[Polen] Polen

is het bij jorge zelf niet mogelijk legaal vuurwerk bij hun te kopen? want al die andere winkels vragen verschrikkelijk hoge prijzen

Legaal spul inkopen bij Jorge is mogelijk , maar gezien de afstand met de
daarbij komende kosten (benzine/hotel)niet aan te bevelen.
Prof blokken (eigenlijk alles met 1.3G) kun je vergeten.

okee bedankt! de 100shots flowerbeds vallen nogwel onder consument. maar dat is ook gewoon 1.4g. bedankt ieder geval

Goedenavond,

Ik ben vannacht teruggekomen van mijn wintersport in Polen. Ik had er eigenlijk helemaal niet aan gedacht, maar het vuurwerk lag gewoon in de plaatselijke supermarkt. Naast de augurken vind je dingen als 13 shots cakes, enkelschots mortieren en shellkitjes, voor 8 euro. Geen geld, ik wilde wel wat uitproberen, maar de dames die wilden dat niet. Toen toch maar niet gedaan...

Veilige opslag kennen ze daar volgens mij niet. Aan de ene kant stond een mevrouw Poolse oliebollen te bakken en 1 meter naar links stond een kraampje waar je vuurpijlen, nitraten, fluitbokjes en zelfs een blok van 100 shots kopen. Van dat grote blok weet ik de prijs niet meer, maar je kon bijvoorbeeld een heel groot Jorge pijlenpakket kopen voor 200 zloty (ongeveer 50 euro). Dat was 'ie wel waard volgens mij. 20 nitraatjes voor 5 zloty, echt geen geld.

Achteraf toch wel jammer dat ik niks heb gekocht...

Zeker jammer! Is wel nieuw voor mi jwinstersport in Polen:) Heb je foto's of iets in die richting? En zo ja is het een aanrader omd aar op wintersport te gaan?:)

Ik zoek de Site van het Poolse merk: Fenix.

Ken je lang zoeken aangezien Fenix zelf geen merk opzig is.
zoek een keer onder andere namen zoals:
UAB Pyrotechnikos Gaminia (pyrotechnika.lt)
of zoek een keer naar Jorge (www.Jorge.pl)
Of na Gaoo (website weet ik niet)
[GOOGLE IS YOURE FRIEND]
.
Deze importeurs brengen allemaal producten van Fenix op de markt.
Mischien vind je daar wel wat je zoekt.
Maar zoek je een site over fenix zelf kun je lang zoeken.
MVG 3xh

Onze vriend hausspion koopt het in polen:
http://www.youtube.com/watch?v=My7M0U1cZgY
En wat echt prachtig is: dingen waar wij ons scheel voor betalen ligt hier in een bakkie.
Delova rana's, cipolla's, cobras. alles ligt er gewoon.
Wat ik mij afvraag: zijn daar uberhaupt wetten mbt vuurwerk?
Dat ultimate pyro spul wat TheOftler altijd heeft, is dat daar ook gewoon legaal te krijgen in zo'n winkeltje?

Dat is echt waar een mooi paradijs voor de liefhebber die het zwaarder wil aanpakken.
Je zult het daar ook vast voor een knaak kunnen halen, maar een volle tank heen kost al gauw €90.
En een volle tank terug kost je zo'n €70 en dat is zo ongeveer €160 samen.
Ik weet niet of dat het dan nog zo voordelig is.
Oh ja, je moet ook niet gevat worden bij de grens natuurlijk in een land wat je niet kent.

Dat is echt waar een mooi paradijs voor de liefhebber die het zwaarder wil aanpakken.
Je zult het daar ook vast voor een knaak kunnen halen, maar een volle tank heen kost al gauw €90.
En een volle tank terug kost je zo'n €70 en dat is zo ongeveer €160 samen.
Ik weet niet of dat het dan nog zo voordelig is.
Oh ja, je moet ook niet gevat worden bij de grens natuurlijk in een land wat je niet kent.

geef ze een fles wiskhy en je hoort ze niet meer:p

Oh, dat gaat wel lukken.
Als ik een rijbewijsje heb dan rij ik wel ff naar polen. Paar duizend mee en actie!
(Ja, ik heb serieus een keer overwogen om op de fiets naar polen te gaan :P)

Afgezien van je financiële schade door het niet ontvangen van je betaalde producten, kun je rekenen op een boete tussen de nul en 600 euro.
Dit heeft trouwens niets te maken met 'vuurwerkwinkels in Polen', en zou dus eigenlijk in een ander topic gevraagd moeten worden.

Je kunt natuurlijk ook daar gewoon blijven en O&N daar vieren!

Geen zooi in je straat thuis
Je hoeft niet je auto als een bom terug te rijden 8 uur lang
Geen kans op een boete
En fun met goedkoop bier!
En dan ook nog gekke Polen die ook genoeg vuurwerk afsteken waar je naar kunt kijken!

(ik verblijf op de pools/tsjechische grens met oud en nieuw:) )

Back
Bovenaan