Positieve kanten/pluspuntjes van het 18:00 drama.

marc-073

VWC lid
Hoi mensen,

hoe jammer ik het ook vind dat de afsteektijd naar 18:00 is verzet moet je er ook de positieve kant van zien. ( de vele nadelen spreken voor zich )
ik probeer er een paar op te noemen.

- mensen kopen bijna geen knallers meer ( Legaal consumenten vuurwerk )
dus gaan ze 'hopelijk ' over op een paar potjes of sier werk omdat het s'avonds is.

- dus meer siervuurwerk buiten, dus voor mij meer te genieten.

- drukker buiten, omdat mensen toch die avond hun collectie op moeten schieten in een beperkte tijd, dus meer cakes en andere sierprul.

- dus al en al, moet er meer sier vuurwerk afgestoken gaan worden, ' meer show in de lucht dan op de grond.. er word dus meer afgestoken in een kortere tijd, dus je krijgt meerdere keren dat 00:00 gevoel.

kleine pluspuntjes maar we komen er wel..
heb jij nog pluspuntjes?

-mensen kopen geen knallers/rotjes meer? alsof die plofjes van rotjes een probleem is.

-drukker buiten betekend meer chaos en dus meer kans op onoplettendheid, met alle gevolgen van dien.

ik zie geen enkele pluspunten als er pas vanaf 18:00 mag worden afgestoken

het is de vraag of er meer siervuurwerk gebruikt gaat worden. Want de mensen die siervuurwerk kochten staken dat ook al in het donker af. Hooguit zullen mensen wat meer sier halen voor de kinderen als het net donker is.
We gaan het zien dit jaar.
greetzz

-mensen kopen geen knallers/rotjes meer? alsof die plofjes van rotjes een probleem is.

-drukker buiten betekend meer chaos en dus meer kans op onoplettendheid, met alle gevolgen van dien.

ik zie geen enkele pluspunten als er pas vanaf 18:00 mag worden afgestoken

je snapt hem niet denk ik,
mensen kopen ipv rotjes ect, nu potjes en wat sier..
speculeren meer kunnen we niet doen hé

Misschien dat mensen meer sier kopen. Denk het persoonlijk niet. Overigens, 's avonds zijn er juist leuke programma's op tv ( die ene dag in het jaar zo'n beetje hahahaha ) dus zonde dat we dan juist kunnen afsteken

Hmm nja aan sommige positieve kanten is ook negatief na te denken maar goed.

- Minder vernielingen door jongeren die overdag de straat opgaan en met knallers dingen opblazen. Natuurlijk kan dit 's avonds wel maar het is toch al minder tijd dat dat mogelijk is...
- Een nieuw speciaal moment, 18:00 uur. Misschien een voorproefje van het 00:00 uur moment.
- Meer mensen op straat, meer gezelligheid, en tegelijkertijd meer siervuurwerk te zien.
- Een goede smoes om niet naar binnen te gaan om te eten.
- Mensen die zeggen dat ze overlast hebben van het knalvuurwerk overdag hebben geen recht van spreke meer.
- Ons zelf warm stoken voor wat komen gaat, dus van 10:00 - 18:00 met Categorie 1 stoken. En om 18:00 uur eindelijk Categorie 2 af mogen steken.

Jammer genoeg zie ik meer negatieve kanten...

Hmm nja aan sommige positieve kanten is ook negatief na te denken maar goed.

- Minder vernielingen door jongeren die overdag de straat opgaan en met knallers dingen opblazen. Natuurlijk kan dit 's avonds wel maar het is toch al minder tijd dat dat mogelijk is...
- Een nieuw speciaal moment, 18:00 uur. Misschien een voorproefje van het 00:00 uur moment.
- Meer mensen op straat, meer gezelligheid, en tegelijkertijd meer siervuurwerk te zien.
- Een goede smoes om niet naar binnen te gaan om te eten.
- Mensen die zeggen dat ze overlast hebben van het knalvuurwerk overdag hebben geen recht van spreke meer.
- Ons zelf warm stoken voor wat komen gaat, dus van 10:00 - 18:00 met Categorie 1 stoken. En om 18:00 uur eindelijk Categorie 2 af mogen steken.

Jammer genoeg zie ik meer negatieve kanten...

iedereen weet dat er toch wel gestookt word en gesloopt dat is nu eenmaal zo jammer genoeg.
maar al 16 jaar krijg ik kippenvel van het 10:00 moment als je overal de projecten in de lucht hoort
dit zal dan om 18:00 hopelijk alleen maar meer zijn..

Niks positiefs aan. Het hele gevoel van oudjaarsdag traditie is pleite. Kun je beetje gaan zitten wachten tot t 18:00 uur is.

Mocht je verder gaan kijken op het forum dan krijg je meer tegenstrijdige berichten. Ga er maar vanuit dat het afsteken van vuurwerk gedoogd word overdag maar dat het officieel pas vanaf zes uur in de avond mag.

Een groot nadeel wat we gaan ondervinden; geen filmpjes meer van vuurwerk overdag! Dat gaan we toch wel erg missen ben ik bang. Vroeger vond ik deze filmpjes vele malen mooier en spannender dan de films van siervuurwerk wat tijdens de jaarwisseling één op één is, alles lijkt op elkaar. Vuurwerk overdag daar in tegen heeft veel meer sfeer, je kan zien waar, wat en hoe het word aangestoken. Doet me denken aan die geweldige 'Mastaline' films van bijna 10 jaar geleden alweer.

