[Polen] Polen

Vreemde Duitsers met hun wetgeving...

Importeren mag, mag afsteken strikt genomrn nogsteeds niet. Lijkt me onwaarschijnlijk dat Duitsland ineens flash knallers gaat accepteren, maar goed, we hebben wel eens gekkere dingen gezien.

Vreemde Duitsers met hun wetgeving...

Importeren mag, mag afsteken strikt genomrn nogsteeds niet. Lijkt me onwaarschijnlijk dat Duitsland ineens flash knallers gaat accepteren, maar goed, we hebben wel eens gekkere dingen gezien.

Wat is daar raar aan.
Alle Europese landen doen mee.
Behalve ons belachlijke landje en Duitsland.
Onze duitse vrienden hadden zelfs eerder 25gr per tube als NL. (België touwens ook)
Ook hadden onze duitse vrienden sins vorrig jaar flash matten legaal tekoop.
Dus zo gek is deze volgende stap nog niet!

Weetje wat pas echt gek is...?
Dat ons landje zich niet aan wil passen, en eigen regeltjes verzint en toe past.

Weetje wat pas echt gek is...?
Dat ons landje zich niet aan wil passen, en eigen regeltjes verzint en toe past.

Dat is typisch Nederland, het land van zijn eigen regeltjes maar wel hard schreeuwen dat we 1 europa zijn.
Af en toe word ik er ook zo moe van. Hopen maar dat in de toekomst (2017) alle regels omtrend vuurwerk in europa gelijk worden getrokken. En dan bedoel ik dus dat Nederland zich aanpast aan de rest van europa en niet andersom!

Wat moet ik zuchten van jou opmerking NIET omdat er iets mis mee is maar ik heb er geen geloof in dat nederland zich qua vuurwerk regels zich aanpast aan de eu.maar de vuurwerkliefhebber en jij en ik mogen hopen dat het ooit gebeurd!

Beste vwc leden ik heb hier een filmpje geplaatst uit 2012 van de duitse tv officieel filmpje maar ik heb een nieuw filmpje gevonden waar het al weer is aangepast (naar nederlands voorbeeld bah bah de nederlandse vuurwerk haat heeft onze oosterburen ook aangestoken)het filmpje is aangepast bij een minuut vijftien
https://www.youtube.com/watch?v=aYfgfsOXKxM&feature=youtube_gdata_player
Voor degene die het duits niet meester is eerst werd beweerd dat er een ce merk of bam merk op moest zitten maar in de aangepaste versie praat men over en en

Beste vwc leden ik heb hier een filmpje geplaatst uit 2012 van de duitse tv officieel filmpje maar ik heb een nieuw filmpje gevonden waar het al weer is aangepast (naar nederlands voorbeeld bah bah de nederlandse vuurwerk haat heeft onze oosterburen ook aangestoken)het filmpje is aangepast bij een minuut vijftien
https://www.youtube.com/watch?v=aYfgfsOXKxM&feature=youtube_gdata_player
Voor degene die het duits niet meester is eerst werd beweerd dat er een ce merk of bam merk op moest zitten maar in de aangepaste versie praat men over en en

En uit die aangepaste versie blijkt dus;
- Dat CE voor europa is,
- En BAM de Duitse keuringsnummers zijn (overigens véél ouder dan de CE)

Dus zonder binnen de Duitse regels te vallen, geen BAM nummer, en dus niet legaal :wink:

Tja nederlands beleid in duitsland dus na nederland volgt duitsland ook de eu regels niet.

Afhankelijk van hoe Duitsland de CE en BAM gaat combineren heb je gelijk.

Maar als bijvoorbeeld alle flashknallers en alles uit Cat 1 en 2 grrn BAM-nummer krijgen, rn de rest wel zonder verdere ristricties, voldoet Duitsland gewoon aan de europese regels. In tegenstelling tot Nederland.

ik ben van plan om nog te gaan bestellen in polen, zou dat nog kunnen in de deze periode en waar is echt goede kwaliteit en goede prijs?

Welkom op het forum Vuurwerkcrew, Maasboy! :)
Ik raad je aan om als nieuwkomer op dit forum even de regels hier goed te lezen.
"Het vermelden van webwinkels, namen van winkels, adressen van handelaren of winkels die onder de toonbank verkopen willen wij ook niet op het forum zien. Dit geld ook voor webwinkels uit het buitenland die verzenden."

In het geval je dus wil gaan bestellen via een website in Polen, mag dat in zijn geheel niet besproken worden hier. Ik raad het je ook zeer sterk af i.v.m. hoge pakkans en veiligheid.
In het geval je zelf naar Polen toe wilt gaan en daar 'in real life' bij een winkel langs wilt gaan, kun je je vragen in dit topic stellen! Dan kunnen wij je op weg helpen naar een goede winkel, in zoverre die in dit topic al niet vermeld zijn.

Heb even een vraagje voor de kenner.

Ik heb een maat die een tripje polen wil plannen volgend jaar en dat ik mee mag. Nu heb je als optie de bekende polenmarkt Hohenwutzen bijvoorbeeld, waar ze en geweldig aanbod hebben maar waar de knallers niks goedkoper zijn dan bij een goedkope Nederlandse handelaar en afdingen werkt niet. Nu had ik begrepen dat als je een stukje verder polen ingaat dat het dan wel erg goedkoop is allemaal. Maar ik kan op internet niks vinden over andere goede adressen. Is er iemand die andere markten of winkeltjes of andere adressen weet waar ze niet van die schandalige toeristenprijzen vragen?

Bij voorbaat dank, vuurwerkfreakk

De polenmarkt van Hohenwutzen licht natuurlijk voor de hand maar daar betaal je ook voor,
Afdingen zou daar niet goed werk max 10% als je veel koopt, inderdaas kan je beter verder op in Polen gaan.
Waar ? heb ik zelf ook geen idee, en moet dat zelf ook nog uit zoeken aangezien ik met alle waarschijnlijkheid ook volgende jaar eens die kant op ga naar Polen of Tsjechië voor vuurwerk.
Prijzen zijn daar wel erg aantrekkelijk en wat je daar allemaal kan kopen beetje zo als in België in de jaren 90.
Alleen dan nog veel goed koper :D

O.a gewoon als je zou gaan alles goed uit zoeken waar winkels zijn die vuurwerk verkopen.
Dat het je minimaal 3 dagen gaat kosten om je vuurwerk van daar naar hier te haal is nu een maal zo.
Anders maar in Nederland of België vuurwerk kopen wat de meeste die die kant op gaan niet meer interesseren.

Poznan is idd wel waar je zou moeten wezen. Daar zitten meeredere importeurs, sowieso arka en kometa dacht ik. Echter denk ik niet dat een particulier daar veel bijzonders zal kunnen krijgen, je moet je afvragen of het de reis waard is.

Back
Bovenaan