Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Omdat zij er ook nog lang niet zeker van zijn dat dit het laatste jaar is...???Wat heeft het nu voor zin om dit het laatste jaar voor een algeheel verbod nog door te drukken?
Dit vermoeden heb ik ook een beetje. Maar goed, dat is misschien meer hoop dan wijsheid.Omdat zij er ook nog lang niet zeker van zijn dat dit het laatste jaar is...???
Dat is de enige hoop waar we aan vasthouden idd..Omdat zij er ook nog lang niet zeker van zijn dat dit het laatste jaar is...???
Nee hoor, alleen met fluit en/of spinner. Zoveel hebben dat niet, dit jaar een handvol nieuwe maar afgelopen jaren was het schaars.
0,75 gr is 5% bij een batterij en 1,25gr is 5% bij een combinatie met 25gr per shot."In de rij, behorende bij het onderdeel ‘Batterij enkelschotsbuizen’ wordt ‘2
gram’ vervangen door ‘0,75 gram’."
Dit betekent toch simpelweg dat knallading nog maar tot 0,75 is toegestaan? Dan zou je toch kunnen stellen dat de gemiddelde compound niet meer in huidige staat is toegestaan?
Wil geen verwarring zaaien als ik zelf uwts niet goed begrijp hoor.
Ook hier maar even mijn reactie in een ander ropic:Wat heeft het nu voor zin om dit het laatste jaar voor een algeheel verbod nog door te drukken?
TNX voor je uitgebreide reactie. Dit biedt weer een beetje perspectief, laten we hopen dat het allemaal met een sisser afloopt!!Ook hier maar even mijn reactie in een ander ropic:
Even los van de vraag of dit er zo echt gaat komen, het is immers een concept en rammelt aan alle kanten, is dit het gevolg van een voornemen dat in september/oktober vorig jaar is aangekondigd.
Vervolgens zijn de Ministeries en hun ambtenaren aan het werk gegaan en zoals bekend duurt dat maanden voordat dit leidt tot iets concreets en tastbaars voor de buitenwereld. Dit heeft dus in feite niets te maken met het Wetsvoorstel voor een verbod want aan het begin van het jaar verwachtte niemand dat dit (inmiddels gevallen) Kabinet voor een deel zou draaien. Daarnaast is het Wetsvoorstel nog niet aangenomen door de Eerste Kamer en duurt het vervolgens ook in dat traject nog minstens een jaar, ikzelf denk langer, om dat Wetsvoorstel helemaal in te regelen. En dat is nog veel complexer, maar dat terzijde.
Kortom: deze wijziging staat helemaal los van het Wetsvoorstel voor een verbod. Omdat het in het uitzonderlijke geval in theorie nog jaren kan duren voordat het algehele vuurwerkverbod er is, wordt deze eerdere stap "gewoon" afgemaakt. Echter kun je niet zomaar elementen toevoegen, waarvan het dan ook nog lijkt te zijn dat hier een "werk- of interpretatiefout" in is geslopen.
Ik heb mij laten vertellen dat voordat dit hele verhaal hier op de Fora bekend werd, de radertjes binnen de branche al op een aantal plekken aan het draaien waren omdat daar het concept-document al iets eerder ontdekt werd. Uiteraard hebben de Importeurs toen al meteen de eerste lijntjes uitgegooid vanwege het rammelen van dit concept-document. Bij iedereen roept het namelijk heel veel vragen op, er klopt inhoudelijk bijna niks van. Er wordt dus van alle kanten aan gewerkt om dit aangepast, uitgesteld en/of van tafel te krijgen. Ongetwijfeld gaan we er binnenkort meer over horen.
PS: dergelijke stukken worden altijd uit naam van een Minister of Staatsecretaris ondertekend, nooit door een "gewone" ambtenaar. Onder veel stukken staat bijv. de naam van Schoof (of enig ander Politicus) maar veel van die stukken heeft hijzelf nog nooit gezien...