Maar het ging hier over voordelen van het afsteken vanaf zes uur. Denk dat het moeilijk gaat worden.

Er zal inderdaad meer siervuurwerk worden verkocht en worden afgestoken vanaf 6 uur. Het budget wat normaal verdeeld werd over knal en siervuurwerk word nu toegespitst op siervuurwerk.

Minder overlast op straat overdag. Één van de argumenten om een nieuw wetsvoorstel door te voeren en in mijn ogen ook een positief punt. Overdag stoken was leuk tot een bepaalde hoogte. Tegenwoordig knalt alles harder en is daarmee de overlast ook flink gegroeid. Hoewel ik absoluut geen voorstander ben van dit alles ben ik het hiermee wel eens.

Persoonlijk denk ik ook dat er een switch zal zijn naar wat meer siervuurwerk. Zoals gezegd dit blijft speculeren. Bijkomend voordeel hiervan, mocht dit gebeuren, is dat op siervuurwerk over het algemeen grotere marges zitten dan op het kleine vuurwerk. Dit is weer positief voor de vuurwerkbranche in z'n geheel. Neemt niet weg dat de kinderen helaas niet meer kunnen genieten van een dag op straat struinen, rondlopen en stoken zoals wij dat hebben gekend..

Ach toen ik nog rond mijn 15 jaar was, mochten we alleen van 22.00 tot 02.00 uur afsteken, toen het naar 10.00 uur ging was natuurlijk prachtig, maar 18.00 is nog altijd geen 22.00. Mijn positief puntje

Ik weet het niet precies meer maar volgens mij liepen wij bij de eerste verkoopdag al hele tassen weg te stoken, kan me nog herinneren dat ik bij mijn neefje ging slapen twee dagen voor oud en nieuw maar dat ik dat eigenlijk niet wilde omdat ik dan niet met mijn vrienden kon stoken.. Conclusie, toen mocht het ook al niet en deden we het ook...

Verder ging ik de laatste jaren toch al niet meer de hele middag stoken, voor mezelf maakt het niet zoveel uit. Hoop dat het nu een vervroegd 00:00 uurtje gaat worden, al blijf ik de steeds meer betuttelingen in dit land ergerlijk vinden. Helaas kunnen we er weinig aan doen, en heb je je er maar bij neer te leggen (of niet...).

Klopt bij ons hoorde je net zoveel vuurwerk als toen het naar 10.00 uur werd geschoven, alleen mijn ouders waren erg streng en ik hoefde het niet in mijn hoofd te halen. Pas als het donker werd, haha rond 18.00 uur hadden ze er geen moeite mee, voelt als een tijdreisje

Tja..het enige positieve eraan is dat ik de 31e moet werken...verder vind ik het, zoals anderen ook al zeggen, triest voor mijn kids die het helemaal geweldig vinden. En overdag kan je ook beter zien wat er om je heen gebeurt als je met de kids aan t stoken bent.
Maar goed, dan gaan we wel aan de Cat.1.

Tja..het enige positieve eraan is dat ik de 31e moet werken...verder vind ik het, zoals anderen ook al zeggen, triest voor mijn kids die het helemaal geweldig vinden. En overdag kan je ook beter zien wat er om je heen gebeurt als je met de kids aan t stoken bent.
Maar goed, dan gaan we wel aan de Cat.1.

*** xD "ik moet werken, dus fuck jullie :D"

(ik snap dat je het niet zo bedelt.)

crackling linten in een tunneltje zijn overigens FTW

Ander pluspunt aangezien meer mensen buiten staan om 1800 uur is de pakkans kleiner dus krijgt de gemiddelde thuisdealer het drukker met vraag naar bv pools knal spul etc.:D nog een pluspunt is dat de thuisdealer vanwege de drukte eerder zijn nieuwe mercedes kan bestellen:wink:..............lol

Het enige pluspunt is dat er dit jaar geen babypijlen worden verkocht, en omdat er overdag niet mag worden afgestoken denk ik ook minder vuurwerkongelukken. 18:00 wordt een 0:00 momentje.

Ach toen ik nog rond mijn 15 jaar was, mochten we alleen van 22.00 tot 02.00 uur afsteken, toen het naar 10.00 uur ging was natuurlijk prachtig, maar 18.00 is nog altijd geen 22.00. Mijn positief puntje

Ja en toen hield ik en me vrienden als kleine jongens niet aan deze tijden, stomweg omdat we het niet konden. Het jeukte te veel, het zakje vuurwerk had je ik inmiddels al 30 keer geteld. Sóchtends ging het los, en ook toen reed de politie rond, en ook toen kon je een bon krijgen als ze je te pakken kregen. We renden gewoon weg, ze gingen ons echt niet achterna.... en toen hielden we ons een uurtje rustig of we gingen een andere wijk in. Nee wat dit aangaat is er niet veel veranderd... alleen wordt er momenteel veel gesloopt wat toen gewoon niet was, ja een drol of een blikje opblazen, daar bleef het wel bij.

Back
Bovenaan