Petitievoorvuurwerk.nl heeft stemmen nodig!

....een kleine andere optie..... De teller stond niet goed en de hoeveelheid stemmen was in werkelijkheid hoger :)

Ik denk dat ik weet waar het aan ligt. Door die captcha ben ik juist na gaan denken dat een bot waarschijnlijk onmogelijk is.

Een aantal dagen geleden had ik het over huishoudens (post #36). Met 1 ip kon je maar 1x stemmen. Ik heb de petitie meerdere malen gedeeld maar kreeg telkens te horen dat de ip al gebruikt was (vader kon bijvoorbeeld stemmen maar zoon niet meer).

Net even gestemd op mijn ip waarop ik al gestemd heb en, hoppa, Nu wel stem erbij.

Waarschijnlijk zaten al die stemmen in queues en hebben ze gehoord van de klachten, waardoor ze dubbele ip gebruik toegestaan hebben en al die stemmen vrijgaven maar door verwerking meerdere uren heeft geduurd met flinke stemaantallen per seconde tot gevolg.

Spijtig alleen dat ze geen bevestiging van de mail vereisen.

De Grote anti-petitie heeft ook geen regel voor dubbele ip maar je moet je stem bevestigen via de mail. Die kleine anti-petitie van 200k zijn waarschijnlijk allemaal dubbele stemmen omdat daar naar gerefereerd wordt bij de grote anti-petitie.

Laatst bewerkt:
Lijkt me een slim plan om dit als site te onderzoeken, dit om nog geloofwaardig te kunnen zijn.

En inderdaad zou mogelijk kunnen zijn dat ze allemaal in een wachtrij stonden, maar het is wel heel erg veel erbij ineens haha..

Dat zou een mooie verklaring zijn I166. Echter heb ik en mijn vrouw eerder beiden kunnen stemmen vanuit zelfde IP. Ik hoop echter dat jij gelijk hebt, lijkt een valide reden!

Weet je zeker dat het vanuit het zelfde ip was? Vorige week 2 broertjes die wouden stemmen maar allebij op wifi zaten. Ip reeds in gebruik als melding. Ook bij mijn kennisen waar ik de petitie naar had gedeeld koppelden hetzelfde terug.

Daarom toen ook post #36 geschreven.

Nu kan ik in principe oneindig stemmen met mijn ip-adres, zolang ik een ander email-adres gebruik en de captcha oplos.

Hier kon ik eerst ook maar 1x stemmen. Inderdaad de melding over het IP adres kreeg ik te zien.
Sinds vrijdag konden mijn vriendin en familie wel ineens stemmen op hetzelfde adres.

Daarnaast kan je met elke geldig emailadres stemmen en dus van een wildvreemde zijn emailadres gebruiken.
Er zitten dus wel wat haken en ogen in het stemmen.

Stemmen zijn eraf, zijn weer terug op 156k.

Iemand die kan vertellen wat er mis is gegaan? In ieder geval goed dat er is ingegrepen om geloofbaar te blijven!

Dat is onwaarschijnlijk want het platform van petities.nl is een 3de partij die geen baat hebben bij fraude.

Weer lekker makkelijk roepen zo.

Ik heb het ook niet over de petitie site zelf he, als er 20 stemmen per seconden werden gegeneerd en snachts gewoon met de zelfde aantallen bijkomen, dan kan ik inderdaad zeggen dat dat iemand een script op de petitie site aan het afschieten is.

Ik heb het ook niet over de petitie site zelf he, als er 20 stemmen per seconden werden gegeneerd en snachts gewoon met de zelfde aantallen bijkomen, dan kan ik inderdaad zeggen dat dat iemand een script op de petitie site aan het afschieten is.

Dat kan gewoon doordat het systeem niet een handtekening niet meteen doorlaat daar zit vertraging in. Het is gewoon een populaire petitie dankzij de media campagne en die 440k kan prima zonder botje.

Dus nee er is geen bewijs voor een bot.

Ik heb het over het verbod voor petitie..

Dat kan gewoon doordat het systeem niet een handtekening niet meteen doorlaat daar zit vertraging in. Het is gewoon een populaire petitie dankzij de media campagne en die 440k kan prima zonder botje.

Back
Bovenaan