wel een plafond van € 9.800.000,- en als alle subsidie aanvragen boven dit bedrag uit komt, dan werd er evenredig verdeeld, dat zou dan de enige reden om op die € 1500,- uit te komen zijn...
Excuus de 1500 euro was van het eerste jaar van het verbod

Maar dan nog is het een druppel op een gloeiende plaat. Er is bij de winkeliers meer geld ingestoken dan dat er is uitgekeerd (2 jaar lang) dan eindig je alsnog in de min

Laatst bewerkt:
Goed nieuws vanuit Duitsland, de prijzen van de aldi-sud lijken ten opzichte van 2020 niet gestegen te zijn!

Wilde deze eigenlijk ook in het vuurwerkwinkels buitenland forum gedeelte plaatsen maar deze zit als enige nog dicht blijkbaar?

Wel bijzonder eigenlijk dat de consument hier niet de dupe gaat zijn van 2 jaar opslag en inkomsten derving. Het kan dus blijkbaar wel :rolleyes::shy:

Wel bijzonder eigenlijk dat de consument hier niet de dupe gaat zijn van 2 jaar opslag en inkomsten derving. Het kan dus blijkbaar wel :rolleyes::shy:

Ja en zal het volgend jaar duurder worden dan komt er misschien overal een eurootje of 1 a 2 bij. Nou dan hoef je ook nog niet bepaald pijn te lijden lijkt me. Volgens jaar dus maar naar Duitsland.

Ja en zal het volgend jaar duurder worden dan komt er misschien overal een eurootje of 1 a 2 bij. Nou dan hoef je ook nog niet bepaald pijn te lijden lijkt me. Volgens jaar dus maar naar Duitsland.

Weet je wat ze hier moeten gaan doen? Het beste van verschillende landen nemen. Kijk eens hoe ze het in Duitsland doen qua vuurwerk en de prijzen aldaar. Hoe kan het dat zij geen prijsstijgingen doorvoeren?
Daarnaast eens kijken naar Engeland wat betreft de zorg. In Engeland hoeft men amper of niets (naar horen zeggen) te betalen voor de zorg. Hoe kan Engeland dit doen en waarom kan dat dan hier niet? En zo moet men dit met alles doen. Het komt door bewuste politieke keuzes!

Maar oké, ik dwaal weer eens af, mijn excuses. Eind van het jaar ga ik eens even langs de Aldi en Lidl, waarschijnlijk ook Rewe, Norma en wie weet wat. Gewoon een rondje hier in de grensstreek, ik woon toch slechts op 10 minuten afstand van Duitsland af, tank er sowieso iedere maand, dus straks voor een paar tientjes van dat goedkope rotzooi inslaan moet kunnen. Moet toch iets hebben voor tussendoor te kunnen stoken en ik wil niet met CAT.1 in de weer gaan, dat doe ik wel door het jaar of bij een verbod maar mij zie je echt niet op de 31e dit afsteken, neen dat moet CAT 2 zijn, al mag ik niet te kieskeurig zijn wat betreft de kwaliteit, want kwaliteit kost meer geld en dat heb ik even niet. Duitsland, ik ben blij met wat jullie ons te bieden hebben aan het eind van het jaar en bedankt voor de mooie prijzen. :)

Ben best geschrokken van de prijsstijgingen, nu snap ik de extreme hoogtes van de budgetten uit het budget topic

Beste Grizmo je hebt geen idee waar je het over hebt, de zorg in Engeland loopt tientallen jaren achter. Duitslands produceert toch grotendeels hun eigen spullen. De Nederlandse cowboys naaien de consumenten. 30% prijsstijging met als argument de transportkosten terwijl die al weken op 25% van het hoogtepunt zit. Al het vw verkopen aan.het buitenland waar er het dubbele voor gevraagd wordt. Want iedere importeur klaagde over volle bunkers, en nu is er zomaar ineens niets meer? Of alles wordt nu geleverd? Eingelijk wordt je gewoon genaaid als.je een bak haalt uit 2021 en je betaalt 30% meer. De popcorn staat hier al klaar. Want dat gaat wat worden in December.

En toch zijn er genoeg winkels die belachelijke prijzen rekenen voor oude voorraad.
Echt gewoon schandalig!
Ik heb er alle respect voor dat ze wat willen verdienen, het is een feit dat de huidige inkoopprijzen hoog zijn en dat naast alle andere hoge kosten.
Echter de prijs enorm ophogen van voorraad van uitloop producten die al meerdere jaren oud zijn is echt niet oké. Een winkelier zou ook kunnen denken aan klanten die veel minder te besteden hebben en dat oude stukje voorraad voor een leuke prijs weg te doen.
Ze moeten het uiteraard zelf weten, echter maak je jezelf daar niet populair mee.:no:

Ik denk dat je je vergist in "oude voorraad". Lang niet al het vuurwerk van 2020/2021 is uitgeleverd door leveranciers aan de winkels toen de verkoop niet door ging (lees: bijna niets). Wel is door de leveranciers/importeurs veel vuurwerk "doorgeschoven" naar winkels in België. Vuurwerk is dus alsnog opnieuw ingekocht en daar zijn de prijzen echt stukke duurder van. Vuurwerk wat je dit jaar kan krijgen, is niet 1 maand geleden ingekocht, maar ergens afgelopen 10 maanden. Dat de prijzen nu wellicht weer wat afzwakken is mooi, maar geen representatieve situatie voor het vuurwerk wat al maanden terug is ingekocht...

