[Polen] Polen

Hallo,

Ik weet niet of dit hier thuis hoort (zo niet, waar wel?). Ik houd voor Nederlands een betoog over waarom in Nederland vuurwerk vuurwerk legaal moet blijven en ik vind zelfs dat het helemaal gelegaliseerd moet worden (net als in Polen/Tsjechië). Allen nou ben ik op zoek naar het aantal vuurwerk slachtoffers uit Polen of Tsjechië (kan het niet vinden). Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt!:D

Hallo,

Ik weet niet of dit hier thuis hoort (zo niet, waar wel?). Ik houd voor Nederlands een betoog over waarom in Nederland vuurwerk vuurwerk legaal moet blijven en ik vind zelfs dat het helemaal gelegaliseerd moet worden (net als in Polen/Tsjechië). Allen nou ben ik op zoek naar het aantal vuurwerk slachtoffers uit Polen of Tsjechië (kan het niet vinden). Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt!:D

Lukt je ook niet met Google Translate? Gewoon informeren bij de ambassades joh :)

vuurwerkpunt Polen

vuurwerkpunt Polen

Ik ben op vakantie bij schmogrow, en ik zit maar 20 km van de Poolse grens af.
toen Duitsland het wk won ging er veel vuurwerk hier de lucht in. Mijn vraag is nu, weet iemand toevallig hier plaatsen in de buurt waar vuurwerk verkocht wordt (denk niet alleen aan winkels maar ook markten etc). Tips over winkels waar je het mogelijk ook kan vinden zijn ook heel handig. (of hier misschien ergens een armyshop zit of dat ze het bij de fietsenwinkel verkopen)

alvast bedankt

dat topic vind k ononverzichtelijk aangezien ik niet weet waar welke plaats ligt haha. Gubin is heel mooi! zat al te denken aan een winkel 104 km hier vandaan ("Fajer" Militaria, Snowboard, Harcerstwo, Fajerwerki, Pokazy Sztucznych Ogni, iemand bekend hiermee en bestaat hij nog, street view laat hm niet zien namelijk).
kan je me het adres van die winkel nog even geven, die van youtube klopt niet.

dat topic vind k ononverzichtelijk aangezien ik niet weet waar welke plaats ligt haha. Gubin is heel mooi! zat al te denken aan een winkel 104 km hier vandaan ("Fajer" Militaria, Snowboard, Harcerstwo, Fajerwerki, Pokazy Sztucznych Ogni, iemand bekend hiermee en bestaat hij nog, street view laat hm niet zien namelijk).
kan je me het adres van die winkel nog even geven, die van youtube klopt niet.

Neem eens de moeite om op de Poolse kaart te kijken.
Kom op zeg, als je ergens naar toe wilt, moet je ook kijken hoe je moet rijden.

Die in Gubin was een gouden tip

Woźniak Jarosław Fajerwerki
Wojska Polskiego 23 Gubin

Betaalde voor een pakje nitraten (gelijk aan la bomba) 2,89(!)
fantastische zaak om te zien en goede service
een ware vuurwerk hemel haha

Als er iemand naar Slublice gaat heb ik een adres waar je alles kan krijgen. De markt is ook leuk om even op te kijken ;)

eind september ga ik met een kennis een weekend naar polen, en verblijven in de buurt van hohenwutzen. die markt in osinow dolny is 7 dagen en 24 uur per dag open? is er ergens een informatie site?

Grtz.

eind september ga ik met een kennis een weekend naar polen, en verblijven in de buurt van hohenwutzen. die markt in osinow dolny is 7 dagen en 24 uur per dag open? is er ergens een informatie site?

Grtz.

die is open van 10:00 tot 17:00 geloof ik, 7 dagen per week.
ik ga nog voor jou, dus je zal nog wel een filmpje te zien krijgen van mij.

Hoe zit het met de grens eigenlijk? ik weet dat je maximaal 1 of 2 sloffen sigaretten mag meenemen? en vuurwerk natuurlijk niet, maar voor de rest dan? kleding schoenen etc.??

Je mag volgens mij 4 sloffen sigaretten meenemen per persoon. Voor zo ver ik weet zit er aan kleding/schoenen geen limiet. Aan alcoholische dranken zit wel weer een limiet, maar deze weet ik zo niet. Probeerde het net op te zoeken maar de site van Hohenwutzen (www.hohenwutzen.de) doet het niet meer. Maar ik was er in mei ook al, dus bij mij waren er totaal geen controles. Geen idee hoe dit eind september zal zijn...

Reizen binnen de EU is hetzelfde als het reizen tussen Groningen en Amsterdam. De Douane bemoeit zich daar niet mee. U ziet de Douane alleen nog aan de buitengrenzen van de EU. In Nederland zijn dit alleen zee- en luchthavens.

Reist u Nederland in vanuit een ander EU-land? En neemt u niet meer accijnsgoederen mee dan de volgende hoeveelheden?

110 liter bier
90 liter wijn, waarvan maximaal 60 liter mousserende wijn
20 liter likeurwijn, zoals sherry of port
10 liter gedistilleerde drank, zoals whisky, cognac, jenever
800 sigaretten
400 cigarillo's (sigaren met een maximum gewicht van 3 gram per stuk)
200 sigaren
1 kilo rooktabak

Dan hoeft u bij binnenkomst in Nederland geen accijns te betalen. De Douane gaat ervan uit dat de goederen voor eigen gebruik zijn. U hoeft geen aangifte te doen.

Voorbeeld:
U reist van Frankrijk naar Nederland. U kocht in een gewone winkel in Frankrijk 30 liter bier, 90 liter niet mousserende wijn, 650 sigaretten en 2 liter whisky. U neemt die goederen allemaal mee naar Nederland. Dan hoeft u bij binnenkomst in Nederland geen accijns te betalen als u de drank en de sigaretten kocht voor eigen gebruik.

Back
Bovenaan