Ik weet dat er winkels zijn die de marges met ruim 25% verdunnen, en daarmee veel water bij de wijn doen. Keuringen van bunkers is alle jaren door gegaan, en vergeet niet dat personeel ook duurder is geworden.

Anyway, de prijsstijgingen zijn er zeker, maar niet zo extreem (gemiddeld) als men hier soms beweerd. Wel als je de vergelijking doet met freakprijzen, maar die zijn natuurlijk niet representatief voor de gemiddelde nederlander. Freakacties zijn niet meer rendabel, en dat zie je helaas terug :sad:

Voorheen was het nog interessant te rijden naar België. Dat is nu wel echt voorbij. De zena acties die ik daar soms zie, zijn duurder dan de voorverkoop prijzen van nederlandse verkopers. Duitsland is daarentegen nog steeds goedkoper denk ik.

Ik denk dat je je vergist in "oude voorraad". Lang niet al het vuurwerk van 2020/2021 is uitgeleverd door leveranciers aan de winkels toen de verkoop niet door ging (lees: bijna niets). Wel is door de leveranciers/importeurs veel vuurwerk "doorgeschoven" naar winkels in België. Vuurwerk is dus alsnog opnieuw ingekocht en daar zijn de prijzen echt stukke duurder van. Vuurwerk wat je dit jaar kan krijgen, is niet 1 maand geleden ingekocht, maar ergens afgelopen 10 maanden. Dat de prijzen nu wellicht weer wat afzwakken is mooi, maar geen representatieve situatie voor het vuurwerk wat al maanden terug is ingekocht...

Ik weet dat er winkels zijn die de marges met ruim 25% verdunnen, en daarmee veel water bij de wijn doen. Keuringen van bunkers is alle jaren door gegaan, en vergeet niet dat personeel ook duurder is geworden.

Anyway, de prijsstijgingen zijn er zeker, maar niet zo extreem (gemiddeld) als men hier soms beweerd. Wel als je de vergelijking doet met freakprijzen, maar die zijn natuurlijk niet representatief voor de gemiddelde nederlander. Freakacties zijn niet meer rendabel, en dat zie je helaas terug :sad:

Voorheen was het nog interessant te rijden naar België. Dat is nu wel echt voorbij. De zena acties die ik daar soms zie, zijn duurder dan de voorverkoop prijzen van nederlandse verkopers. Duitsland is daarentegen nog steeds goedkoper denk ik.

Ik vergis mij helaas zeker niet. Kwa producten in het huidige assortiment heb je zeker een punt. Echter oude evo en pangu producten is dat niet het geval. Ik lees een golden age waar ze €230 voor vragen, je ziet pangu 100 shots boxen waar ze 140 of meer voor vragen. Een snowstorm 170.Dan gaat dat verhaal niet op. En zo kan ik nog wel meer voorbeelden geven helaas.

Dat zijn idd producten die nog voorradig waren en door de winkeliers zelf verhoogd worden in prijs.
Risico om vuurwerk in bunker te laten staan is tegenwoordig ook wel steeds groter.. kijkend naar de discussie over eventuele verboden. Anyway, ik werk bij een vuurwerkwinkel en doe de inkoop/verkoop/prijsbepaling en we hebben onze marges echt flink terug moeten laten zakken om de consument niet af te schrikken en het nog aantrekkelijk te houden.

Ik vergis mij helaas zeker niet. Kwa producten in het huidige assortiment heb je zeker een punt. Echter oude evo en pangu producten is dat niet het geval. Ik lees een golden age waar ze €230 voor vragen, je ziet pangu 100 shots boxen waar ze 140 of meer voor vragen. Een snowstorm 170.Dan gaat dat verhaal niet op. En zo kan ik nog wel meer voorbeelden geven helaas.

Wat betreft oude Evo en Pangu producten, die hebben inmiddels zo'n exclusieve status gekregen dat winkels daarvoor kunnen vragen wat ze willen. Old timers die niet meer gemaakt worden, maar wel gewild zijn.

Het is toch ook aan elke ondernemer zelf hoe ze hun eigen gestegen (en hangende, als bunkers/inspectie) kosten doorberekenen...

Het is toch ook aan elke ondernemer zelf hoe ze hun eigen gestegen (en hangende, als bunkers/inspectie) kosten doorberekenen...

Zeker waar en dat is hun goed recht!
Alleen persoonlijk vind ik dat niet helemaal fair, ik ken de inkoopprijzen van zulke bakken.
Maar een ieder mag vragen wat ze willen, wij als consument zeggen daar dan ja of nee tegen.
Voor mij persoonlijk laat ik dat wel meewegen in een winkelkeuze.

Als jullie nu al schrikken van de prijzen, dan ga je volgend jaar helemaal schrikken. Prijzen gaan volgend jaar nog eens flink omhoog! “ transbomber voor Funke prijzen “

Als jullie nu al schrikken van de prijzen, dan ga je volgend jaar helemaal schrikken. Prijzen gaan volgend jaar nog eens flink omhoog! “ transbomber voor Funke prijzen “

Waar haal jij deze informatie vandaan? Geloof jij het zelf? Als dit zo zou zijn dan geloof me dat dan zelfs de freaks zullen afhaken en spontaan afkicken. Wanneer een Transbomber als voorbeeld al dik over de 150 euro gaat dan stop ik met het vuurwerk in Nederland kopen, dan blijft het bij vuurwerk uit Duitsland totdat het daar ook te duur gaat worden.

Back
Bovenaan